GD 240 (genopslag)
Fra : CBA

Dato : 15-02-07 01:00

Lad mig høre hvad i har af positivt og negativt af den i subj. nævnte bil
som har tjent det danske forsvar men i øvrigt er i god stand.

Meget gerne links til til "nørd" sider om subj,.

Planlægger montering af servostyring....erfaringer ønskes beskrevet...

Best regards
C.B.Andersen
"Plus Esse Quam Simultatur - "mere at være end at synes"

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 15-02-07 17:45

"CBA" <cba@(jern)tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse news:45d3a268$0$181> Lad
mig høre hvad i har af positivt og negativt af den i subj. nævnte bil
> som har tjent det danske forsvar men i øvrigt er i god stand.

Mest negativt, den er sløv som indi "#¤§, man skal elske den, for at kunne
lide den ;). Den kan komme til at se smart ud, med fede dæk etc., men det
bliver show no go :(.

Fra : Michael

Dato : 15-02-07 19:27

Hej

Det kommer an på hvad du ønsker... Jeg kørte i en sådan i 3 år i
forsvaret. Og jeg elskede den bil. Det er rigtigt, at den er sløv som
bare satan, især forsvarets udgaver, da de vist bliver stillet lidt i
pumpen. Men jeg har aldrig oplevet et lign køretøj. Den holder til hvad
som helst. Fuld fart op og ned af de værste stigninger jeg kunne finde i
stort set alle danske øvelsesterræner. Ikke en eneste gang har den været
gået blot lidt i stykker.. En dag i Oksbøl undervurderede jeg en
"vandpyt", så jeg havde vand op til forruden.. Motoren gik selvfølgelig
ud og gode råd var dyre.. (Jeg burde have holdt øje med et vejkryds og
ikke lege "paris - dakar"), men en gummiged kom tilfældigt forbi, satte
et tov i bagkrogen og løftede GD´en op af vandet, således den hang
vinkelret på jorden. Bilen blev sat ned på hjulene igen, jeg ventede 5-6
min og startede bilen som om intet var hændt.. Det eneste sted jeg har
kunne finde, hvor GD´en ikke kunne køre har været på mudrede skråninger.
Her kræves bælter, bedre dæk eller en anden bil. Alt kørsel forgår via
moment, så fuld gas og massere af hjulspænd er ikke denne bil. max
hastighed er 100-110 km/t og det tager sin tid at kommer derop..

Så ønsker du en smart 4x4 så nej. Ønsker du en suveræn terræn bil, så
JA!!!

/Michael

Fra : Morten From Sønderga~

Dato : 16-02-07 00:09