Ændre tekst ved mus over
Fra : Christian Jørgensen

Dato : 15-02-07 19:45

Hej.

Jeg er rimlig ny med at det der hjemmeside noget, men synes det
er rigtig sjovt.
Når :P

Jeg vil gerne have det sådan så når man holder musen hen over mit
link, så kommer der en baggrunds farve på teksten!

Kan det lade sig gøre ?

Ellers vil jeg bare gerne have en effekt når man holder musen
over.

Tjek denne side: http://www.nico.phpg33k.dk/kildetoft/
Når du holder musen hen over Nyheder så kommer der en anden
baggrundsfarve !

Det kunne jeg godt tænke mig på min side :P

PS min side er: christians.hotserv.dk
Jeg ved godt at siden ikke er noget at råbe hurra for, men det er
min første :P

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Dennis Munding

Dato : 15-02-07 21:22

Hej Christian!
"Christian Jørgensen" <Superfisker@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg vil gerne have det sådan så når man holder musen hen over mit
> link, så kommer der en baggrunds farve på teksten!

God idé...

> Kan det lade sig gøre ?

Ja!

> Ellers vil jeg bare gerne have en effekt når man holder musen
> over.

Også en mulighed - hvilken effekt??
Nej, spøg til side...

Hvis du benytter et eksternt stylesheet (har ikke kigget på din side), så
skriver du flg. (eks.!):

a:link {color:#000;background-color:#fff;} <-- Sort tekst på hvid baggrund -
altså standard.
a:hover {color:#000;background-color:#f00;} <-- Sort tekst på rød
baggrund...

Du kan (læs: bør!) også definere for- og baggrundsfarver for a:visited og
a:active, som et minimum - derudover er det en god idé også at gøre det for
a:focus.

> Tjek denne side: http://www.nico.phpg33k.dk/kildetoft/
> Når du holder musen hen over Nyheder så kommer der en anden
> baggrundsfarve !

For at få samme effekt, som på ovenstående side, skal du endvidere definere
bredden på dine links, og så skal du sætte display:block; (så vidt jeg
husker!).

> Det kunne jeg godt tænke mig på min side :P

"Opskriften" står hermed i mit svar - klar til "omrøring"...

> PS min side er: christians.hotserv.dk
> Jeg ved godt at siden ikke er noget at råbe hurra for, men det er
> min første :P

Kiggede så alligevel...

En god start - du bruger ikke frames! Stort plus!!

Al begyndelse er svær - vi har alle været begyndere (jeg er det stadig...
) engang....

Dennis Munding
http://tolkecentret.dk/ - Tolkning, oversættelse, rådgivning og kurser!
http://pe-vagtservice.dk/ -Et sikkert valg til at passe på dine værdier!
http://munding-webdesign.dk/ -Vi ses! - ganske enkelt...

Fra : Ukendt

Dato : 15-02-07 23:43

"Christian Jørgensen" <Superfisker@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Hej.

Hej

> Jeg vil gerne have det sådan så når man holder musen hen over mit
> link, så kommer der en baggrunds farve på teksten!
>
> Kan det lade sig gøre ?

Ja sagtens. Prøv at kigge lidt her:
http://html-faq.dk/2026.asp

--