MS Windows
briani 27239
XP og aktivering
Fra : Rado

Dato : 19-02-07 07:15

Der er noget jeg ikke rigtig kan greje: efter hvad jeg husker fra
tidligere diskussioner findes der serier af XP CDer med samme
serienummer. F.ex. 10.000 stk, med samme nummer. CDerne er også helt
identiske. Er det korrekt?

--
Rado

"The obvious is that which is never seen
until someone expresses it simply."
- Christian Morgenstern

Fra : Jonas M. Nielsen

Dato : 19-02-07 08:49

"Rado" <rado@fjernpost1.tele.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> tidligere diskussioner findes der serier af XP CDer med samme
> serienummer. F.ex. 10.000 stk, med samme nummer. CDerne er også helt

Hejsa - Det er delvist korrekt - Medierne er helt ens... Det er udelukkende
seriekoderne som vedlægges der er forskellige.... Så det du skriver med fx
10.000 medier med samme serienummer - det er ikke korrekt... Medierne laves
ens, da det udelukkende er den seriekode der indtastes ved installation, som
gør licenstypen... (Standard, OEM og Corporate).

/ Jonas

Fra : Rado

Dato : 19-02-07 10:27

On Mon, 19 Feb 2007 08:48:45 +0100, "Jonas M. Nielsen"
<jonas_FJERN_@mong.dk> wrote:

> [...]
>ens, da det udelukkende er den seriekode der indtastes ved installation, som
>gør licenstypen... (Standard, OEM og Corporate).

Det er også sådan jeg mener det fungerer. Men Claus Tersgov siger i en
tidligere tråd at der er CDer af samme type, med samme serienummer:

---

On Sat, 15 Apr 2006 11:21:43 +0200, "Claus Tersgov"
<nospamnews@tersgov.dk> wrote:

>"Rado" <rado@fjernpost1.tele.dk> skrev

>Jamen, så er der jo ikke tale om unikke nøgler. Unik betyder netop, at det
>er den eneste, der virker!

OK, hvis man ser det fra den vinkel. Men de er jo stadig unikke i den
forstand at ingen af dem er ens. Det var lissom' det jeg mente :)

---

"Rado" <rado@fjernpost1.tele.dk> skrev

> OK, hvis man ser det fra den vinkel. Men de er jo stadig unikke i den
> forstand at ingen af dem er ens. Det var lissom' det jeg mente :)

Det er de også.

En veninde har lige købt 18 bærbare til sit eventfirma til
medarbejderne, og der var tre med samme produktnøgle. (xp-home). Jeg
har klargjort alle med antivirus og firewall, så jeg har haft dem alle
mellem fingrene.

Claus

----

Så hvordan hænger det nu sammen?

Fra : Henning

Dato : 19-02-07 15:59

> [...]
>medarbejderne, og der var tre med samme produktnøgle. (xp-home). Jeg
>har klargjort alle med antivirus og firewall, så jeg har haft dem alle

Bl.a. Dell's resource-cd'er (som er rene XP'er) er med samme
standardnøgle integreret. Installerer du skiven på en ikke-Dell vil du
blive bedt om at indtaste key. Der er ikke noget ulovligt i det, der
sidder original licens og key på maskinerne, blot med et unikt nummer.

Fra : Ricko.

Dato : 19-02-07 17:12

> [...]
> blive bedt om at indtaste key. Der er ikke noget ulovligt i det, der
> sidder original licens og key på maskinerne, blot med et unikt nummer.

Og det er så nemt at selv en fra 6-7 klasse kan finde ud af det , xp er alle
mands eje i dag , 2 min på google og du har det hele , uanset sprog du
ønsker det på , xp med sp2 på og dk , lovlig kode og alting , skulle der så
komme en forbi engang og spørge dig om de må se din cd , ja da du har da
selv lavet en ud fra de opdate som er tilgængelige , og dit serie nr er da
lovligt , det kan de jo se når du kan opdatere og det hele, hvad så med
orginalen ( den åd hunden sku, ) men du var jo så fornuftig at huske at
skrive det ned inden du smed den sammentykkede cd ud, sådan er det .Godt man
er en lovlig borger uden hund , men de kan ikke gøre dig noget.

Fra : Max

Dato : 19-02-07 21:21

Hej Ricko

> [...]
> smed den sammentykkede cd ud, sådan er det .Godt man er en lovlig
> borger uden hund , men de kan ikke gøre dig noget.

Nu er det hverken CD'en eller nøglen der gør din XP til en lovlig
udgave, det er det lille klistermærke der følger med, har du
ikke det mærke, ja så er din windows en piratkopi.

--
Mvh Max

Fra : wilstrup

Dato : 19-02-07 23:00

> Hej Ricko

> Nu er det hverken CD'en eller nøglen der gør din XP til en lovlig
> udgave, det er det lille klistermærke der følger med, har du
> ikke det mærke, ja så er din windows en piratkopi.

Ikke korrekt - der findes andre udgaver, der fx er brændt til massebrug
uden at de er ulovlige - det er de såkaldte selectaftaler -så det er nok
ikke i denne jungle af regler og undtagelser hos MS man skal være skråsikker
på noget som helst

Fra : Rado

Dato : 19-02-07 21:11

On Mon, 19 Feb 2007 15:59:19 +0100, Henning <no.mail@all.invalid>
wrote:

> [...]
>blive bedt om at indtaste key. Der er ikke noget ulovligt i det, der
>sidder original licens og key på maskinerne, blot med et unikt nummer.

OK. Men det forekommer altså ikke hos de almindelige retail versioner
man køber i forretningerne?