MS Windows
briani 27239
latex
Fra : (-Peter-)

Dato : 19-02-07 17:44

hej..

er der nogen der har en god ide om hvordan jeg kommer igang med at
bruge LaTeX - og nej, det er ikke til noget frækt, men en program til
at lave rapporter i?

/peter

ps. selvfølgelig under windows!

Fra : Jonas M. Nielsen

Dato : 19-02-07 18:01

"(-Peter-)" <garfieldpbj@mail-online.dk> skrev i meddelelsen

>er der nogen der har en god ide om hvordan jeg kommer igang med at
>bruge LaTeX - og nej, det er ikke til noget frækt, men en program til
>at lave rapporter i?

Ved ikke om jeg syntes dette er den rigtige gruppe til dette spørgsmål, så
jeg tillader mig at skrive et hurtigt svar...

Se http://www.latex-project.org for hjælp, det ser ud til der er en del
hjælp derinde...

/ Jonas

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 19-02-07 18:03

"(-Peter-)" <garfieldpbj@mail-online.dk> posting:

>er der nogen der har en god ide om hvordan jeg kommer igang med at
>bruge LaTeX -

http://www.miktex.org/

Læsestof:
http://www.ctan.org/tex-archive/info/lshort/english/lshort.pdf
http://dirac.ruc.dk/imfufalatex/ltxnoter.html
http://tnb.aau.dk/EDB/dokumentation/latex/
http://www.imf.au.dk/system/latex/bog/
http://www.amazon.ca/Guide-LaTeX-Helmut-Kopka/dp/0321173856

Editor: http://www.crimsoneditor.com/ (generel) ellers se på
http://www.texniccenter.org/front_content.php?idcatart=41&lang=4&client=3
http://www.winshell.de/ http://www.latexeditor.org/
http://www.winedt.com/ (ikke gratis)

En hurtig rapport-skabelon (hvoraf jeg iøvrigt fralægger mig
ansvaret for korrektheden, og opdateret for meget længe siden - men
den virker da nogenlunde ):
http://akira.ruc.dk/~cbh/c/RUClatex.html

Alle de rigtig seje LaTeX'ere sidder iøvrigt i gruppen dk.edb.tekst.

--
What is life, except excuse for death,

Fly Opera - http://opera.softwolves.dk

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 19-02-07 18:30

(-Peter-) skrev følgende i et indlæg på Usenet:
> er der nogen der har en god ide om hvordan jeg kommer igang
> med at bruge LaTeX - og nej, det er ikke til noget frækt, men
> en program til at lave rapporter i?

Prøv at checke gruppen news:dk.edb.tekst - der er tit
spørgsmål/indlæg om Latex

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : (-Peter-)

Dato : 19-02-07 18:52

On 19 Feb., 18:29, "Jan Vestergaard" <j...@jve.invalid> wrote:

> Prøv at checke gruppen news:dk.edb.tekst - der er tit
> spørgsmål/indlæg om Latex
>
> Jan
>
> --
> Med venlig hilsen Jan Vestergaard
> Web:www.jve.dk- email kan sendes via hjemmesiden
> - men indlæg på Usenet bør normalt besvares i gruppen

tak for alle svar...

mvh
peter