MS Windows
briani 27239
Fjerne c:\Boot\*.* i en Win Xp hvor Vista ~
Fra : Erling S.

Dato : 16-02-07 12:40

Hej gruppe.
Jeg leder efter en måde, man kan slette C:\Boot på,
efter jeg har slettet en Vista installatation på
mit D-drev.
Det lykkedes mig at slette et par filer i mappen med
det resultat, at jeg måtte reparere min XP.
Nu skulle jeg så kunne slette mappen, men den er låst.
Jeg har prøvet med forskellig programmer, bl.a. Total
Commander, men jeg kan ikke ændre mappens eller filernes
attributter.
Er der et sted i Kontrol -> Administration det kan gøres?

/Erling

Fra : Jens Peter Karlsen [~

Dato : 16-02-07 14:47

Brug VistaBootPro til at fjerne Vistas bootloader.

Fra : Erling S.

Dato : 16-02-07 15:46

Jens Peter Karlsen [FP-MVP] skrev:
> Brug VistaBootPro til at fjerne Vistas bootloader.

Hej.
Har prøvet at installere den, men jeg kan stadig ikke fjerne
min C:\boot\*.* med dette program.

/Erling

Fra : Ukendt

Dato : 16-02-07 19:12

"Erling S." <erling.nospam@xmail.com> skrev i en meddelelse

> Hej.
> Har prøvet at installere den, men jeg kan stadig ikke fjerne
> min C:\boot\*.* med dette program.
>
> /Erling

Du skal ikke fjerne din C.\boot du skal reperer den, put XP cd'en i maskinen
boot op på den, gå ind i reperer og skriv fixboot.

Fra : jørgen

Dato : 16-02-07 19:48

Erling S. wrote:

> [...]
> mit D-drev.
> Det lykkedes mig at slette et par filer i mappen med
> det resultat, at jeg måtte reparere min XP.

Overtagelse af ejerskab plejer at løse det problem:

http://support.microsoft.com/kb/308421

Fra : Erling S.

Dato : 17-02-07 11:37

jørgen skrev:

> Overtagelse af ejerskab plejer at løse det problem:
>
> http://support.microsoft.com/kb/308421
Hej Jørgen.
Ja det var lige det, der skulle til.
Jeg kunne godt nok ikke slette c:\boot i første
omgang, men måtte slette hver undermappe separat,
inden jeg til sidst kunne slette den tomme mappe
"boot".
Tak for hjælpen!
Ha' en god dag.
/Erling