MS Windows
briani 27239
Kan ikke fjerne ikon fra proceslinien
Fra : PS SUNSITE

Dato : 18-02-07 12:44

Ved en eller andel nervøs fejlmanøvre er det for et par måneder siden
lykkedes mig at indføje et "ikon" på proceslinien som består af et lille
billede af en PC med en skærm efterfulgt af teksten "3½"-diskette" og >>

Som det eneste element på proceslinien fremkommer kommandoen "Slet" ikke når
jeg højreklikker på det. Kan nogen fortælle hvordan jeg kommer af med den ?

Vi taler Windows XP Pro, SP2 og nyeste opdateringer, antivirus etc.

Mh,

P.

Fra : Jack

Dato : 18-02-07 13:49

"PS SUNSITE" <ingenspamtilmig@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> Ved en eller andel nervøs fejlmanøvre er det for et par måneder siden
> lykkedes mig at indføje et "ikon" på proceslinien som består af et lille
> billede af en PC med en skærm efterfulgt af teksten "3½"-diskette" og >>

Ved ikke om det kan lade sig gøe, men har du prøvet at trække den ud på
skrivebordet og slette den der ??

Fra : PS SUNSITE

Dato : 18-02-07 14:31

> Ved ikke om det kan lade sig gøe, men har du prøvet at trække den ud på
> skrivebordet og slette den der ??

Det kan det ikke, men jeg lavede endnu en nervøs "fejl"-manøvre og nu er den
væk.
Det var noget med at "Denne computer" var kommet over i proceslinien og jeg
fjernede den.
Men der må have været flere kopier (for der var mindst en tilbage
bagefter), og en af den kan have være en udvidet variation, hvor man ser
alle drevene, selv om jeg kun så a-drevet. Måske var de andre skjult. Jeg så
alle drevene (a, c, d) kortvarigt i fjernelses-processen.

/P.

Fra : Jack

Dato : 18-02-07 14:44

> [...]
> alle drevene, selv om jeg kun så a-drevet. Måske var de andre skjult. Jeg
> så alle drevene (a, c, d) kortvarigt i fjernelses-processen.

Ok.. du havde oprettet en ny værktøjslinie den burde også kunne trækkes
tilbage på skrivebordet og lukkes derfra. ( til en anden gang ) Lige som du
kan tage denne computer, og trække den helt ud til skærmkanten i valgfri
side, og så får du en værktøjslinie der, med adgang til dine drev,
kontrolpanel m.m

Fra : PS SUNSITE

Dato : 18-02-07 18:44

> [...]
> Lige som du kan tage denne computer, og trække den helt ud til skærmkanten
> i valgfri side, og så får du en værktøjslinie der, med adgang til dine

Tak for det. Jeg troede ellers efterhånden jeg vidste næsten alt.. Men det
er tydeligvis ikke tilfældet