MS Windows
briani 27239
Adgang til personlig data fra Documents an~
Fra : Carsten

Dato : 17-02-07 10:28

En af vores pc'er har haft totalt sammenbrud i Windows XP, sådan at den
overhoved ikke kan starte op.

Jeg har taget HD ud af maskinen for at hente de data som ligger under de
personlige indstillinger i Documents and Settings sådan at jeg kan bruge dem
når jeg har geninstalleret maskinen.

Der var personlig adgang med adgangskode i den gamle installering til de
enkelte brugere.

Jeg kan nu ikke få adgang til de enkelte biblioteker som var kodebelagt med
adgangskode og hente dokumenter e-mailadresser osv. Hvordan kommer jeg ind
og henter mine data.

Fra : Thorkild Dalsgaard

Dato : 17-02-07 10:45

"Carsten" skrev
> [...]
med
> adgangskode og hente dokumenter e-mailadresser osv. Hvordan kommer jeg ind

Jeg har før gjort noget i denne stil:

To take ownership of a folder, follow these steps:
Right-click the folder that you want to take ownership of, and then click
Properties.
Click the Security tab, and then click OK on the Security message (if one
appears).
Click Advanced, and then click the Owner tab.
In the Name list, click your user name, or click Administrator if you are
logged in as Administrator, or click the Administrators group. If you want
to take ownership of the contents of that folder, select the Replace owner
on subcontainers and objects check box.
Click OK, and then click Yes when you receive the following message:

you want to replace the directory permissions with permissions granting you
Full Control?

All permissions will be replaced if you press Yes.
Note folder name is the name of the folder that you want to take ownership
of.
Click OK, and then reapply the permissions and security settings that you
want for the folder and its contents.

Mvh
Thorkild DAlsgaard