suk.. hvis bare danske synsmænd var som de~
Fra : Dak

Dato : 15-02-07 22:42

Ja sad lige og så Jægerpiloterne på DR. Tænk hvor let et syn kan gå. De
syner åbenbart på næsten enhver tankstation.

tror nok det var noget ala dette her:

1: sæt bilen i bakgear
2: kør en halv runde rundt benzinstanderne
3: afprøv hornet
4: afprøv nær/fjernlys
5: afprøv blinklys

Ja det var vistnok det, tror det tog 3min. Hvis det var i dk så havde det
nok kun taget 2 min. og ingen rust gennemsyn eller det der ligner.

Så spørgsmålet er hvornår mon vi får lignende tilstande herhjemme?

Dak
Ford Sierra 2.0i Azur DOHC EFI '90 4.dørs + 1 bagageklap

Fra : Ukendt

Dato : 15-02-07 22:53

"Dak" <dakSLET@REMOVEFJERNitsaret.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> nok kun taget 2 min. og ingen rust gennemsyn eller det der ligner.
>
> Så spørgsmålet er hvornår mon vi får lignende tilstande herhjemme?

Aldrig (mere)
Nu vil man foregøjle "os" at der er så mange døde mennesker pga. tekniske
svigt i bilerne, at man er NØD TIL at fortsætte med periodisk syn

--
Tom

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 15-02-07 23:05

> Aldrig (mere)
> Nu vil man foregøjle "os" at der er så mange døde mennesker pga. tekniske
> svigt i bilerne, at man er NØD TIL at fortsætte med periodisk syn

Og det er en god ide når man ser nogle af de misveligeholdte lortespande der
drysser ud over de danske veje!

Stef

Fra : Mack

Dato : 15-02-07 23:36

"Stefan Jacobsen" <stefware@email.dk> skrev i en meddelelse

> Og det er en god ide når man ser nogle af de misveligeholdte lortespande
> der drysser ud over de danske veje!
>
> Stef

Jamen Stef , ikke alle har FRIVÆRDI !! LOL

Fra : Ukendt

Dato : 16-02-07 17:16

"Stefan Jacobsen" <stefware@email.dk> skrev i en meddelelse

> Og det er en god ide når man ser nogle af de misveligeholdte lortespande
> der drysser ud over de danske veje!

tja hvad der er en god idé kan man jo have mange meninger om. Det ændrer jo
ikke på at utrolig få ulykker kan tilskrives bilernes tekniske stand. Næsten
altid er det fjolserne bag rattet der bærer skylden. Men sådan er der jo så
meget omkring embedsmænd og politik.
Det næste er jo at vi alle skal til reglmæssige kontrolerende
køreprøver....som om det får folk til at ændre adfærd i HVERDAGEN.

--
Tom

Fra : Sætterniissen

Dato : 16-02-07 07:54

> [...]
> nok kun taget 2 min. og ingen rust gennemsyn eller det der ligner.
>
> Så spørgsmålet er hvornår mon vi får lignende tilstande herhjemme?

Hvis det er 'Dannebrogsbilen' du tænker på, var det vist nødvendigt med syn
for hver kilometer - sjældent har jeg set et vrag i så ringe stand, hvor man
alligevel fik lov at køre.

Knud

Fra : Dak

Dato : 16-02-07 10:31

> Hvis det er 'Dannebrogsbilen' du tænker på, var det vist nødvendigt med
> syn
> for hver kilometer - sjældent har jeg set et vrag i så ringe stand, hvor
> man alligevel fik lov at køre.

det var vist ikke den der blev synet? var det ikke hans egen townscar?

Fra : Sætterniissen

Dato : 16-02-07 08:04

> [...]
> nok kun taget 2 min. og ingen rust gennemsyn eller det der ligner.
>
> Så spørgsmålet er hvornår mon vi får lignende tilstande herhjemme?

Hvorfor er det så ønskeligt med lignende tilstande? Her tager et syn ½ time
af din tid samt 300-400 kr. hvert 2. år - det er da ikke noget at jamre
over.

Knud

Fra : ShutEye

Dato : 16-02-07 08:37

> Hvorfor er det så ønskeligt med lignende tilstande? Her tager et syn ½
> time af din tid samt 300-400 kr. hvert 2. år - det er da ikke noget at
> jamre over.

Hahah :) Du har vist ikke lige fulgt med i Daks problemer med forden?

Fra : Sætterniissen

Dato : 16-02-07 09:01

"ShutEye" <no@no.no> skrev i en meddelelse

> Hahah :) Du har vist ikke lige fulgt med i Daks problemer med forden?

Nej det har jeg ikke - men en bil skal da til ethvert tidspunkt kunne
passere et syn, så det med at det er dyrt er noget vrøvl - prisen pr. år i
omegnen af 200 kr. Det er ca. 10 liter benzin så man kan køre 150-250 km
kortere end ellers.

Knud

Fra : ShutEye

Dato : 17-02-07 12:30

> [...]
> omegnen af 200 kr. Det er ca. 10 liter benzin så man kan køre 150-250 km

Det er da noget sludder. Det koster at holde (især ældre) biler i
'synsstand'.

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 16-02-07 08:39

Sætterniissen wrote:
> [...]
> af din tid samt 300-400 kr. hvert 2. år - det er da ikke noget at jamre

Enig, jeg syntes også det er fint at vi skal syne vores biler... og ser
man i USA så kører der seriøst mange biler rundt som vitterligt er holdt
sammen af rust, maling og gaffatape... Hvis sådan en rammer et hul
falder den nærmest fra hinanden.

Men det er måske fordi du lige har fået nær-dødsdømt din bil, Dak? For
her viser det sig jo at synet rent faktisk har en berettigelse. Hvis
ikke synet var der, så ville bilerne ikke blive vedligeholdt. Hvis din
bil var strøget igennem syn uden så meget som at skulle have justeret
lygter eller andre reperationer indenfor 1 måned før synet, så kunne vi
snakke om at synet var overflødigt... Men sådan er det jo ikke... så
synet er med til at hæve standarden på alle de gamle biler der kører her
i landet (nåja, hvis nu de satte reg-afgiften ned, så ville mange af dem
alligevel ikke kører her, og så ville synet måske være overflødigt.)

Thomas

Fra : Dak

Dato : 16-02-07 10:34

snip...
> Men det er måske fordi du lige har fået nær-dødsdømt din bil, Dak?
snip..

Nej da. nogle rustne inderpaneler kan da ikke være en døddømmelse... :-/

Fra : Leonard

Dato : 16-02-07 10:56

Thomas Rasmussen <thomas@p7.dk.too.invalid> wrote:

> [...]

>i landet (nåja, hvis nu de satte reg-afgiften ned, så ville mange af dem
>alligevel ikke kører her, og så ville synet måske være overflødigt.)

Hvordan er det lige det hænger sammen?
Hvad er reg.-afgiften i USA?
Hvor kører der flest gamle vrag rundt?

--
Leonard

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 16-02-07 11:07

Leonard wrote:

> Hvordan er det lige det hænger sammen?
> Hvad er reg.-afgiften i USA?
> Hvor kører der flest gamle vrag rundt?

Man kan bare ikke sammenligne USA og Danmark, alene de afstande man har
overthere, betyder at bilen er noget nær et must hvis man skal noget som
helst, her i landet er det slet ikke så slemt, der har vi noget nær et
funktionelt offentligt transportsystem. Bilen kan godt undværes hvis
ikke lige man bor udenfor byen.

Men mine betragtninger kommer af at have tilbragt 14 dage i
"middelklassesamfund" i midtvesten... holy sheep der var en del biler
som virkelig var mere rust end alm. jern. Så ringe biler har jeg på
intet tidspunkt set herhjemme da de vil blive sorteret fra ved synet.

Nu så jeg ikke udsendelsen, men der er så også stater i USA hvor kravene
til bilerne er rimelig høje... så man kan nok ikke bare skære over een
kam når man snakker om reglerne i USA.

Thomas

Fra : Leonard

Dato : 16-02-07 11:28

Thomas Rasmussen <thomas@p7.dk.too.invalid> wrote:

>Man kan bare ikke sammenligne USA og Danmark, alene de afstande man har

Men hvorfor er det du tror at de gamle vrag vil forsvinde i DK hvis
reg.-afgiften blev sat ned?

--
Leonard

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 16-02-07 11:38

Leonard wrote:

> Men hvorfor er det du tror at de gamle vrag vil forsvinde i DK hvis
> reg.-afgiften blev sat ned?

Eks:

Hvis du havde 5000kr at købe bil for...

idag får du måske en 25år gammel rustbunke

hvis reg-afgiften var lavere ville du måske få en 15år gammel
knap-så-meget rustbunke.

Men hvis vi kun sætter den ned og afskaffer synet, så er der
selvfølgelig ikke nogen garanti for at alle de gamle biler vil
forsvinde, en del vil sandsynligvis ende hos dem som idag ikke har råd
til at holde bil. Men jeg tror ikke at man bare vil se alle have en bil
istedet, for dertil er samfundet og infrastrukturen strikket anderledes
sammen her og i USA.

Da jeg boede i Århus midtby der var det et seriøst problem at finde et
sted til at parkere bilen, der var tidsbegrænset parkering ud for
lejligheden og ingen mulighed for at få beboerparkering... så jeg håbede
på at der var ledige pladser 800m oppe af vejen, hvor der var 'fri'
parkering.

Havde jeg ikke haft en hobby som gjorde at bilen var nødvendig (60kg
dykkerudstyr er ikke til at transportere i bus og tog) så var bilen
dengang blevet solgt. Samme tankegang er jeg rimelig sikker på mange af
dem der bor i indre københavn og lign. storbyer har.

Idag har jeg 12km på arbejde uden reel offentlig transportmulighed og
stadig samme hobby, hvorfor bilen er noget mere 'nødvendig' (plus jeg
har råd til at holde en nyere bil)

Thomas

Fra : Leonard

Dato : 16-02-07 13:42

>Hvis du havde 5000kr at købe bil for...
>
>idag får du måske en 25år gammel rustbunke
>
>hvis reg-afgiften var lavere ville du måske få en 15år gammel
>knap-så-meget rustbunke.

Måske, men hvis jeg ingen penge har at købe bil og kan spare de 5.000
kr ved at beholde det 25 år gamle vrag, så gør jeg jo det.
Hvis du kigger på hvem det er der kører i gamle billige biler, så er
det typisk folk som faktisk ikke har råd til at have bil, men som
køber det billigste de kan finde - og det torr jeg de vil fortsætte
med.

>Idag har jeg 12km på arbejde uden reel offentlig transportmulighed og
>stadig samme hobby, hvorfor bilen er noget mere 'nødvendig' (plus jeg
>har råd til at holde en nyere bil)

12km kan man da cykle
Dykningen foretager du jo ikke alene, så udstyret kan vel ligge i en
dykkervens bil?

--
Leonard

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 16-02-07 18:28

Leonard wrote:

> [...]
> det typisk folk som faktisk ikke har råd til at have bil, men som
> køber det billigste de kan finde - og det torr jeg de vil fortsætte

Jo, der vil helt klart være nogen som hellere vil sparer de 5000 og så
blive ved med at køre i den ultimative rustbunke, men jeg tror helt
ærligt at vi over nogle år ville se en væsentlig udskiftning af de
rigtig ringe biler. Men det er jo egentlig heller ikke selve
anskaffelsesprisen der er den store besværlige post, det er nærmere alle
de løbende og særdeles variable omkostninger (benzin, forsikring,
afgift, reperationer, værksted og lign). Så måske vil man stadig se de
gamle biler, men jeg er overbevist om at der ville være færre af dem.
Jeg har selv været møllen igennem... købte den første bil, 20år gammel
golf2, som havde kostet 15000, havde jeg kunnet få en bil der var 5
eller 10 år nyere til samme penge, så var det ikke blevet en golf2.

> 12km kan man da cykle

Ja, det kan man da... det er bare ikke særlig rart at komme ind på
arbejde efter 12km cykeltur i bakket område. Og så er det danske vejr og
de århusianske gadebelysning (eller mangel på samme) ikke særlig fedt.
Plus at køre hjem med indkøbsvarer op og ned af de bakker.. nej tak (og
indkøb lokalt er ikke ladesiggørligt.

> Dykningen foretager du jo ikke alene, så udstyret kan vel ligge i en
> dykkervens bil?

Med 110km til den klub jeg dykker i, så nej... og selvom jeg boede i
nærheden, så vil det være rimelig ufedt altid at skulle være afhængig af
at man lige kan få en til at transportere ens udstyr...

Men der er da ingen tvivl om at bilen er en ting som gør livet så meget
nemmere i det daglige.

Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 16-02-07 17:22

"Thomas Rasmussen" <thomas@p7.dk.too.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> helst, her i landet er det slet ikke så slemt, der har vi noget nær et
> funktionelt offentligt transportsystem. Bilen kan godt undværes hvis ikke

Hmmm gad vide hvor mange der vil give dig ret i denne betragtning.
Folk pendler mere end nogensinde for at komme på arbejde og alm. folk har
slet ikke råd til at bo i KBH pga. huspriserne, så gavner det ikke så
forfærdelig meget at man har S-Tog U-baner og bybusser.
Er slet ikke sikker på at behovet for en bil er så forfærdelig meget mindre
i danmark end usa

--
Tom

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 16-02-07 11:45

> Hvorfor er det så ønskeligt med lignende tilstande? Her tager et syn ½
> time af din tid samt 300-400 kr. hvert 2. år - det er da ikke noget at
> jamre over.

Halv time???????? Her i byen tager et syn 10min...

/Martin

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 16-02-07 13:59

> Halv time???????? Her i byen tager et syn 10min...

Det tror jeg kommer meget an hvad for en bil du kommer med - jeg er ret
síkker på at synsmanden lynhurtigt scanner en bil og ud fra sin erfaring
beslutter sig for hvor og hvad der skal undersøges på en bil.
De gange jeg har været til syn med mine biler som alle har været relativt
nye og velholdte *glorie_on* har det ganske rigtigt været overstået på 5-10
min. alt inklusive - men jeg har da så også oplevet at andre (vrag) på samme
tidspunkt er blevet intensivt undersøgt.

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Sætterniissen

Dato : 16-02-07 14:45

> [...]
> 5-10 min. alt inklusive - men jeg har da så også oplevet at andre (vrag)
> på samme tidspunkt er blevet intensivt undersøgt.

Medregn lidt ventetid og transport til og fra stedet.

Knud

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 16-02-07 18:43

> Det tror jeg kommer meget an hvad for en bil du kommer med - jeg er ret
> síkker på at synsmanden lynhurtigt scanner en bil og ud fra sin erfaring
> beslutter sig for hvor og hvad der skal undersøges på en bil.

Det skal jeg ikke afvise. Den første var en importeret SAAB 9000,
reg+toldsyn, 10min + lidt papirarbejde.

Sidste var en Peugeot 106 der ikke kunne holde tomgang og var 4 måneder over
tid = 10 min ca.

/Martin

Fra : Kent Nielsen

Dato : 16-02-07 20:45

> Det skal jeg ikke afvise. Den første var en importeret SAAB 9000,
> reg+toldsyn, 10min + lidt papirarbejde.
>
> Sidste var en Peugeot 106 der ikke kunne holde tomgang og var 4 måneder
> over tid = 10 min ca.

Hviken synsvirksomhed var det?

Kent Nielsen

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 16-02-07 08:35

Hej

Dak wrote:
> Så spørgsmålet er hvornår mon vi får lignende tilstande herhjemme?

Forhåbentlig aldrig. Amerikanske biler er måske ganske vist nyere i snit
end danske, men deres stand er med garanti ringere end danske. De
tilsidesætter sikkerhed og miljø ad en kant. Hvis du har prøvet at køre
taxa derovre i en gammel udtrådt politibil, så begynder man ganske
simpelt at udvikle automobilfobi. De taxaer jeg har kørt i i Boston
ville for mindst 90% vedkommende blive kasseret ved et dansk syn. Tænk,
at de vil være bekendt at transportere folk i dem og så ovenikøbet være
stolt af deres "muscle car".

--
Med venlig hilsen Karsten Feddersen - http://www.feddersen.dk

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 16-02-07 08:42

On Feb 15, 10:41 pm, "Dak" <dakS...@REMOVEFJERNitsaret.dk> wrote:
> [...]
> nok kun taget 2 min. og ingen rust gennemsyn eller det der ligner.
>
> Så spørgsmålet er hvornår mon vi får lignende tilstande herhjemme?

Forhåbentligt aldrig.

--
Christian.....MSN: spørg...
http://www.yee-haw.dk

Fra : Lars Ehlers

Dato : 16-02-07 19:35

On Thu, 15 Feb 2007 22:41:50 +0100, "Dak"
<dakSLET@REMOVEFJERNitsaret.dk> wrote:

> [...]
>
>tror nok det var noget ala dette her:
>
>1: sæt bilen i bakgear
>2: kør en halv runde rundt benzinstanderne

Det lyder som en besværlig omgang Nu ved jeg ikke, hvilken stat,
hvor bilen blev synet, men her er det endnu nemmere.

1. Kør bilen ned på det nærmeste smog center (oftest den lokale
tankstation)
2. Mål bilens udstødningsgasser
3. Betal den årlige registreringsafgift (1.000 - 1.500 kr)
4. Modtag klistermærke med posten
5. Sæt klistermærket på nummerpladen

Jeg vil vove den påstand, at der er mange flere biler på gaden her end
i Danmark, som er mere eller mindre livsfarlige at køre i. Når man kan
købe en bil for omkring 1.000 kr, så kan man vel næppe forvente det
helt store http://sfbay.craigslist.org/sby/car/279330337.html

--
Lars Ehlers, San Francisco

Fra : Dak

Dato : 17-02-07 09:35

> [...]
> tankstation)
> 2. Mål bilens udstødningsgasser
> 3. Betal den årlige registreringsafgift (1.000 - 1.500 kr)

hmm... jamen så skal man jo også rent faktisk selv gøre noget.

Fra : jan@stevns.net

Dato : 16-02-07 20:03

"Dak" <dakSLET@REMOVEFJERNitsaret.dk> skrev :

>Så spørgsmålet er hvornår mon vi får lignende tilstande herhjemme?

Næppe - og det er vel heller ikke ligefrem ønskværdigt.

Når "man" vil have bilerne efterset periodisk, kan man vel kun som
"kunde" forvente det bliver gjort ordentligt.
--
Jan_stevns

Fra : claus b. p.

Dato : 16-02-07 22:46

"Dak" <dakSLET@REMOVEFJERNitsaret.dk> wrote in message
> Ja sad lige og så Jægerpiloterne på DR. Tænk hvor let et syn kan gå. De
> syner åbenbart på næsten enhver tankstation.

Mon ikke pengene i det danske system havde været meget bedre givet ud til at
lave et system for indsamling af data vedr. årsagerne til trafikulykker, jeg
er sikker på at myndighederne ingen som helst målinger har på om periodisk
syn rent faktisk har hjulpet på trafiksikkerheden. Mange gamle biler bliver
nu kun serviceret en gang hvert andet år i stedet for tidligere hvert år.
Man kunne med lige så god ret begynde at "syne" bilværkstederne, så folk fik
den service de rent faktisk betaler for, og til den pris det burde koste.
Lige nu er min tillid til visse værksteder i hvert fald på under
frostpunktet, men hvorfor er man nødt til at få den dårlige erfaring for at
finde ud af det.

/Claus

Fra : TK

Dato : 17-02-07 09:30

> Ja det var vistnok det, tror det tog 3min. Hvis det var i dk så havde det
> nok kun taget 2 min. og ingen rust gennemsyn eller det der ligner.
>
> Så spørgsmålet er hvornår mon vi får lignende tilstande herhjemme?

Køb en forsvarlig bil næste gang, så vil du opleve at din bil også sagtens
kan blive synet på 5 min. i Danmark. Der er nok en grund til at din bil
bliver kasseret hver gang den møder op i synshallen - det er vi andre glade
for...

Jeg synes det er et godt system vi har i Danmark. På visse punkter går de
dog for meget "amok" - primært når vi taler opgradering af bremser,
undervogn osv. hvor man ikke må forbedre bilens standard setup.

/TK

Fra : jan@stevns.net

Dato : 17-02-07 11:39

"TK" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev :

>Køb en forsvarlig bil næste gang, så vil du opleve at din bil også sagtens
>kan blive synet på 5 min. i Danmark.

Det kan vist være lidt svært for førstegangskøbere at vide lige hvad
der er en forsvarlig bil, eller ej.

Den kan jo have være ligeså fin fin ved købet, som den første Sierra
du (mig bekendt) selv havde engang, eller hür ?

Lad os blive ved bolden i spillet - nu blev den jo ikke dumpet på
alvorlige ting, men rust i inderpanelerne, som jo desværre er et
typisk problem, men bestemt ikke "så farligt" for andre, som andre
ting, den kunne have dumpet på.

>Jeg synes det er et godt system vi har i Danmark.

Det ser bestemt ud til at virke - der er blevet længere mellem man ser
deciderede spande derude

>På visse punkter går de dog for meget "amok" - primært når vi taler opgradering
>af bremser, undervogn osv. hvor man ikke må forbedre bilens standard setup.

Enig ! Jeg ved ikke hvad det er, de er så "bange" for

--
Jan_stevns

Fra : TK

Dato : 17-02-07 11:59

> Den kan jo have være ligeså fin fin ved købet, som den første Sierra
> du (mig bekendt) selv havde engang, eller hür ?

De biler jeg har ejet har aldrig haft problemer med syn.

> Enig ! Jeg ved ikke hvad det er, de er så "bange" for

Jeg tror det er at bilens øvrige dele ikke kan "følge med". F.eks. vil
større bremser, kræve at de øvrige dele i forbindelse med bremserne kan
følge med. Problemet ses bl.a. på Audi S2 har jeg ladet mig fortælle ved
opgradering til store bremser.

Mvh/TK

Fra : jan@stevns.net

Dato : 17-02-07 12:28

"TK" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev :

>De biler jeg har ejet har aldrig haft problemer med syn.

Det lå nu heller ikke mellem linierne - det jeg ville frem til var at
man kan have 2 ret ens biler, hvor den ene begynder at ruste som en i
pokker, og den anden holder sig i skindet, og hvad Sierra angår er det
på lykke og fromme.

> [...]
>større bremser, kræve at de øvrige dele i forbindelse med bremserne kan
>følge med. Problemet ses bl.a. på Audi S2 har jeg ladet mig fortælle ved

Så er det vel også fair nok at "de" er lidt nervøse - hvis man ændrer
noget i undervognen, og andre komponenter derved bliver belastet over
evne - så kan det jo give uventede resultater - ja måske ligefrem
uønskede.

--
Jan_stevns

Fra : TK

Dato : 17-02-07 16:22

> [...]
> man kan have 2 ret ens biler, hvor den ene begynder at ruste som en i
> pokker, og den anden holder sig i skindet, og hvad Sierra angår er det

Det kommer jo helt an på hvordan man behandler dem, herunder blandt andet
rengøring og parkering af bilen.

> [...]
> noget i undervognen, og andre komponenter derved bliver belastet over
> evne - så kan det jo give uventede resultater - ja måske ligefrem

Ja, man skal være sikker på at det hele passer sammen.

Mvh/TK

Fra : claus b.p.

Dato : 17-02-07 21:25

"TK" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> kan blive synet på 5 min. i Danmark. Der er nok en grund til at din bil
> bliver kasseret hver gang den møder op i synshallen - det er vi andre

Hvad er lige en forsvarlig bil efter din mening?
Jeg kørte min Mercedes E-model fra 2000 til Mercedes service i 2004, og
derefter til syn, hvor den dumpede på defekte bærekugler foran.
I 2006 kørte jeg den til service hos Mercedes, og derefter til syn, og der
dumpede den på uens bremsevirkning på begge aksler. Efter en grundig
rensning af skiver og kalibre kørte den så igennem omsyn. Hos Mercedes
ville de bare have skiftet hele lortet, og meget mere til.
Men Mercedes er altså ikke en forsvarlig bil, - eller trænger vi mere til at
få synet autoværkstederne?

/Claus

Fra : Brian

Dato : 17-02-07 21:32

claus b.p. wrote:
> Men Mercedes er altså ikke en forsvarlig bil, - eller trænger vi mere
> til at få synet autoværkstederne?

Værkstederne bliver i forvejen (på frivillig basis, så vidt jeg ved ?)
kontrolleret af Teknologisk institut. Hvordan de vælger at håndtere en
reperation, er jo forskelligt fra værksted til værksted, og ikke noget der
kan føres kontrol med.

/Brian

Fra : TK

Dato : 18-02-07 16:41

> Hvad er lige en forsvarlig bil efter din mening?

En bil der blandt andet kan synes efter de regler der nu en gang ligger til
grund herfor.

> Men Mercedes er altså ikke en forsvarlig bil,

Claus, når din bil ikke en gang har bremserne i orden, nej så er det ikke en
forsvarlig bil!

Mvh/TK