MS Windows
briani 27239
Win Vista / Home Dual boot
Fra : Jonas M. Nielsen

Dato : 19-02-07 12:34

Hejsa NG

Nu er det vidst på tide at jeg lige selv får svar på følgende:

Jeg har en laptop med Windows Media Center licens. Til denne har jeg bestilt
Vista Upgrade (får vista + licens tilsendt gratis)... Må jeg lave en dual
boot med følgende setup:

C-drev: Windows Vista (Med ny licens tilhørende)
D-drev: Windows XP Home Edititon (Med nuværende licens, selvom det er media
center edition)

Ellers hvad må jeg i det hele tager lave af dual boot? med gyldig licens...

Med Venlige Hilsner
Jonas M. Nielsen

Fra : ..::JMJ::..

Dato : 19-02-07 15:27

Jonas M. Nielsen forklarede:
> [...]
> center edition)
>
> Ellers hvad må jeg i det hele tager lave af dual boot? med gyldig licens...

Hvis du køber en "upgrade" kan du ikke både har XP og Vista kørende
lovligt. Det ligger, implicit, i konceptet... du opgraderer jo en
version til en nyere, hvorved den gamle ikke længere eksisterer
Med 2 fulde licenser kan du lave dualboot, hvis det kan lade sig gøre,
og du kan finde ud af det.

...::JMJ::..

Fra : PA

Dato : 20-02-07 12:04

"Jonas M. Nielsen" <jonas_FJERN_@mong.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> media center edition)
>
> Ellers hvad må jeg i det hele tager lave af dual boot? med gyldig

Fungere fint hos mig.
Xp home opgrade og aktiveret
Vista premium opgrade og aktiveret
dual boot. på hver sin harddisk.

MVH PA

Fra : Jonas M. Nielsen

Dato : 20-02-07 14:21

"PA" <pa48@mail.dk> skrev i meddelelsen

> Fungere fint hos mig.
> Xp home opgrade og aktiveret
> Vista premium opgrade og aktiveret
> dual boot. på hver sin harddisk.

Oki - mit spørgsmål går mere på om det er lovligt!

Jeg ved endnu ikke om det er en upgrade licens jeg får fra Vista, eller det
er en OEM - det er deres eget Vista Upgrade program, hvor man modtager en
vista, hvis man har købt med XP inden for et bestemt tidsrum...

Men hvis jeg får en OEM med Vista, så burde jeg have licens til begge dele
ikke???

Og hvis jeg har til Medie Center Edition, må jeg så lægge Home Edition ind i
stedet? Dækkes denne licens af Medie Center?

/ Jonas