Skærme
Fijala 3554
Acer AL2216W - godt køb?
Fra : Jan Eliasen

Dato : 18-02-07 21:03

Hejsa

Jeg kigger lige nu på en ACER AL2216W fladskærm, men er i tvivl om,
hvorvidt det er et godt køb. Det ville være min første fladskærm, så
jeg mangler råd her Den ser jo stor og billig ud på papiret, men
hvad er erfaringerne med den?

Og hvad er det her billedkontrastforhold egentlig? Det eneste jeg har
kunnet finde er, at jo stærre, jo bedre og det er noget med forskellen
på sort og hvid. Men er 700:1 godt nok? Jeg spiller ikke mange spil...

Der er også en variant til 150,- mere som har VGA og DVI på sig. Hvad
er fordelen ved DVI? Er det de 150,- mere værd? Hvordan ser DVI
stikket ud åpo grafikkortet, så jeg lige kan kontrollere at jeg har
det

På forhånd tak.

--
eliasen, representing himself and not the company he works for.

Private blog: http://blog.eliasen.dk

Private email: jan@eliasen.dk

Fra : J

Dato : 19-02-07 11:19

On Sun, 18 Feb 2007 21:02:51 +0100, Jan Eliasen
<eliasen@nospam.nospam> wrote:

> [...]
>kunnet finde er, at jo stærre, jo bedre og det er noget med forskellen
>på sort og hvid. Men er 700:1 godt nok? Jeg spiller ikke mange spil...

http://www.prad.de/guide/screen2952.html

Synsfeltet er forholdsvist begrænset, 130x140 grader.

> [...]
>er fordelen ved DVI? Er det de 150,- mere værd? Hvordan ser DVI
>stikket ud åpo grafikkortet, så jeg lige kan kontrollere at jeg har

Prad skriver da, at den kun har analog VGA.

Men ja, jeg ville gerne 150 for at få DVI med. Så har du begge dele på
skærmen, og kan tilslutte både analogt og digitalt kabel.

Denne her LG 203WT har meget bedre specifikationer:
http://www.prad.de/guide/screen2976.html

Den ville jeg vælge. Den koster 25-2600 kr.

mvh

John

Fra : Jan Eliasen

Dato : 20-02-07 09:48

On Mon, 19 Feb 2007 11:18:54 +0100, J <johnknuhtsenSP@Mail.dk> wrote:

>http://www.prad.de/guide/screen2952.html
>
>Synsfeltet er forholdsvist begrænset, 130x140 grader.
Dit link er til en 2016 og ikke en 2216 - 2216 ser ud til at ahve
160/170 - er det godt nok?

>Prad skriver da, at den kun har analog VGA.
2216'eren har begge dele.

>Men ja, jeg ville gerne 150 for at få DVI med. Så har du begge dele på
>skærmen, og kan tilslutte både analogt og digitalt kabel.
Men hvad vinder jeg ved det? Er billedet bedre, så?

>Denne her LG 203WT har meget bedre specifikationer:
>http://www.prad.de/guide/screen2976.html
Men det er bare en 20" skærm... må lige se om der findes en
tilsvarende 22" skærm...

Fra : Jan Eliasen

Dato : 20-02-07 11:18

On Tue, 20 Feb 2007 09:47:30 +0100, Jan Eliasen

>Men det er bare en 20" skærm... må lige se om der findes en
>tilsvarende 22" skærm...
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=306681 - men 60Hz
ved maksimal opløsning (som jeg jo ville bruge hele tiden)... er det
ikke for lidt?

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 19-02-07 17:42

"Jan Eliasen" <eliasen@nospam.nospam> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> På forhånd tak.
>
> --
> eliasen, representing himself and not the company he works for.

Hej tag og gå en tur hertil www.flatpanels.dk der vil du finde svar på
næsten alle spørgsmål du kan forestille dig at stille.
--
Med Venlig Hilsen
paul at sorensen.as