Ingen topbar i IE 7
Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 17-02-07 23:24

Hej NG

Jeg har stirret mig blind på problemet med denne side:

http://hjemmesideskolen.dk/html/testsider/fixed-js.asp

I FF 2, Op 9 og IE 6 fungerer den helt som forventet, men i IE 7 mangler
topbaren.

Jeg har prøvet at ændre den conditional comment, så den omfatter alle IE'er,
men så kan jeg scrolle uendelig langt ned på siden, forbi det sted, hvor
indholdet ender:

http://hjemmesideskolen.dk/html/testsider/fixed-js_all.asp

Jeg kan ikke få øje på, hvad det er, jeg har gjort forkert.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk

Fra : Dennis Munding

Dato : 18-02-07 10:19

Hej Erik!
"Erik Ginnerskov" <erik@donotspammeplease.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> http://hjemmesideskolen.dk/html/testsider/fixed-js_all.asp
>
> Jeg kan ikke få øje på, hvad det er, jeg har gjort forkert.

Jeg må også melde pass, for selv om jeg har fået det til at fungere i IE7,
FF2.0, Opera9.1 og IE6:
http://munding-webdesign.dk/Erik/

....så giver den lille ændring, som jeg har lavet ikke rigtig mening - læg
mærke til stien til dine baggrunds-filer - jeg har blot ændret dem til
absolutte angivelser...

Det hele er testet på WinXP SP2....

Dennis Munding
http://tolkecentret.dk/ - Tolkning, oversættelse, rådgivning og kurser!
http://pe-vagtservice.dk/ -Et sikkert valg til at passe på dine værdier!
http://munding-webdesign.dk/ -Vi ses! - ganske enkelt...

Fra : Thrane

Dato : 18-02-07 11:03

"Dennis Munding" <mail@invalid.dk> wrote in message

> http://hjemmesideskolen.dk/html/testsider/fixed-js.asp

Virker ikke i Vista Business IE 7 (7.0.6000.16386)

> http://hjemmesideskolen.dk/html/testsider/fixed-js_all.asp

Virker i Vista Business IE 7 (7.0.6000.16386)

> http://munding-webdesign.dk/Erik/

Virker i Vista Business IE 7 (7.0.6000.16386)

Blot til info (og måske hjælp)

--
Thrane

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 19-02-07 00:43

Thrane wrote:

> Virker i Vista Business IE 7 (7.0.6000.16386)

Hvordan præcis 'virker'? Jeg får der vist topbaren i IE 7 på den side, men
jeg kan blive ved med at scrolle ned, længe efter at sidens indhold er slut.
Knappen i scrollbaren bliver bare mindre og mindre, des længere tid jeg
trykker på scrollbarens ned-pil.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk

Fra : Dennis Munding

Dato : 19-02-07 07:47

Hej Erik!

> [...]
> jeg kan blive ved med at scrolle ned, længe efter at sidens indhold er
> slut. Knappen i scrollbaren bliver bare mindre og mindre, des længere tid

Har du prøvet at ændre kaldet til dit IE-specifikke javascript til:

<!--[if lt IE7]>
<script type="text/javascript" src="ie7-standard.js"></script>
<![endif]-->

....jeg havde nemlig samme problem, da jeg testede det, men det forsvandt, da
jeg ændrede kaldet til ovenstående.

En anden ting som falder mig i øjnene er, at du har mellemrum mellem "end"
og "if" - *skal* det ikke hænge sammen??

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 20-02-07 15:30

Dennis Munding wrote:

> Har du prøvet at ændre kaldet til dit IE-specifikke javascript til:
>
> <!--[if lt IE7]>
> <script type="text/javascript" src="ie7-standard.js"></script>
> <![endif]-->

Ja, men der skal være mellemrum mellem IE og 7.

> En anden ting som falder mig i øjnene er, at du har mellemrum mellem
> "end" og "if" - *skal* det ikke hænge sammen??

Det var det, der var fejlen. Nu funker det. Tak for medkigget, når jeg nu
ikke selv kunne få øje på noget så indlysende - jeg kunne jo bare kigge i
min egen instruktion. ;-(

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk

Fra : Dennis Munding

Dato : 20-02-07 18:37

Hej Erik!
"Erik Ginnerskov" skrev i en meddelelse:
> Ja, men der skal være mellemrum mellem IE og 7.

Er du sikker?
Og ikke for at gøre dig ked af det, men jeg kan stadig ikke se din top-bar
på:
> [...]

> ikke selv kunne få øje på noget så indlysende - jeg kunne jo bare kigge i

Kender det godt - man har det med at stirre sig blind på sådan noget...

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 20-02-07 23:41

Dennis Munding wrote:

> Er du sikker?
> Og ikke for at gøre dig ked af det, men jeg kan stadig ikke se din
> top-bar på:
> http://hjemmesideskolen.dk/html/testsider/fixed-js.asp

Klart, jeg havde ikke fået rettelsen lagt ud, der kom noget andet i vejen.
Nu skulle det være i orden - indtil denne midlertidige side bliver slettet
og funktionen overgår til fixed.asp.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk

Fra : Thrane

Dato : 21-02-07 14:58

Erik Ginnerskov skrev:

> Klart, jeg havde ikke fået rettelsen lagt ud, der kom noget andet i vejen.
> Nu skulle det være i orden - indtil denne midlertidige side bliver slettet
> og funktionen overgår til fixed.asp.

Hej Erik...
Meget OT, men jeg faldt over din side:
http://hjemmesideskolen.dk/scripts/asppass/beskyttet/default.asp
Dog fejler billedet "Startside"...
Der findes ikke noget: http://hjemmesideskolen.dk/scripts/images/start.gif

Blot til info...

--
Thrane

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 22-02-07 02:13

Thrane wrote:

> Meget OT, men jeg faldt over din side:
> [...]

Måske OT her, men derfor alligevel velkommen oplysning. Der manglede lige et
"../", det er nu blevet bragt i orden. Tak for'et.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk

Fra : tidemann

Dato : 22-02-07 14:08

Erik Ginnerskov wrote:

> Klart, jeg havde ikke fået rettelsen lagt ud, der kom noget andet i vejen.
> Nu skulle det være i orden - indtil denne midlertidige side bliver slettet
> og funktionen overgår til fixed.asp.

Hmm, med min IE6 har jeg et ca. 20 cm bart område, før din overskrift?
Og ingen topbar, kun et ternet område uden logo!

--
Mvh Marianne
design af: www.dhejne.dk - www.ragdollys-cat-link.dk

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 22-02-07 15:20

tidemann wrote:
> Hmm, med min IE6 har jeg et ca. 20 cm bart område, før din overskrift?
> Og ingen topbar, kun et ternet område uden logo!

Så har jeg kontrolleret, at det fungerer i IE 6 også - indtil siden i løbet
af weekenden fjernes helt, den erstattes af
http://hjemmesideskolen.dk/html/testsider/fixed.asp

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 21-02-07 11:25

Erik Ginnerskov skrev:
> [...]

Erik, må jeg foreslå at du bruger ie7-standard-p.js
i stedet for, den fylder kun 17 kB i mod 33 kB.

Jørgen Farum Jensen
..

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 22-02-07 02:33

Jørgen Farum Jensen wrote:

> Erik, må jeg foreslå at du bruger ie7-standard-p.js
> i stedet for, den fylder kun 17 kB i mod 33 kB.

Det må du da godt, jeg kendte ikke til den variant. Jeg synes også, et .js
på 33K er voldsomt. Jeg har fundet og hentet den mindre fil og skal lige
teste den.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk

Fra : Thrane

Dato : 19-02-07 19:20

"Erik Ginnerskov" <erik@donotspammeplease.invalid> wrote in message

> [...]
> jeg kan blive ved med at scrolle ned, længe efter at sidens indhold er
> slut. Knappen i scrollbaren bliver bare mindre og mindre, des længere tid

Du har ret...
Det gør den også...
Sorry!

--