menu i Nvu ?
Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 17-02-07 15:57

jeg er mere eller mindre lige begyndt på en hjemme side

se : www.jorgenboberg.dk som jeg laver helt fra grunden
hvad jeg ikke har prøvet før så resultatet er måske der efter :) jeg står
for www. haugen-sorensen.dk som jeg egentligt er meget godt tilfreds med -
problemet er at jeg ikke selv har lavet det der har med selve webdesignet at
gøre der har været 3 mennesker hænde over det og nu er den tæt på
uoverskuelig.

men problemet med Borberg siden er at selve forsiden fylder for meget i
længden Thi da en forside optimalt set i min bog så skal man kunne se HELE
siden uden at rulle ned af og det er der ikke rigtigt plads til uden jeg
bruger højre og venstre side og det kræver well at der bliver lavet en menu
i hver side som gerne skulle linke til midten af forsiden og det kan jeg
knageme ikke finde ud af - nogen forslag ? de må gerne være pædagogiske og
for forstanden fremkommelige :)

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 17-02-07 17:31

Bo M. Mogensen skrev:
> jeg er mere eller mindre lige begyndt på en hjemme side

Jeg har lige skrevet noget i ris og ros.
Jeg opdagede ikke, at det ikke var kunstneren
selv, men derfor kan min respons vel
være lige god (eller dårlig?).

Jeg synes du til at starte med skal
gøre dig din informationsarkitektur
klart - din menu er vist det mindste problem
du har lige nu.

Jørgen Farum Jensen
Håndbog i websidekonstruktion:
http://webdesign101.dk/wwwbog/udgave2/
..

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 17-02-07 20:03

Jørgen Farum Jensen wrote:

HI Jørgen :)

> Jeg har lige skrevet noget i ris og ros.
> Jeg opdagede ikke, at det ikke var kunstneren

Nahh jeg ved sgu ikke om den gode J Boberg overhovedet bruger en computer
du kender måske han datter Sarah Boberg der var med i sidste års jule
kalender ja hun var også med i bænken
også er der sønnen digter og forfatter Thomas Boberg - der også klare sig
udmærket , han har ihvertilfælled fået en del priser
så det er produktive mennesker.

> selv, men derfor kan min respons vel
> være lige god (eller dårlig?).

jamen den er bestemt fin :) og jeg tager den til hjertet - men jeg skal lige
læse den nogen gange.

> Jeg synes du til at starte med skal
> gøre dig din informationsarkitektur
> klart - din menu er vist det mindste problem
> du har lige nu.

Nahh men hvis du kikker ind nu så er der rettet op på det
jeg er da klar over det oprindelige var langt fra perfekt så var sagen den
at der slet og ret ikke var en side om Jørgen Boberg og nu har jeg kendt ham
siden jeg var barn
og jeg blev enig med hans kone om jeg skulle klaske et eller andet op der
gerne skulle ligne haugen-sorensen.dk
sagen med en hjemme side er den tager jo år om at blive færdig - hvis man
bare i starten kan skelne paletten fra maleriet så er det fint nok

men det som jeg gerne ville kunne var at få den her frame funktion hvor man
for menuerne til at ske inde i midten også skal jeg lige ha lagt en kode ind
i galleri billederne så når man trygger på billeder så ryger man tilbage i
galleriet.