Bluetooth til V70
Fra : ums[3460]

Dato : 15-02-07 09:28

Hej, overvejer Bluetooth modulet som Volvo nu har lanceret.
Prisen er jo "latterlig" i DK, men i SV tager de så vidt jeg husker omkring
2200 SEK mod 4000 DK herhjemme uden installation.
Nu er mit spg. er der en manual/installations manual med og er det noget man
kan gøre selv.? Det koster max. 1000 DK at få det installeret via Volvo SV.
Så vidt jeg kan læse mig frem så skal mikrofonenheden tilsluttes bakspejlet
og BT enheden til anlægget. Det kan vel ik være så besværligt... men måske
loftbeklædningen skal af for at skjule ledningen til mikrofonen....

Fra : BJ

Dato : 15-02-07 11:28

"ums[3460]" <upi[fjern]@[dette]dadlnet.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Hej, overvejer Bluetooth modulet som Volvo nu har lanceret.

Er det den (Motorola) man kan se på Volvocars.?

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : ums[3460]

Dato : 15-02-07 13:04

> "ums[3460]" <upi[fjern]@[dette]dadlnet.dk> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> Er det den (Motorola) man kan se på Volvocars.?

Ja er ret sikker på det er Motorola der har lavet den:
http://www.volvocars.se/NR/rdonlyres/38CC176B-0FB8-4E34-ACD5-11626EF0F5B2/22221/SE_VXC70_ACC.pdf

Side 9, billede 2

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 15-02-07 14:39

"ums[3460]" <upi[fjern]@[dette]dadlnet.dk> wrote in message

> Ja er ret sikker på det er Motorola der har lavet den:
> http://www.volvocars.se/NR/rdonlyres/38CC176B-0FB8-4E34-ACD5-11626EF0F5B2/22221/SE_VXC70_ACC.pdf

Det jeg har oplevet er frygteligt med det i V70 smider konstant forbindelsen
til en standard Nokia mobil af ny dato.

Fra : ums[3460]

Dato : 15-02-07 14:53

"Flemming Lynggaard" <flemmingl@gmail.com> skrev i en meddelelse

> "ums[3460]" <upi[fjern]@[dette]dadlnet.dk> wrote in message

> Det jeg har oplevet er frygteligt med det i V70 smider konstant
> forbindelsen til en standard Nokia mobil af ny dato.

Lyder underligt, snakker vi samme BT-modul ? For så er det ik tillokkende da
jeg har en Nokia...

Fra : BJ

Dato : 15-02-07 18:11

"ums[3460]" <upi[fjern]@[dette]dadlnet.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Ja er ret sikker på det er Motorola der har lavet den:
> http://www.volvocars.se/NR/rdonlyres/38CC176B-0FB8-4E34-ACD5-11626EF0F5B2/22221/SE_VXC70_ACC.pdf
>
> Side 9, billede 2

O.k., det er det.

Har installeret bluetooth i konen S40(n), hvor det største anlæg sidder i
(altså 13 højtalere inkl.. aktiv sub-woofer).

Da hun anvender Sone--Ericsson, har jeg monteret HCB-700:

http://www.sonyericsson.com/spg.jsp?cc=dk&lc=da&ver=4000&template=pip1&zone=pp&pid=10302

Som styreboks, har jeg købt en fra:

http://www.uniq-import.dk

....da den er meget billigere end SE´s egen (under halv pris).

Jeg har desuden købt ledningssættet fra:

http://www.kram.dk/

Jeg har selv monteret hele baduljen og det tog ca. 3 til 4 timer.

Du skal naturligvis vælge et sæt, der er fuld kompatibelt med din Nokia.

Tag en snak med Uniq Import og find den for dig bedste løsning.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Ukendt

Dato : 15-02-07 18:43

> Har installeret bluetooth i konen

øhh, hehe er det for at fjernstyre hende eller for at overvåge
dankortsaktiviteterne?

--
Tom

Fra : BJ

Dato : 15-02-07 18:47

KLIP

> øhh, hehe er det for at fjernstyre hende eller for at overvåge
> dankortsaktiviteterne?

Både og, der er vis tilfredsstillelse at kunne sætte hende på "hold"..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : ums[3460]

Dato : 15-02-07 19:30

> [...]
> (altså 13 højtalere inkl.. aktiv sub-woofer).
>
> Da hun anvender Sone--Ericsson, har jeg monteret HCB-700:

Styreboks, hvad mener du med det ?

> [...]
>
> Du skal naturligvis vælge et sæt, der er fuld kompatibelt med din Nokia.
>
> Tag en snak med Uniq Import og find den for dig bedste løsning.

Formoder du mener at løsningen er bedre end VolvoMotorola ?

Fra : BJ

Dato : 15-02-07 20:03

"ums[3460]" <upi[fjern]@[dette]dadlnet.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Styreboks, hvad mener du med det ?

Det er et interface som går mellem HCB-700 og ud til ledningssættet fra
Kram.

Uden en sådan virker HCB-700 ikke til en Volvo.

Om du kan undvære styreboksen i din situation, kan jeg ikke svare på, da det
afhænger af selv bluetooth-enheden.

> Formoder du mener at løsningen er bedre end VolvoMotorola ?

Bestemt ikke, men det kan ske, du ønsker lidt flere funktioner end blot en
"dum" bluetooth-enhed.

Denne her er jo ganske smart og helt ny på det danske marked:

http://www.kram.dk/images/downloads/Bluetouch_artikel.pdf

Sådan en må jo nemt kunne monteres, der hvor jeg har den originale
indbyggede telefons betjeningspanel siddende i min S80.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : ums[3460]

Dato : 15-02-07 22:08

> [...]
>
> Sådan en må jo nemt kunne monteres, der hvor jeg har den originale
> indbyggede telefons betjeningspanel siddende i min S80
Ok, jeg tager et kig, ser fornuftig ud, så må jeg lige finde ud af hvordan
og hvorledes...
Jeg tror næsten jeg har min kaffekopholder der hvor den indbyggede telefon
skulle være, og holderen vil jeg nødig undvære... men der er nok flere
steder sådan en BT kunne monteres...

Fra : BJ

Dato : 15-02-07 22:37

"ums[3460]" <upi[fjern]@[dette]dadlnet.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Jeg tror næsten jeg har min kaffekopholder der hvor den indbyggede telefon
> skulle være, og holderen vil jeg nødig undvære... men der er nok flere
> steder sådan en BT kunne monteres...

O.k., jeg troede kopholderen/kopholderne var i midterkonsollet (hvor jeg
godt
nok kun har én, da det andet "hul" er besat med et askebæger.

I S40 har jeg sat displayet i venstre "sving" i toppen af instrumentbordet
lige i
nærheden af pakeringsbilletholderen.

På den måde har jeg helt undgået at lave nogen huller.

Mikrofonen har jeg valgt at sætte i enden af venstre forreste
stolpebeklædning.

Jeg fandt det for besværlig at tage himlen ned.

God fornøjelse.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~