MS Windows
briani 27239
2 x wn XP på 1 HD
Fra : Martin Nielsen

Dato : 19-02-07 21:43

Hej

Jeg har en købt win XP version og vil den forbindelse gerne spørge om
følgende er muligt:

Kan man intallere den samme XP kopi på sin PC 2 gange. fx på hver sin
patition på disken eller på hver sin disk.

På forhånd mange tak

Mvh
Martin

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 19-02-07 22:13

"Martin Nielsen" <m_76_nielsen_remove_@hotmail.com> skrev :

>Kan man intallere den samme XP kopi på sin PC 2 gange. fx på hver sin
>patition på disken eller på hver sin disk.

Ja, hvis du har to licenser.

Du kan godt installere XP to gange, men du vil kun kunne aktivere
den ene og dermed vil den ikke-aktiverede holde op med at virke
efter 30 dage.

--
Kerim
(Sura 3, vers 87)

Fra : Jonas M. Nielsen

Dato : 19-02-07 22:58

"Kerim Ellentoft" <kerim@mail.tele.invalid> skrev i meddelelsen

> Du kan godt installere XP to gange, men du vil kun kunne aktivere
> den ene og dermed vil den ikke-aktiverede holde op med at virke
> efter 30 dage.

Ikke at jeg kan se hvad man skal bruge to win installs til på samme maskine,
jeg ville personligt bare lave to konti på samme install... men det er ikke
så meget mit spørgsmål...

Bare lige et hurtigt spørgsmål - hvad vil helt præcis forhindre installation
nummer 2 i at virke? Det må da være samme machine-ID ved aktivering???

/ Jonas

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 20-02-07 00:01

"Jonas M. Nielsen" <jonas_FJERN_@mong.dk> skrev :

>Bare lige et hurtigt spørgsmål - hvad vil helt præcis forhindre installation
>nummer 2 i at virke? Det må da være samme machine-ID ved aktivering?

Man kan jo se, at der allerede er foretaget en aktivering.

--
Kerim
(Sura 3, vers 87)

Fra : Hans

Dato : 20-02-07 10:27

"Kerim Ellentoft" <kerim@mail.tele.invalid> skrev i en meddelelse

> Man kan jo se, at der allerede er foretaget en aktivering.
>
> --
Kan man ikke lave 'et uendeligt' antal aktiveringer på den helt højagtige
hardware?

Fra : -=* DANELAW *=-

Dato : 20-02-07 12:23

"Hans" <hans@susaa.xx> skrev i en meddelelse

> Kan man ikke lave 'et uendeligt' antal aktiveringer på den helt højagtige
> hardware?

Jo, det kan man godt. Men efter 3 (mener jeg) aktiveringer, skal man
kontakte
M$ for en reset.

Og det samme hvis du skifter noget af hardwaren.

Så der er ingen fidus i at dele sin licens med vennerne, da man
bare ødelægger det for sig selv (i første omgang) og når de hos
M$ så resetter, virker det ikke for ens venner :)

Fra : Jacob [5260 Odense S~

Dato : 20-02-07 15:00

Hans wrote:

> Kan man ikke lave 'et uendeligt' antal aktiveringer på den helt
> højagtige hardware?

Måske tip 68 kunne være en løsning.
http://www.hcma.dk/tips61to70.htm

--
mvh Jacob [5260 Odense S]
Mailadressen er god nok som den er.

Fra : Jonas M. Nielsen

Dato : 20-02-07 11:48

"Kerim Ellentoft" <kerim@mail.tele.invalid> skrev i meddelelsen

> Man kan jo se, at der allerede er foretaget en aktivering.

Ja og??? :)

Så vidt jeg ved kan man aktivere så mange gange man vil med samme hardware
(OEM) og standard versioner er endnu mere ligeglade... Kan ikke helt se
problemet, må jeg indrømme...

/ Jonas

Fra : Manfred Kj?lhede

Dato : 20-02-07 14:22

Jeg har ikke haft problemer med at aktivere to gange på samme maskine.
Jeg havde et harddisknedbrud for ca. 8 mdr. siden, satte en ny disk i, og
installerede alle programmer
som før. Alt virker.

/mkj

Hent en gratis SPAMfighter her.

Fra : Martin Nielsen

Dato : 20-02-07 19:14

> Ikke at jeg kan se hvad man skal bruge to win installs til på samme
> maskine, jeg ville personligt bare lave to konti på samme install... men
> det er ikke så meget mit spørgsmål...

Jeg kan godt forstå dit spørgsmål. Så her en lille begrundelse til min ide.
Jeg bruger min både som alm. kontor/arbejds PC og som HTPC. Min ide er så,
at jeg med 2 windows installs kan optimere den ene til mit HTPC.
Derved vil mit HTPC komme til at strarte hurtigere op, da der ikke er andre
programme installeret (til at sløve opstarten) på denne partition/disk.

Om det er smart ved jeg ikke. Men hvis jeg kan installere min windows
version 2 gange, så koster forsøget jo ikke noget. Så derfor spørgsmålet