Alubasser til Mazda 6 stc?
Fra : Ukendt

Dato : 14-02-07 19:24

I forlængelse af tråden om discountfælge kontra "ordentlige" fælge, spø'r
jeg så hermed gruppen:

Hvilken (sommer)fælg + dæk ville _du_ montere når kriterierne er:

- max. 6.000 for 4 stk incl. mærkevare-dæk - monteret og afbalanceret
- standardmontering, dvs. 195/65-15 (evt. noget 205 eller 215 / 65-15). Jeg
vil ikke ha' lavere end /60 på!

Jeg kører ca. 30.000 om året, primært motorvej/landevej. Der er 1300 kg
campingvogn på slæb sydpå hver sommer, men det er _ikke_ nok at hjulene er i
balance op til 110 km/t... Jeg er TRÆT af skæve dæk!

Kom med nogle bud!

Mvh
Michael

Fra : Mogens...

Dato : 14-02-07 20:44

"Michael Jørgensen" <spamkiller_snabela_webhiker.dk> skrev i en meddelelse

> Hvilken (sommer)fælg + dæk ville _du_ montere når kriterierne er:
> - max. 6.000 for 4 stk incl. mærkevare-dæk - monteret og afbalanceret
> - standardmontering, dvs. 195/65-15 (evt. noget 205 eller 215 / 65-15).

4 dæk koster 4 x 650 kr = 2.600 kr - så har du 3.400 kr at købe
fælge for (850 kr pr stk), og det får du skutte meget for i DK.

Giv lidt køb på kriterierne og bestil nogle kompleträder:
www.reifendirekt.de - Kompletträder. på sitet koster en AEZ fælg
inkl. Michelin Pilot 187 euro ALT INKL: !
http://ssl.delti.com/cgi-bin/advize.pl?language=DE&cart_id=14679119.11.9344&dsco=0&cookie=&tsn=&delti=1&deltiman=38719&felge=AXL0&reifen=3528701365541&x=AKS3

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 14-02-07 20:58

> [...]
> www.reifendirekt.de - Kompletträder. på sitet koster en AEZ fælg
> inkl. Michelin Pilot 187 euro ALT INKL: !

Men de sender så kun til de baltiske lande (Estland, Litauen osv) når man
går ind på den tyske site og vælger at man ønsker at få dem sendt til
udlandet - går man så ind på den danske side, så er det ikk lykkedes mig at
finde komplette hjul ?

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Mogens...

Dato : 14-02-07 21:08

> [...]
> går ind på den tyske site og vælger at man ønsker at få dem sendt til
> udlandet - går man så ind på den danske side, så er det ikk lykkedes mig

Prøv at gøre en bestilling- lykkedes det ikke, så send dem en mail

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 14-02-07 21:22

> Prøv at gøre en bestilling- lykkedes det ikke, så send dem en mail

Det er sgutte let at gøre en bestilling når man får lov til at vælge imellem
Estonia. Latvia, Lithuania og Luxembourg....

Det er nu heller ikke mig som har problemet, hvis det var mig som skulle
købe, så kunne jeg da få dem sendt til firmaets datterselskab syd for
grænsen, som jeg i forvejen besøger et par gange om ugen.
Jeg har bare undret mig over hvorfor det er blevet så kringlet efter at de
har fået lavet den "danske" butik - det var noget nemmere dengang jeg købte
vinterhjul hos dem i de gode gamle dage, da der kun var en tysk butik.

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Ukendt

Dato : 14-02-07 21:57

[snip]
> 4 dæk koster 4 x 650 kr = 2.600 kr - så har du 3.400 kr at købe
> fælge for (850 kr pr stk), og det får du skutte meget for i DK.

Nej udvalget er ret beset temmelig begrænset... Men alle forhandlere har dog
lidt i den prisklasse - husk på det er en af de biligste størrelser vi
snakker om.

> Giv lidt køb på kriterierne og bestil nogle kompleträder:
> www.reifendirekt.de - Kompletträder. på sitet koster en AEZ fælg
> inkl. Michelin Pilot 187 euro ALT INKL: !

Mmmja... Jeg forudser blot en del bøvl med at sende dem retur, når nu det
viser sig at netop det sæt jeg får, var det sæt med et trekantet og et
firkantet eksemplar af ellers udemærkede mærkevaredæk... Kald mig bare
pessimist, men jeg har sgutte ret gode erfaringer med selv dyre
kombinationer

Og så er der jo den detalje at de tilsyneladende ikke ønsker at sælge hjul i
DK. Guderne må vide hvorfor, men det har været sådan i flere år nu.

Mvh
Michael

Fra : Mogens...

Dato : 14-02-07 22:14

> [...]
> firkantet eksemplar af ellers udemærkede mærkevaredæk... Kald mig bare
> pessimist, men jeg har sgutte ret gode erfaringer med selv dyre

Sådan tænkte jeg også, da jeg for en del år siden begyndte at
handle med Reifendirekt. Siden har jeg gjort det talrige gange
problemfrit !

> Og så er der jo den detalje at de tilsyneladende ikke ønsker at sælge hjul
> i DK. Guderne må vide hvorfor, men det har været sådan i flere år nu.

Send dem en mail...

Fra : Sidse

Dato : 14-02-07 22:17

> [...]
> campingvogn på slæb sydpå hver sommer, men det er _ikke_ nok at hjulene er
> i balance op til 110 km/t... Jeg er TRÆT af skæve dæk!

F.eks et sæt Rial Campo eller Rial Flair monteret med Michelin XV1 195/65R15
91V, sådan et sæt kan godt fås for 5000kr

Henrik
www.ha-ts.dk

Fra : Ukendt

Dato : 15-02-07 09:55

]snip]
> F.eks et sæt Rial Campo eller Rial Flair monteret med Michelin XV1
> 195/65R15 91V, sådan et sæt kan godt fås for 5000kr

Har du en adresse eller et link?

Mvh
Michael

Fra : Brian

Dato : 15-02-07 16:46

Michael Jørgensen wrote:
> ]snip]
>
> Har du en adresse eller et link?

Et sindsygt gæt fra mandens posting: http://www.ha-ts.dk/

/Brian

Fra : Sidse

Dato : 15-02-07 22:03

> Et sindsygt gæt fra mandens posting: http://www.ha-ts.dk/
>
> /Brian

Lige præcis

Henrik

Fra : Ukendt

Dato : 16-02-07 19:12

[snip]
> Et sindsygt gæt fra mandens posting: http://www.ha-ts.dk/

D'oh!

Michael

Fra : Henning

Dato : 15-02-07 09:57

On Wed, 14 Feb 2007 19:23:36 +0100, "Michael Jørgensen"
<spamkiller_snabela_webhiker.dk> wrote:

> [...]
>campingvogn på slæb sydpå hver sommer, men det er _ikke_ nok at hjulene er i
>balance op til 110 km/t... Jeg er TRÆT af skæve dæk!

Puha - du vælger at betale >300.000 for en ny bil, du tilbringer
100-vis af timer i om året! Og så vælger du at spare på det
allervigtigste sted! Se bort fra prisen i første omgang og køb i
stedet kvalitetsdæk og fælge - det er slet ikke så meget dyrere som du
tror!

Fra : Ukendt

Dato : 15-02-07 12:12

[snip]
> [...]
> allervigtigste sted! Se bort fra prisen i første omgang og køb i
> stedet kvalitetsdæk og fælge - det er slet ikke så meget dyrere som du

Jeg tror du har misforstået noget...

Jeg HAR prøvet dyre kombinationer, og mht fælge er de IKKE en bønne bedre
end de billige. Det er IMHO udelukkende et spørgsmål om:
1) overfladefinish
2) Tivoli-effekt (hvor pop-smart)

Ovenstående bakkes (delvist) op af Morten Fruergaard.

Sikkerhed er IKKE til diskussion, da jeg (som allerede skrevet står) klart
vælger mærkevaredæk, og allerhelst testvindere.

Så glem den der sædvanlige kommentar med "man bruger så og så mange penge,
og så sparer på det allervigtigste". Den holder ikke!!!

Med mindre narutligvis, at du mener at 1) og 2) er de allervigtigste
faktorer...

Mvh
Michael

Fra : Henning

Dato : 15-02-07 13:57

>Sikkerhed er IKKE til diskussion, da jeg (som allerede skrevet står) klart
>vælger mærkevaredæk, og allerhelst testvindere.

Ok, jeg syntes bare du var mest fokuseret på prisen.
Hvorfor forresten 15"? 6'eren i benzinmodel er født med 17" som
standard, diesel (som jeg selv har) har 16".

Min 6'er er født med alufælge og jeg fik den leveret med Dunlop SP9000
sommerdæk, jeg mener løssalgsprisen hos Mazda var ~10.000,- for sættet
incl. originale fælge. Om Mazda's originale fælge er bedre en THansens
ved jeg ikke, men jeg antager det som en selvfølge

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 15-02-07 14:49

Hej

Henning wrote:
> Hvorfor forresten 15"? 6'eren i benzinmodel er født med 17" som
> standard, diesel (som jeg selv har) har 16".

Kun 2,3 l modellerne er født med 17". 2,0 l er født med 16" og 1,8'eren
er født med 15"

--
Med venlig hilsen Karsten Feddersen - http://www.feddersen.dk

Fra : Henning

Dato : 15-02-07 15:38

>Kun 2,3 l modellerne er født med 17". 2,0 l er født med 16" og 1,8'eren
>er født med 15"

Ok, så lærte jeg også noget i dag Men derfor er der ikke noget i
vejen for at sætte et par 16" på, de er ikke dyrere

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 15-02-07 17:10

Hej

Henning wrote:
> Ok, så lærte jeg også noget i dag Men derfor er der ikke noget i
> vejen for at sætte et par 16" på, de er ikke dyrere

Nej, det ville jeg da også - mindst. Har mine standard 17" op 6'eren og
overvejer lidt samme dimension på min 626'er i stedet for de 15" der
sidder der i dag.

--
Med venlig hilsen Karsten Feddersen - http://www.feddersen.dk

Fra : Henning

Dato : 15-02-07 17:51

On Thu, 15 Feb 2007 17:10:29 +0100, Karsten Feddersen
<karsten@feddersen.dk> wrote:

>Hej

>Nej, det ville jeg da også - mindst. Har mine standard 17" op 6'eren og
>overvejer lidt samme dimension på min 626'er i stedet for de 15" der
>sidder der i dag.

OT: Jeg genbrugte mine vinterhjul fra 626'eren på 6'eren, så hjulene
kan genbruges

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 15-02-07 18:15

Hej

Henning wrote:
> OT: Jeg genbrugte mine vinterhjul fra 626'eren på 6'eren, så hjulene
> kan genbruges

Det duer ikke, for jeg vil ikke have de 185'ere på 6'eren. Jeg tog
standard 17" fælgene og satte vinterdæk på dem. Så køber jeg nye 17"
sommerfælge. Konen har dog henslængt nævnt noget med 18" og hvis det går
den vej, så har jeg 17" sommerdæk liggende og så er jeg jo _nød_ til at
købe 17" til 626'eren

--
Med venlig hilsen Karsten Feddersen - http://www.feddersen.dk

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 17-02-07 10:04

Michael Jørgensen wrote:
> Sikkerhed er IKKE til diskussion, da jeg (som allerede skrevet står)
> klart vælger mærkevaredæk, og allerhelst testvindere.

Heller billige fælg og dyre dæk end omvendt.

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 18-02-07 07:48

Michael Jørgensen wrote:
> [...]
> 1) overfladefinish
> 2) Tivoli-effekt (hvor pop-smart)
>
> Ovenstående bakkes (delvist) op af Morten Fruergaard.

Blot for at præcisere...

Jeg handler _ikke_ med pisse billige fælge, så ovenstående gælder kun de
fælge, som jeg har kendskab til, som jeg vil sige ligger fra OK kvalitet til
top kvalitet.

Det skal ikke undre mig, at de rigtig billige fælge ikke er helt runde...

Fra : Mogens...

Dato : 18-02-07 07:55

meddelelse news:45d7f6b7$0$90267$14726298@news.sunsite.dk...

> Blot for at præcisere...

> Det skal ikke undre mig, at de rigtig billige fælge ikke er helt runde...

Gå efter et kendt mærke og undgå de billige no-name - så er man ikke helt
lost.
Gerne de originale, som bil-importøren understøtter...

Fra : Ejvind Kruse

Dato : 15-02-07 12:50

Henning wrote:

> [...]
> allervigtigste sted! Se bort fra prisen i første omgang og køb i
> stedet kvalitetsdæk og fælge - det er slet ikke så meget dyrere som du

Hvad så med at supplere med et par eksempler ?

--
Ejvind
Dans er for mænd, der ikke har råd til at stå i baren.