MS Windows
briani 27239
XP på to maskiner
Fra : Thore

Dato : 16-02-07 15:30

Jeg skal lave to maskiner (ens)

Hver skal have en Windows XP OEM installeret.

De skal ikke være i netværk samme sted.

Jeg vil installere den første komplet med win XP - ProductKey,
forskelligt software: Antivirus, AntiSpyware; Firewall, Open Office mv.

Derefter "ghoste" til den anden harddisk til nr. 2 maskine.

MS har en "sysprep" utility til at forsegle hver maskine til enduseren.
(Har ikke prøvet den...)

Den kan jeg vel bruge, men jeg tænkte på, om det var hurtigere og
nemmere at bruge Magical Jelly Beans (MJB) på nr. 2, efter monteringen.

Køre MJB og "change Product key" hvorefter begge maskiner var lovligt
installeret. CD og Product Key medfølger selvf. hver maskine.
Til sidst online-aktivere hver maskine.

Er det lovligt?
Er det muligt?

Eller skal jeg bruge Sysprep?

--
Venlig hilsen / Best regards
Thore Sorensen - DK2700 Brønshøj / DK2620 Albertslund

Se min hobbyside: www.RacePhoto.dk

Fra : Henning

Dato : 16-02-07 15:47

On Fri, 16 Feb 2007 15:30:20 +0100, Thore <dinotec@mail.invalid>
wrote:

> [...]
>
>Den kan jeg vel bruge, men jeg tænkte på, om det var hurtigere og
>nemmere at bruge Magical Jelly Beans (MJB) på nr. 2, efter monteringen.
Nemmere, men ikke korrekt. Jelly bean ændrer kun produknøglen, ikke
SID som er unik på netværket.

>Køre MJB og "change Product key" hvorefter begge maskiner var lovligt
>installeret. CD og Product Key medfølger selvf. hver maskine.
> [...]
Ja, brug sysprep eller Ghostwalker, som følger med Ghost.

Fra : Thore

Dato : 16-02-07 16:05

On Fri, 16 Feb 2007 15:46:57 +0100, Henning <no.mail@all.invalid> wrote:

>Nemmere, men ikke korrekt. Jelly bean ændrer kun produknøglen, ikke
>SID som er unik på netværket.

>Ja, brug sysprep eller Ghostwalker, som følger med Ghost.

Ghostwalker ser besværligt ud,, så jeg bruger sysprep. Tak for info..

Fra : Jacob [5260 Odense S~

Dato : 16-02-07 15:40

Thore wrote:

> Den kan jeg vel bruge, men jeg tænkte på, om det var hurtigere og
> nemmere at bruge Magical Jelly Beans (MJB) på nr. 2, efter
> monteringen.
> Er det lovligt?

Umiddelbart så er der vel ikke noget ulovligt i det, bare du husker at
ændre produktnøglen.

Det er produktnøglen og licensen der tæller, hvis det stemmer overens,
så er der ikke noget at komme efter.

--
mvh Jacob [5260 Odense S]
Mailadressen er god nok som den er.

Fra : Thore

Dato : 16-02-07 22:06

On Fri, 16 Feb 2007 15:40:09 +0100, "Jacob [5260 Odense S]"
<jacob5260@gmail.com> wrote:

>Umiddelbart så er der vel ikke noget ulovligt i det, bare du husker at
>ændre produktnøglen.

Det er jo det jeg ville bruge MJB til, men som Henning skriver: SID'en
bliver ikke ændret ved det, så jeg bruger nok Sysprep i stedet..
Godt nok skal de to maskiner ikke køre i netværk, men det skal jo være
forskellige SID'er.

>Det er produktnøglen og licensen der tæller, hvis det stemmer overens,
>så er der ikke noget at komme efter.

Man kan ændre Product Key med MJB til den som er på licens-label'en på
maskine 2.

--
Venlig hilsen / Best regards Thore Sorensen
DK-2700 Bronshoj / DK-2620 Albertslund

(Erstat evt .INVALID med .DK hvis du mailer direkte)
Se min hobbyside: www.RacePhoto.dk