Polo knager som et spøgelseshus..
Fra : Mr J..

Dato : 16-02-07 10:56

Hejsa Alle

Min polo3 coupé ahr lige fået nye dæmpere og fjedre, den er blevet sænket
60/40.. i samme omgang fik den nye bærearme+kugler og nye tårnlejer..

Men nu knager den som et gammelt spøgelseshus når man drejer.. min teori er
at det er tårnlejerne der gnider sig i gummiet imod tårnene, de er jo ikke
spændt fast til tårnet i sådan en ældre tysker..

Hvad siger i??

Mit næste skridt er at gi den fedt imellem tårnleje ydregummi og selve
tårnet..

nogle der har prøver noget ligene?

Mvh
Morten

Fra : Søren Schimkat

Dato : 16-02-07 11:37

Det er en af kuglerne (alså på bilen) der knager, hvis du har brugt
billige Højer bærearme, kødben og den slags.

Den rette løsning at at finde og skifte det knagende led - men hvis det
bare skal rettes her og nu - så en gang fedt i en kanyle - og giv alle
led en gang ekstra fedt.

-Søren

Fra : Mr J..

Dato : 16-02-07 12:49

> [...]
> bare skal rettes her og nu - så en gang fedt i en kanyle - og giv alle led

tror du seriøst det?? det lyder lidt vildt at de skulle kunne knage sådan..

Mvh
Morten

Fra : Søren Schimkat

Dato : 16-02-07 13:23

Mr J.. wrote:

> tror du seriøst det?? det lyder lidt vildt at de skulle kunne knage sådan..

Hvis jeg ikke troede på det - ville jeg nok ikke skrive det.

Jeg taler af erfaring - og jeg kan love dig at det kan lyde slemt, selv
om kun en enkelt kugle går trægt.

Fra : Mr J..

Dato : 16-02-07 15:25

> Jeg taler af erfaring - og jeg kan love dig at det kan lyde slemt, selv om
> kun en enkelt kugle går trægt.

hmm ok, jeg må ned på apoteket og købe en kanyle, ellers kan man vel låne en
af dem der hænger ud på hørnet bilen kan vel ikke få hiv...

Mvh
Morten

Fra : Ukendt

Dato : 16-02-07 22:14

Morten skrev:
tror du seriøst det?? det lyder lidt vildt at de skulle kunne knage sådan..

Hej....

ja jeg havde på min tidligere mondeo en "knagende" oplevelse hver gang jeg
drejede, kørte over en kantsten eller satte mig ind i bilen knagede og
bravede det næsten som en onsdag aften med lillemor.. det var det omtalte
"kødben"...

Anders