Defekt elrude - hvad er fejlen mon?
Fra : mfn

Dato : 17-02-07 14:57

Jeg har en Fiat Tempra hvor elruden i fører siden ikke virker. I den anden
side virker den fint. Det er bare lidt upraktisk.

Den giver som i den anden side et "klik" når man trykker men så sker der
ikke mere. Som et relæ eller noget der slår til.

Er det mon en død motor eller kan der være andre forklaringer?

Fra : Janner

Dato : 17-02-07 15:24

"mfn" <jadahva@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> ikke mere. Som et relæ eller noget der slår til.
>
> Er det mon en død motor eller kan der være andre forklaringer?

Hvis relæet slår til er den enten motoren der er død eller også skal du måle
om der kommer 12 V ud til motoren nrå relæer er trukket.

Men det er jo ikke nemt med en FIAT = FEJL I ALT TING .............. Sorry
kunne ikke lade være

/jan

Fra : mfn

Dato : 17-02-07 18:19

> [...]
> om der kommer 12 V ud til motoren nrå relæer er trukket.
>
> Men det er jo ikke nemt med en FIAT = FEJL I ALT TING ..............

Ok... ved det.... den smed fx tandremmen efter 2 dage... og forhandleren
ville ikke ha den retur ;( ... så jeg hænger på den et stykke tid...

Fra : Rene Hansen

Dato : 17-02-07 20:10

nu skriver du elrude
og der bliver svaret noget med en motor
er det ikke varmetråde i forruden du har?????
eller er det luften fra blæseren der kun kommer i den ene side

bare for at hjælpe lidt med fejlfindingen.

Rene Hansen

Fra : jan@stevns.net

Dato : 17-02-07 21:41

"Rene Hansen" <vinkelvej9-fjernesvedsvar-@yahoo.dk> skrev :

>bare for at hjælpe lidt med fejlfindingen.

Måske et læsekursus er en god start ? <grin>

--
Jan_stevns

Fra : Gamle

Dato : 18-02-07 01:52

Rene Hansen wrote:
> nu skriver du elrude
> og der bliver svaret noget med en motor
> er det ikke varmetråde i forruden du har?????
> eller er det luften fra blæseren der kun kommer i den ene side

Hmm.

En rude med todelt varmetrådsystem! I førerside og passagerside.
Sådan een vil jeg også ha'.

Mvh.
Torben

Fra : mfn

Dato : 18-02-07 14:58

> nu skriver du elrude

Ja det gør jeg...

> og der bliver svaret noget med en motor

Ja der er som regel en elmotor til at drive den op og ned ;)

> er det ikke varmetråde i forruden du har?????

Naaa så luksuriøs er potten nu heller ikke og da slet ikke motordrevent ;)

> eller er det luften fra blæseren der kun kommer i den ene side

Øhhh nej min varme virker helt fint i hele bilen ;)

> bare for at hjælpe lidt med fejlfindingen.

Tak for forsøget ;)

Fra : Bjarne Rosenkrands

Dato : 18-02-07 00:09

> [...]
> ikke mere. Som et relæ eller noget der slår til.
>
> Er det mon en død motor eller kan der være andre forklaringer?

Havede selv problemet i højre side (Ej en Mazda). Jeg skilte stikket mellem
døren og karossen og gav det en omgang spray mod fugt. O-ringe fik noget
silicone og så virkede ruden igen