MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Vista - Partition Magic
Fra : Søren

Dato : 18-02-07 15:26

Hej gruppe.
Partition Magic 8 virker ikke under Vista. Kender nogen et tilsvarende
program, der gør??

-Søren

Fra : joke

Dato : 18-02-07 16:03

"Søren" <Sofuss@hotmail.com> wrote in message
> Hej gruppe.
> Partition Magic 8 virker ikke under Vista. Kender nogen et tilsvarende
> program, der gør??
>
> -Søren
Der er en indbygget funktion i windows vista via kommando konsol hvor du kan
lave ændre partionsstørrelse og på den måde lave nye drev og så videre. Kan
dog ikke lige huske denne kommando

Hilsen

Johnny

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 18-02-07 16:44

joke skrev:

> Der er en indbygget funktion i windows vista via kommando konsol
> hvor du kan lave ændre partionsstørrelse og på den måde lave nye
> drev og så videre. Kan dog ikke lige huske denne kommando

Diskmgmt.msc, men funktionen kan ikke oprette nye partitioner uden
at slette data. Det eneste nye den kan ifht. den i WinXP er, at den
kan ændre størrelsen på eksisterende partitioner.

Et alternativ til Partition Magic kunne være:
<http://www.terabyteinc.com/bootitng.html>. Jeg har ingen personlig
erfaring med programmet endnu, men regner med at prøve det af inden
længe.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Klaus H

Dato : 18-02-07 16:55

> Diskmgmt.msc, men funktionen kan ikke oprette nye partitioner uden
> at slette data. Det eneste nye den kan ifht. den i WinXP er, at den
> kan ændre størrelsen på eksisterende partitioner.

Så kan man vel reducere størrelsen på en partition og oprette en ny i det
frigjorte område?

Klaus H

Fra : joke

Dato : 18-02-07 19:34

"Klaus H" <hebs.ud@esenet.dk> wrote in message

> Så kan man vel reducere størrelsen på en partition og oprette en ny i det
> frigjorte område?

jeps ikke noget problem, så det til vista show for forhandlere

Hilsen

Johnny

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 18-02-07 22:19

Klaus H skrev:

> Så kan man vel reducere størrelsen på en partition og oprette en
> ny i det frigjorte område?

Ja, men man kan ikke f.eks. splejse to partitioner sammen og beholde
de data, som måtte ligge på en af dem eller dem begge. Det kan man
med et program som Partition Magic.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Jonas M. Nielsen

Dato : 18-02-07 17:27

"Søren" <Sofuss@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Partition Magic 8 virker ikke under Vista. Kender nogen et tilsvarende
> program, der gør??

Forstår jeg ikke - Jeg kører Version 8.0 (Build 1242) 16-09-2002 i Vista
Home Premium 32 bit.

Ingen problemer!
Har endda brugt det til at resize Vista's egen partition (C-drevet) - ingen
problemer i bootup eller noget...

/ Jonas

Fra : Vega

Dato : 18-02-07 20:26

"Jonas M. Nielsen" <jonas_FJERN_@mong.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> Vista Home Premium 32 bit.
>
> Ingen problemer!
> Har endda brugt det til at resize Vista's egen partition (C-drevet) -

Duer heller ikke her.
Det er dog på 64bit udgave. Så det er nok det.

Mvh. Vega.

Fra : Søren

Dato : 18-02-07 21:12

> [...]
> Hej gruppe.
> Partition Magic 8 virker ikke under Vista. Kender nogen et tilsvarende

Acronis True Image
Alt efter hvad det skal kunne.
http://www.start64.com/index.php?option=com_content&task=view&id=327&Itemid=114

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 18-02-07 22:22

Søren skrev:

> Acronis True Image

Det er et imageprogram.

Desuden er det et ret elendigt et af slagsen efter min mening.
Læs evt. tråden startende med: <news:eqilmc.3bs.1@tgm.dyndns.dk>.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Søren

Dato : 19-02-07 16:22

> Det er et imageprogram.
>
> Desuden er det et ret elendigt et af slagsen efter min mening.
> Læs evt. tråden startende med: <news:eqilmc.3bs.1@tgm.dyndns.dk>.

Tak for svarene.

-Søren

Fra : LarsS

Dato : 19-02-07 21:24

Thomas G. Madsen skrev:

> Det er et imageprogram.
>
> Desuden er det et ret elendigt et af slagsen efter min mening.
> Læs evt. tråden startende med: <news:eqilmc.3bs.1@tgm.dyndns.dk>.

Søren mente sikkert Disk Director som er Acronis' Partition program.
Kan det samme som Partition Magic og MEGET hurtigere.
Og kan lave meget effektiv boot-cd for Partitionering før windows er
installeret / før windows blir loaded.
(Og m.h.t. True Image er vi altså uenige: jeg synes det er et af de
bedste af slagsen... bruger vers. 9.3.677)

/LarS

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 20-02-07 14:34

LarsS skrev:

> Søren mente sikkert Disk Director som er Acronis' Partition
> program. Kan det samme som Partition Magic og MEGET hurtigere.

Ok. Det kendte/kender jeg ikke, men det skal da prøves.

> (Og m.h.t. True Image er vi altså uenige: jeg synes det er et af
> de bedste af slagsen... bruger vers. 9.3.677)

Jeg er åbenbart uheldig i valg af mus, for jeg har aldrig kunnet få
den pokkes mus til at virke, når der bootes til restore-programmet
i True Image.

--
Hilsen
Madsen

Fra : LarsS

Dato : 20-02-07 23:19

Thomas G. Madsen skrev

> [...]
>
> Jeg er åbenbart uheldig i valg af mus, for jeg har aldrig kunnet få
> den pokkes mus til at virke, når der bootes til restore-programmet

Min touchpad på den transportable kan heller ikke genkendes, men
jeg klarer mig med pilknapperne - i de sjældne tilfælde jeg ikke
bare kan restore indefra windows (hvorefter True Image rebooter &
indlæser det gamle image - "hands(&mouse)-free").
- Vigtigere er at TrueImage genkender SATA-disk & driver...

/LarS