Salg af bil med restgæld.
Fra : noname

Dato : 15-02-07 12:38

Hej gruppe.

Min kæreste har en Kia der er 3½ år gammel. Der er ca 60000 i restgæld på
bilen. Hun ønsker nu at sælge sin bil, hvordan skal hun forholde sig til
problemet. Selvfølgelig skal restgælden indfries, men kan hun sælge bilen,
modtage pengene og så betale restgælden, samt også give garanti på at der
ikke er restgæld i bilen? Eller skal hun låne 60000 kroner for at betale
restgæld og så derefter sælge bilen? Eller skal hun bede køber indbetale
salgsprisen direkte til panthavers konto?

Håber i har nogle erfaringer at dele ud af.

Med venlig hilsen

Jarl Olsen

Fra : Jimmi Nielsen

Dato : 15-02-07 13:17

> [...]
> restgæld og så derefter sælge bilen? Eller skal hun bede køber indbetale
> salgsprisen direkte til panthavers konto?

Jeg har gjort det at handlen blev klaret i banken, det giver noget tryghed
for køber at banken er inde over og overføre pengene direkte til panthaver.
Det er svært at få køber til at overføre til panthaver, for så vil bilen
enten skulle afleveres før beløbet er indbetalt, eller også skal sælger
indbetale inden han/hun får bilen.

/Jimmi

Fra : Karsten H.

Dato : 15-02-07 13:27

noname wrote:
> [...]
> salgsprisen direkte til panthavers konto?
>
> Håber i har nogle erfaringer at dele ud af.

Vel nok i de fleste tilfælde trækker banken hele købesummen fra købers konto
og sørger for, at restgælden indfries og restbeløbet overføres til sælges
bankkonto uden udgifter for sælger.
Karsten H. (7870)
Vil du med rette have ry som lærd,
så søg det lette - og gør det svært. (Piet Hein)

Fra : Janner

Dato : 15-02-07 16:11

> [...]
> Karsten H. (7870)
> Vil du med rette have ry som lærd,
> så søg det lette - og gør det svært. (Piet Hein)

Da vi købte vores Octavia havde den tidligere ejer gæld i den i via banken,
vi skrev først en slutseddel, gik derefter i hans bank sammen hvorved jeg
fik et stykke papir på at bilen nu var gældsfri samtidigt med jeg betalte
ham for bilen.

Herefter smuttede vi sammen på motorkontoret og fik herligheden
omregistreret ... på den måde er der helt rene linier hele vejen igennem

/Jan

Fra : Mogens...

Dato : 15-02-07 17:50

"Janner" <notvalid@notvalid.notvalid.notvalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> banken, vi skrev først en slutseddel, gik derefter i hans bank sammen
> hvorved jeg fik et stykke papir på at bilen nu var gældsfri samtidigt med

Jep - i mit tilfælde var der et ejerpantebrev på een million (og gæld for
samme beløb), hvorfor det ikke var nok for mig at få et stykke papir.
Vi afholdt ganske simpelthen et telefonmøde med 4 deltagere:
Sælger og hans bankmand samt køber og hans bankmand.= aftale+fax :)

> Herefter smuttede vi sammen på motorkontoret og fik herligheden
> omregistreret ... på den måde er der helt rene linier hele vejen igennem

Præcis - kein problem

Fra : noname

Dato : 18-02-07 11:28

"noname" <no@email.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> salgsprisen direkte til panthavers konto?
>
> Håber i har nogle erfaringer at dele ud af.

Hej alle.
Jeg takker jer for de gode svar. Det er noget hun kan bruge og jeg håber at
hun får solgt sin bil.
Mvh
Jarl