MS Windows
briani 27239
Æv.... Tastaturet bindestreg skruer op for~
Fra : Carsten

Dato : 17-02-07 09:33

Hej!

Når jeg skal skrive en bindestreg (altså en - ) så har jeg vænnet mig til at
trykke på bindestregen øverst til højre på tastaturet - altså ovre på det
nummeriske tastatur,
Det er irreterende...

Nu vil jeg høre, hvor i winodws man definerer tasterne om til det normale
igen...

Måske er det kommet med en indstilling som jeg ikke har lagt mærke til jeg
har lavet...
måske er det kommet af et program jeg har installeret. Måske er der kommet
af en driver jeg ahr installeret med motherboardet.

Det samme problem med * - den afbryder højttaleren.

Ka I gi et par fif

Hilsen
Carsten

Fra : Holst

Dato : 17-02-07 09:51

Carsten wrote:

> Ka I gi et par fif

Ja, lær at brug det rigtige tastatur. Kommer du til at sidde ved en
computer med et tastatur uden det numeriske tastatur (for eksempel en
bærbar computer), så er det rigtig træls ikke rigtig at vide, hvor - og
lignende er placeret.

Det er en vane, så forsøg i stedet at ændre den.

Fra : Carsten

Dato : 17-02-07 10:27

Jeg skriver meget sjældent på den bærbare!
Og jeg taster mange tal ind med bindestreger
Så derfor vil det være dumt at ændre denne vane nu!

Er der nogen som ved hvordan man ændrer tasten?

Fra : Holst

Dato : 17-02-07 10:53

Carsten wrote:

> Jeg skriver meget sjældent på den bærbare!
> Og jeg taster mange tal ind med bindestreger
> Så derfor vil det være dumt at ændre denne vane nu!

Fair nok. Til talindtastning er et numerisk tastatur næsten uundværligt.

Fra : Kent

Dato : 17-02-07 12:55

Holst skrev:

> Fair nok. Til talindtastning er et numerisk tastatur næsten uundværligt.
Dette løser ikke direkte dit problem, men hvad med at have for eksempel
dette http://www.hama.de/portal/articleId*96205/action*2563 liggende.
Jeg mener, at det blandt andet kan købes i Merlin for et par hundrede.
Og så behøver du ikke at spekulerer over diverse mærkelige tasteturer.

--

Kent

Fra : Carsten

Dato : 17-02-07 19:27

Jeg synes ikke det er løsningen.

Blot fordi XP eller noget software eller mig har "ødelagt" en tast... synes
jeg ikke det er en trimelig løsning at jeg s¨skal have et ekstra keyboard
liggende ved siden af!

Hilsen
Carsten

Fra : Ole Christiansen

Dato : 17-02-07 10:36

> [...]
> lignende er placeret.
>
> Det er en vane, så forsøg i stedet at ændre den.

Sikke et lallesvar.

Fra : Holst

Dato : 17-02-07 10:54

Ole Christiansen wrote:

> Sikke et lallesvar.

Så var det jo dejligt, at du straks kunne højne niveauet og bringe noget
fornuftigt ind i tråden. Tak for det.