MS Windows
briani 27239
XP: PC fryser ved afspilining af mp3 og av~
Fra : Mikkel Madsen

Dato : 19-02-07 17:30

Har netop geninstalleret Windows Xp Pro. Alle opdateringer, og alle drivere
er opdateret.

Hvis jeg afspiller en MP3 fil vha Winamp, så fryser computeren vilkårligt.
Somme tider med det samme, andre gange efter et stykke tid. Sker på alle
slags mp3 filer.

Afspilning af avi filer er samme problem. Sommetider fryser pc'en med det
samme, andre gange efter et stykke tid.

Uanset hvad.. så fryser PC'en på et eller andet tidspunkt, når jeg afspiller
mp3 eller avi filer.

Med 'fryser' mener jeg.. ingen respons overhovedet. kan ikke benytte
CTRL-ALT-DEL.. kun RESET knappen.

Ifølge eventlog og BSOD's er det noget med KMIXER.DLL der går galt.

Det samme skete med min gamle winxp installation, derfor jeg prøvede at
geninstallere.

Benytter jeg Video Lan Client (VLC) til afspilning af mp3- eller avi filer,
så kører alt fint og PC'en fryser ikke.

Har prøvet at installere Windows Media player v11, dog med samme resultat :(

Ideer og forslag til løsning er meget velkomne

Motherboard: Soltek kv-75, med indbygget lydkort
CPU: AMD Athlon 1800+
Ram: 512mb
Grafikkort Nvidia 440mx
Ekstra tilbehør: Tvkort; ATI all in wonder (PCI) fugerer upåklageligt.

Fra : Kim S

Dato : 19-02-07 18:43

"Mikkel Madsen" <Mikkel@madsen.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> Somme tider med det samme, andre gange efter et stykke tid. Sker på alle

1: Test din RAM og check at de sidder ordentligt i soklerne.
Går den ikke ned ved andre funktioner end medie-afspilning ?

Mvh, Kim

Fra : Mikkel Madsen

Dato : 19-02-07 19:20

"Kim S" <JohnDoe@Falskmail.dk> wrote in message
> "Mikkel Madsen" <Mikkel@madsen.com> skrev i meddelelsen

> 1: Test din RAM og check at de sidder ordentligt i soklerne.
> Går den ikke ned ved andre funktioner end medie-afspilning ?

Takker, men har tjekket min ram... sidder korrekt. og mem86 finder ingen
problemer heller.

Fra : Mikkel Madsen

Dato : 19-02-07 19:24

"Kim S" <JohnDoe@Falskmail.dk> wrote in message
> Går den ikke ned ved andre funktioner end medie-afspilning ?

Jo... sommetider... men det er sjældent.. og det er freeze igen.. der skal
gerne være lyd eller animation igang (avi eller gif animation)

Fra : Kim S

Dato : 20-02-07 16:17

> Jo... sommetider... men det er sjældent.. og det er freeze igen.. der skal
> gerne være lyd eller animation igang (avi eller gif animation)
Hmm... Det tyder på en hardwarefejl, synes jeg. Grafik- eller lydkortet
måske så ?

Mvh, Kim

Fra : Mikkel Madsen

Dato : 20-02-07 19:25

> "Mikkel Madsen" <Mikkel@madsen.com> skrev i meddelelsen

> Hmm... Det tyder på en hardwarefejl, synes jeg. Grafik- eller lydkortet
> måske så ?

Takker for feedback.

Det eneste jeg har ændret med hensyn til hardware er grafikkortet. Her sad
blæseren fast på GPU'en.. den smurte jeg med syntetisk olie. Nu snurrer den
fint, og har en temperatur under 40 grader celsius. Kan det være det der er
problemet? Syntes bare det er underligt at al media afspilning virker fint
med VLC, så jeg ville skyde på et codec problem? Ved du om man kan opgradere
firmware på et nvidia grafikkort ?