Mini-DVI, skærm går ikke på vågeblus
Fra : Henrik Münster

Dato : 17-02-07 22:21

Jeg har netop været i København, hvor jeg købte en mini-DVI til VGA
adapter til min MacBook. Den har jeg så sluttet til min LG Flatron
L1915S fladskærm. Det er en lidt simpel og ikke helt moderne 19" skærm,
der kun har VGA-tilslutning. Hidtil har jeg brugt den med min TiBook 1
GHz, hvor den var monteret med den originale DVI til VGA adapter, som
bare var et stik. Den nye adapter er et kort kabel. Selve VGA-kablet
til skærmen er det samme som før.
   Med min TiBook gik skærmen selv på vågeblus, og den gjorde det ofte
før computeren. Den grønne lampe på skærmen skiftede til gult lys. I
aften har jeg bemærket, at skærmen slet ikke går på vågeblus. Selv om
computeren går på vågeblus, er skærmen tændt. Når computeren går på
vågeblus, begynder der at køre en blå firkant rundt på skærmen, hvor
der står: "Check signal cable". Hvorfor i alverden går skærmen ikke på
vågeblus nu? Er det en funktion, der mangler i mini-DVI?
--
Venlig hilsen
Henrik Münster