Fysisk lille diesel til projekt
Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 15-02-07 13:44

Hej

Vi går og snakker om at lave en Mascot Diesel ) Er der nogle der har
forslag til hvilken motor man ville kunne presse ned i så lille et motorrum?

Stef

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 15-02-07 13:52

On Feb 15, 1:44 pm, "Stefan Jacobsen" <stefw...@gmail.com> wrote:
> Hej
>
> Vi går og snakker om at lave en Mascot Diesel ) Er der nogle der har
> forslag til hvilken motor man ville kunne presse ned i så lille et motorrum?

Noget fra en havetraktor ?

--
Christian.....MSN: spørg...
http://www.yee-haw.dk

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 15-02-07 14:38

Noget fra en havetraktor ?

Tja så kunne man jo lave også lave hydrogear!

Stef

Fra : Claus Lind

Dato : 15-02-07 14:40

Stefan Jacobsen wrote:
> [...]
>
> Vi går og snakker om at lave en Mascot Diesel ) Er der nogle der
> har forslag til hvilken motor man ville kunne presse ned i så lille

Daihatsu's 3 cyl diesel m. gearkasse fra en tidligere model fylder ikke ret
meget og er uden elektronik, så "besværet" er nok noget med motorophæng,
returløb til diesel og ikke så meget andet. Den jeg havde kørte over 20 km/l
og var meget stabil.
Venlig hilsen
Claus Lind

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 16-02-07 21:38

Claus Lind wrote:

> [...]
> motorophæng, returløb til diesel og ikke så meget andet. Den jeg
> havde kørte over 20 km/l og var meget stabil.

Men kører de over 100.000 km på en motor?

--
Per, Esbjerg
Skistøvler sælges størrelse 44-45 til 300 kr. parret,

Fra : Ukendt

Dato : 16-02-07 21:48

On Fri, 16 Feb 2007 21:38:17 +0100, "Per Henneberg Kristensen"
<phk_fjern_@esenet.dk> wrote:

>Men kører de over 100.000 km på en motor?

Joooh........den Charade Diesel jeg kendte kørte fra Korsør til
Tjøihaunstrup i flere år uden problemer end at policen ville notere
den for at gå 150 på motorvej ) Opgivet topfart var vist 120 )

--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 15-02-07 14:46

Hej

Stefan Jacobsen wrote:
> Vi går og snakker om at lave en Mascot Diesel ) Er der nogle der har
> forslag til hvilken motor man ville kunne presse ned i så lille et motorrum?

En 0,6 l CDI fra en Smart. Kan sikkert fås billigt i Tyskland.

--
Med venlig hilsen Karsten Feddersen - http://www.feddersen.dk

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 15-02-07 14:55

Hej igen.

Tjek den her side: http://hatz.com/

--
Med venlig hilsen Karsten Feddersen - http://www.feddersen.dk

Fra : Torben Madsen

Dato : 15-02-07 15:46

"Stefan Jacobsen" <stefware@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Vi går og snakker om at lave en Mascot Diesel ) Er der nogle der har
> forslag til hvilken motor man ville kunne presse ned i så lille et

Umiddelbart vil jeg tro, at det vil kunne lade sig gøre at liste en lille
1.5diesel fra en Peugeot 106 ned i den. Men der skal nok noget ombygning
til, vil jeg tro. Jeg tror ikke at der er plads til køleren ude i siden så -
gearkassen sidder jo ikke under motoren som på mascotten. Men med lidt
fingersnilde, så kan den sgu nok listes til at sidde ude foran...

mvh
Torben Madsen

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 15-02-07 19:43

Stefan Jacobsen wrote:
> Vi går og snakker om at lave en Mascot Diesel ) Er der nogle der
> har forslag til hvilken motor man ville kunne presse ned i så lille
> et motorrum?

Niks. En motorcykel motor....

Fra : Ukendt

Dato : 15-02-07 19:50

meddelelse news:45d4a9bf$0$90269$14726298@news.sunsite.dk...

> Niks. En motorcykel motor....
>
> --
He he.. ville gerne se en mascot med en honda motor eks en fra en cbr 1000..
den er kompakt og fåes måske til billige penge i tyskland?.. ok det er ikke
en diesel, men man får nogle vanvittige billeder inde i hovedet .
Har selv haft en mascot 850 en gang... nok den sjoveste bil jeg kan huske.

/HB

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 15-02-07 21:57

> [...]
> .
> Har selv haft en mascot 850 en gang... nok den sjoveste bil jeg kan huske.

Like this http://www.zcars.org.uk/mini/index.htm og afsted det gik

Stef

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 15-02-07 22:02

Jeg har kørt en del i pick-up'en både med 1275 med dbl. karb. og 1000'er
kanon bil med masser af køre glæde

Stef

Fra : Ole Frederiksen

Dato : 15-02-07 23:00

"HB" <nomail(snabela)service.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> .
> Har selv haft en mascot 850 en gang... nok den sjoveste bil jeg kan huske.

Her er lidt inspiration til dem der ikke kan nøjes.... :)

http://www.topspeed.com/cars/mini/mini-dragster-ar2009/pictures.html
http://www.miniv8.com/

Jeg ved også man kan købe en ombygningskit til Mini´en med en turboladet
MC-motor med alt for mange heste, men jeg kan ikke lige finde den.
Jeg mener faktisk den var med i Topgear

M.v.h. Ole Frederiksen

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 18-02-07 22:29

> [...]
> .
> Har selv haft en mascot 850 en gang... nok den sjoveste bil jeg kan huske.

Jamen når nu ønsket var diesel må vi vist over i en Royal Enfield - de har
en en-cylindret diesel på programmet.
Ægte anglo-indisk kvalitet.....

--
Jesper Hedegaard

Savage når vejret spiller
Ford Focus når vejret spilder

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 15-02-07 21:58

> Niks. En motorcykel motor....

Er desværre jo lavet http://www.zcars.org.uk/mini/index.htm

Stef

Fra : Benny

Dato : 17-02-07 02:27

meddelelse news:45d4a9bf$0$90269$14726298@news.sunsite.dk...

Jeg mener at have set billeder på nettet hvor der var bygget en 2 cyl kubota
motor ind i en Mascot. Det var små 20 hk. Kunne fint følge bytrafikken. Med
det jeg kender til kubota driftsøkonomi så gik den nok længere end Lupo 3L.
Der sidder en kubota eller lignende i hver eneste kølekontainer så de må da
kunne findes. Typisk har den 15-20 HK. Kubota eller Lister er nok de
dominerende.

Vil du i den anden grøft har jeg nok en 6 cylindret Ford 5000 motor på
hånden. Den kan ikke bruges til traktortræk de der er isat tørforringer og
så kniber det med holdbarheden. Den har omk 110 HK (på 8 liter no turbo) men
et moment som får de fleste moderne biler til at tabe pusten.

Benny

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 15-02-07 21:59

> Vi går og snakker om at lave en Mascot Diesel ) Er der nogle der har
> forslag til hvilken motor man ville kunne presse ned i så lille et
> motorrum?

Tak for buddene, der er da lidt at arbejde med.

Stef