Verdens dyreste bil - er den ikke blevet b~
Fra : Martin Rise Christen~

Dato : 17-02-07 16:48

http://finans.tv2.dk/nyheder/article.php?id=6138928

Verdens mest eksklusive bil

17-02-07: 12:17 | af: Line Flensborg

Tom Cruise har, Rod Stewart har en og selvfølgelig verdens største
metroseksuelle ikon, David Beckham har en. Det de tre kendisser alle har til
fælles er, at de alle er ejer af verdens dyreste bil, en Maybach.

Det er en bil i den absolutte topklasse og appellerer til den øverste
overklasse. Gang på gang er bilen blevet kåret til verdens bedste.

Bilen kan dog ikke erhverves af almindelige døde mennesker, da den ofte
ligger i et prisinterval fra 2,9 milliarder til 8,95 milliarder. Det er dog
ikke ualmindeligt, at prisen ligger på over 3,5 milliarder kroner. Det er
snarere reglen end undtagelsen, at den ligger i midten i prisintervallet.

De heldige ejere af sådan en bil har fået en, der udstråler luksus og
eksklusivitet fra ende til anden. Men det er ikke en bil der umiddelbart
skiller sig ud i forhold til andre luksusbiler. Bilens ydre er nedtonet og
diskret.

Men indersiden er af en helt anden kaliber. Her er der ikke sparet på
noget - der er givet fuld gas på luksus. Bilen bliver nemlig bygget som
ejeren vil have det, så ingen Maybach er ens. Det eneste de har til fælles
er, at alt interiøret er skræddersyet, luksuriøst og eksklusivt.

Navnet på bilen mødes ofte med spørgende øjne, for der er ikke mange, der
kender bilen, der dagligt transporterer kendisser og milliardærer rundt. Men
med en pris der også hører denne kategori til, kan de nok godt beholde denne
luksus for sig selv.

Mvh,

Martin Rise Christensen

Fra : BJ

Dato : 17-02-07 16:52

"Martin Rise Christensen" <martin.slet.dette.nu@rise.dk> skrev i en
meddelelse news:45d72341$0$48460$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

KLIP

> http://finans.tv2.dk/nyheder/article.php?id=6138928
>
> Verdens mest eksklusive bil
>
> 17-02-07: 12:17 | af: Line Flensborg

Penge har kvindfolket heller ikke forstand på....

1 milliard gode danske kroner = 1.000 millioner kr. .... du goeeeste.

Der er ikke noget at sige til DR ender på 6 milliarder kr. og
sygehusprojektet er projekteret til 50 milliarder kr. og sikkert ender på
100 milliarder kr.

1 milliard kroner er jo småpenge...

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : FooBar

Dato : 17-02-07 16:54

"Martin Rise Christensen" <martin.slet.dette.nu@rise.dk> wrote in

> http://finans.tv2.dk/nyheder/article.php?id=6138928

Det var dog en fyrstelig omgang vås... Er især bekymret over at se, at TV2
"Finans" (!) tror på at der findes en standard-bil der, uanset hvor
luksuriøs den måtte være, skulle koste "2,9 milliarder til 8,95
milliarder"...

Man må sgu' da undres!

/claus

Fra : BJ

Dato : 17-02-07 17:12

"FooBar" <noone@nowhere.undeliverable> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
> "Finans" (!) tror på at der findes en standard-bil der, uanset hvor
> luksuriøs den måtte være, skulle koste "2,9 milliarder til 8,95

Pjat.. det er jo kun hvad DR´s projekt var budgetteret med at koste og nemt
kunne ende på, hvis ingen havde tage fat om nosserne på dem...

1 milliard kroner ved da enhver er hverdagskost for både amerikanske
skuespillere og engelske fodboldspillere..))))))

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Møller

Dato : 17-02-07 21:01

"FooBar" <noone@nowhere.undeliverable> wrote in message
> [...]
> "Finans" (!) tror på at der findes en standard-bil der, uanset hvor
> luksuriøs den måtte være, skulle koste "2,9 milliarder til 8,95

Når det gælder TV2? nå de bragte da også denne til torvs:

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-5573700.html

Gad vide hvorfor de pludselig skal smække to motorer i den, når en
centermotor gir 485 HK?

og så er Politiken endnu mere på afveje.:
http://politiken.dk/udland/article247433.ece

er det en Porsche eller en Audi?, det kan de ikke finde ud af, men hvad kan
man forvente fra den side, teksten de to steder ligner hinanden til
forveksling, men jounarlisteleven prøver vil bare på at gøre den lidt
"personlig"

men Tom har kørt i den:
http://www.autouniondtype.com/

Møller

Fra : Aksel

Dato : 18-02-07 10:29

> og så er Politiken endnu mere på afveje.:
> http://politiken.dk/udland/article247433.ece

Er der nogen her der har hørt om " Fernando Porsche" ????

Hilsen Aksel

Fra : KASO

Dato : 20-02-07 21:35

"Møller" <post.spam@ok.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-5573700.html
>
> Gad vide hvorfor de pludselig skal smække to motorer i den, når en

Tjah - nogle skribenter i nyhedsgrupper snubler jo også i det - her er du jo
et godt eksempel - for bilen har faktisk to motorer. En 3-liters motor
dengang (1933) kunne ikke rigtigt drives op på 485hk (trods trykladning), så
der måtte 2 til, hvilket faktisk også fremgår af dit sidste link:
"Twin-supercharged 3.0-liter V12 "

> [...]
> man forvente fra den side, teksten de to steder ligner hinanden til
> forveksling, men jounarlisteleven prøver vil bare på at gøre den lidt

UPS - her går det jo så galt igen: Det er hverken en Audi eller en Porsche -
det er en Autounion (der anvendte de 4 ringe - Audi er blot det eneste
overlevende af de 4 mærker, der indgik i Autounion). Porsche havde dengang
ikke produktion i eget navn. Politikens udlægning er derfor fuldstændig
korrekt - det er en Autounion racer, bygget af Ferdinand Porsche (ikke at
forveksle med hans bilfabrik - for den eksisterede ikke dengang).

"Man skal ikke kaste med sten......"

Fra : Niels Pein

Dato : 17-02-07 17:29

"Martin Rise Christensen" skrev ...

> http://finans.tv2.dk/nyheder/article.php?id=6138928
>
> Verdens mest eksklusive bil
>
> 17-02-07: 12:17 | af: Line Flensborg

..... snip ...

Den kan så heller ikke erhverves af "almindelige døde mennesker".

Men andre biler bliver ofte købt af døde mennesker - eller hvad?
Eller skal man være "ualmindeligt død"?

Der er vrøvl nok at vælge imellem i den artikel.
--
Hilsen Niels

Fra : Thomas H.

Dato : 17-02-07 18:24

> [...]
> Men med en pris der også hører denne kategori til, kan de nok godt beholde

*LOL* Som sædvanligt når journalister skriver om biler.
....gad vide hvor meget der er sandt når de skriver om Brixtofte,
Irak-krigen,den globale opvarmning osv. osv.

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 17-02-07 19:01

"Martin Rise Christensen" <martin.slet.dette.nu@rise.dk> wrote in

> Verdens mest eksklusive bil

Udover at artiklen er fyldt med vrøvl, så kan en bil der i et eller andet
omfang "masse" produceres, næppe kaldes verdens mest eksklusive bil.

Næh, så skal man over i noget som f.eks. denne Ferrari Enzo P3/P4, bestilt
af den amerikanske instruktør James Glickenhaus:

http://www.qv500.com/ferrarienzop2.php

Man tager en i forvejen meget eksklusiv bil i den dyre ende, og bygger den
om. I hånden. Efter ejerens specifikationer. For millioner. Af Euro.

Fra : -=JF=- priv

Dato : 17-02-07 19:32

Kent Oldhøj har bragt dette til os:

> Næh, så skal man over i noget som f.eks. denne Ferrari Enzo P3/P4, bestilt
> af den amerikanske instruktør James Glickenhaus:

For satan i helvede... Den er lidt ud over det sædvanlige - Selv
for en Enzo!

Men jeg kan sgu ikke lide de to hvide nedløbsrør der stikker op af
bagenden... Rent stilbrud!
(ikke at jeg ikke kunne leve med dem, hvis nu det skulle være

--
Mvh. John

Fra : Kenn H. Jensen

Dato : 19-02-07 10:56

Martin Rise Christensen skrev følgende i meddelelsen

> http://finans.tv2.dk/nyheder/article.php?id=6138928
>
> Verdens mest eksklusive bil

Snip

Der er også lidt om den her
http://lifestyle.euroinvestor.dk/View.aspx/Article/9520625/Maybach_-_Milliardaerernes_bil
og her er prisen lidt anderledes.

Kenn H. Jensen
www.multi-max.dk

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 19-02-07 16:56

On Feb 17, 4:47 pm, "Martin Rise Christensen"
<martin.slet.dette...@rise.dk> wrote:

> Tom Cruise har, Rod Stewart har en og selvfølgelig verdens største
> metroseksuelle ikon, David Beckham har en. Det de tre kendisser alle har til
> fælles er, at de alle er ejer af verdens dyreste bil, en Maybach.

En Veyron er dyrrere, £840,000

Fra : BJ

Dato : 19-02-07 18:18

KLIP

> En Veyron er dyrrere, £840,000

Hvis du nu bare havde lagt 3 nuller (000) mere på, så var indlægget i tråd
med dansk biljournatistik...)

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~