Webspeed K2, dur ikke?
Fra : Henrik Larsen

Dato : 30-06-01 21:48

Hej,
Jeg har lige fået kabel modem, "Webspeed K2" fra TeleDanmark, det virker
meget fint, men før jeg fik det havde jeg et 56k modem og der kunne jeg
få begge mine pc'er på nettet samtidig, nu kan jeg "kun" få server pc'en
på nettet, jeg har spurgt teleDanmark, men de må ikke hjælpe med
netværks opsætning til to pc'er, men mit netværk og min server pc
fungerer fint , men ikke client pc'en, er det noget du kan hjælpe med.
Jeg har en hub på, og jeg har prøvet Sygate, men det vil bare ikke. På
forhånd tak.
Mvh. Henrik

Fra : Andreas

Dato : 30-06-01 22:19

On Sat, 30 Jun 2001 22:48:05 +0200, "Henrik Larsen"
<hen_lar@post4.tele.dk> wrote:

> [...]
>fungerer fint , men ikke client pc'en, er det noget du kan hjælpe med.
>Jeg har en hub på, og jeg har prøvet Sygate, men det vil bare ikke. På

At TDC ikke må¨hjælpe dig med opsætning af 2 pc'ere til din
internetforbindelse skyldes måske at, dit abonnement kun gælder for en
maskine - det kan du læse mere om i abonnementsbetingelserne.

Med hensyn til at have 2 pc'ere på nettet samtidig så, skulle det da
ikke være helt umuligt i dit tilfælde - heller

Jeg ved ikke hvilket styresystem du bruger men, hvis det er Windows Me
så, findes der en feature der hedder "Internet Connection sharing"
som, kan bruges til at dele netadgangen mellem 2 computere.

Du kan eventuelt læse mere i din hjælpefil - men hvis dit styresystem
ikke er Windows Me så, ved jeg ikke om "Internet Connection sharing"
er tilgængelig for dig.

Men er det så skal du regne med at investere i endnu et netkort!

Der skal sidde 2 netkort i din "serverpc" og de skal forbindes med
hhv. kabelmodem og hub - "klientpc" skal også forbindes til hubben
hvorefter "Internet Connection Sharing" installeres og sættes op på
begge maskiner. Herefter skulle du kunne gå på nettet fra begge
maskiner - på klienten dog kun når servermaskinen er online.

Jeg håber at du kunne bruge det ovenstående til noget - ellers må du
skrive igen eller også kigge på f.eks www.net-faq.dk hvor du kan,
finde en mænge information om netværksrelaterede spørgsmål.

Et andet godt sted er www.xdslinfo.dk som, primært beskæftiger sig med
bredbåndsforbindelser til nettet.

--
Med Venlig Hilsen - Best Regards
Andreas

Fra : Thomas Jensen

Dato : 01-07-01 12:01

<hen_lar@post4.tele.dk> wrote:

> [...]
>fungerer fint , men ikke client pc'en, er det noget du kan hjælpe med.
>Jeg har en hub på, og jeg har prøvet Sygate, men det vil bare ikke. På

Henrik,

nu skal jeg ikke gøre mig klog på WebSpeed K2 - men da det jo er
kabelmodem, tillader jeg mig lige at drage en parallel til StofaNet,
som jeg kender til.

Jeg gætter på at du bare har sat kabelmodemet direkte på hubben ? Det
dutter ikke.

Ex.

Et kabelmodem til StofaNet, læser MAC-adressen på det netkort det er
sluttet til.

Hvis der forsøges etableret kontakt igennem et netkort med en anden
MAC-adresse, sker der nada.

Så hvis man vil køre et lokalnetværk med adgang til Internet på sådan
en forbindelse, skal man have to netkort i servermaskinen. Et som er
link tilbage til lokalnettet, og et som er dedikeret til
kabel-modemet.

Om du så anvender Sygate, ICS eller noget helt trejde er af mindre
betydning.

Men jeg skal da indrømme at jeg hælder til Sygate, ligesom dig.

Mvh.

Thomas

Fra : johnni

Dato : 01-07-01 13:25

Hejsa sæt dit modem til USB porten og sæt internet deling til så får de alle
adgang!

Fra : Dan Sørensen

Dato : 06-07-01 15:40

Man behøver IKKE to netkort i serveren! Du kan koble
begge computere og kabel-modemet i en hub.Det kræver bare at du bruger en
proxy-server a'la Winproxy.Winroxy
kan hentes på http://www.winproxy.com/ Den er let at opsætte.Du kan finde
en udførlig beskrivelse af hvordan du skal gøre på
http://www.cablemodemhelp.com/lanconnect.htm