MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
XP SP2 er det min egen
Fra : Ebbe Hansen

Dato : 16-02-07 20:06

Fra : Rudi Stegen

Dato : 16-02-07 20:54

Hej Ebbe Hansen, du skrev i dk.edb.system.ms-windows:

> Hvis jeg køber en fuld version af XP SP2, er jeg så fri for alt
> det med at aktivere og registrere

Nej.

> kort sagt kan jeg slette og installere og ellers rode som jeg vil

Dét kan du til gengæld. Og du kan flytte den fra maskine til maskine -
blot kun installeret på én ad gangen, forstås - alle de gange du vil og
al evighed, hvis du har lyst.

--
Hygge fra Århus - Rudi
Jeg har været lidt fraværende i dk-hierarkiet siden sent 13.01.07

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 16-02-07 21:31

Rudi Stegen skrev :

>Nej.

Der er ikke noget krav om registrering, kun aktivering.

--
Kerim
(Sura 3, vers 87)

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 17-02-07 13:34

On Fri, 16 Feb 2007 21:30:48 +0100, Kerim Ellentoft
<kerim@mail.tele.invalid> wrote:

>Der er ikke noget krav om registrering, kun aktivering.

Tak for svar, kan man aktivere den, hvis man køber den brugt, jeg
ser at der af og til er brugte til salg.
mvh Ebbe

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 17-02-07 13:32

On Fri, 16 Feb 2007 20:53:53 +0100, Rudi Stegen
<newsnospam@stegen.dk> wrote:

>Nej.

>Dét kan du til gengæld. Og du kan flytte den fra maskine til maskine -
>blot kun installeret på én ad gangen, forstås - alle de gange du vil og
>al evighed, hvis du har lyst.

Tak for svar, og hvis jeg køber den brugt, er det tilladt, og
muligt at installere.
mvh Ebbe

Fra : Aksel

Dato : 17-02-07 16:19

> Tak for svar, og hvis jeg køber den brugt, er det tilladt, og
> muligt at installere.
> mvh Ebbe

Pas på, mange af de der er til salg er OEM versioner som ikke må bruges til
andre PCer end den de er købt til (man kan godt installere, men det er meget
almindeligt at man skal ringe til microsoft for at få en ny aktiveringskode)

Der er også mange til salg som er bundet til en bestemt hardware, f.eks.
Dell, HP eller Compaq, de kan ikke installeres på en anden PC.

Mit bedste råd er at du køber en ny OEM version, den kan også give problemer
ved installation som den brugte, men du har selv styr på om den er
installeret på flere maskiner.
Hvis du skal ringe for at få kode skal du bare sige at du har skiftet noget
hardware, de kan ikke se hvor meget.

Hilsen Aksel

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 17-02-07 18:06

On Sat, 17 Feb 2007 16:18:37 +0100, "Aksel"
<akseljDELETETHIS@pcwelt-premium.de> wrote:

> [...]
>installeret på flere maskiner.
>Hvis du skal ringe for at få kode skal du bare sige at du har skiftet noget

Tak for orienteringen,
mvh Ebbe