MS Windows
briani 27239
Hvor ligger xp sine gendannelser henne?
Fra : Monty\(7000\)

Dato : 18-02-07 09:23

Hejsa

Jeg ville høre om nogen kunne fortælle mig hvor xp ligger sine gendannelser
henne og om det var muligt at kopiere dem over på et andet drev og så vælge
et af dem hvis maskine går helt ned?

Monty

Fra : Snuden

Dato : 18-02-07 11:29

On Sun, 18 Feb 2007 09:22:50 +0100, "Monty\(7000\)"
<diverse@mail.tdcadsl.dk> wrote:

>Hejsa
>
>Jeg ville høre om nogen kunne fortælle mig hvor xp ligger sine gendannelser
>henne

Mappen "System Volume Information" i roden af hvert logisk drev

>og om det var muligt at kopiere dem over på et andet drev og så vælge
>et af dem hvis maskine går helt ned?

Nej. Som standardt har ikke engang administrator adgang til mapperne -
de styres og vedligeholdes 100% af windows installationen.

Hvis din maskine crasher totalt er det geninstallation eller
reparation efter boot til recoveryconsole fra CD'en
--
Snuden

Fra : Monty\(7000\)

Dato : 18-02-07 14:21

> Hvis din maskine crasher totalt er det geninstallation eller
> reparation efter boot til recoveryconsole fra CD'en
> --
> Snuden

Jeg takker for svaret men recoveryconsolen den kan man da ikke bruge hvis
man har installeret Sp2, vel og kræver det ikke at man har fået lavet nogle
disk først?

Jeg mener jeg prøvede at bruge den engang og der bad den om nogle
recoverydisketter men det er muligt jeg husker forkert.

Monty

Fra : emj

Dato : 18-02-07 14:35

Monty(7000) skrev:

>Jeg takker for svaret men recoveryconsolen den kan man da ikke bruge hvis
>man har installeret Sp2

Nej, det er bedst at afinstallere SP2 først og så geninstallere den
igen efter recoverykørsel.

Hilsen emj

Fra : jda

Dato : 18-02-07 16:44

Sun, 18 Feb 2007 14:20:50 +0100 hamrede Monty(7000) i tastaturet og der
stod i dk.edb.system.ms-windows:

> Jeg takker for svaret men recoveryconsolen den kan man da ikke bruge hvis
> man har installeret Sp2, vel og kræver det ikke at man har fået lavet nogle
> disk først?

Du kan altid bruge recovery console hvis du har en windows xp cd. Se
http://www.microsoft.com/resources/documentation/windows/xp/all/proddocs/en-us/recovery_console_overview.mspx?mfr=true

> Jeg mener jeg prøvede at bruge den engang og der bad den om nogle
> recoverydisketter men det er muligt jeg husker forkert.
>
> Monty

I hvilket tilfælde?
--
Jakob

Fra : Snuden

Dato : 19-02-07 19:29

On Sun, 18 Feb 2007 14:20:50 +0100, "Monty\(7000\)"

> [...]
>
>Jeg mener jeg prøvede at bruge den engang og der bad den om nogle
>recoverydisketter men det er muligt jeg husker forkert.

Du kan til enhver tid bruge recovery console og repair mulighederne
fra CD-boot - men det er ikke unormalt at seneste servicepack og alle
efterfølgende hotfixes så skal installeres en gang til.
--
Snuden