Hover i IE6 opfører sig underligt
Fra : Malene Arno

Dato : 15-02-07 09:22

Jeg har været igang med Stu Nicholls css drop down menuer og har
hentet denne: http://cssplay.co.uk/menus/dd_valid.html, som jeg
har tilpasset størrelse og farver på, for at den passer til min
side. Og det fungerer fint i de nye versioner af både IE, Opera
og FF.

Men når jeg tjekker siden i IE6, er det, som om, der er luft
mellem menupunkterne i submenuen, så man kan risikere at "tabe"
drop down menuen på vej ned med musen.

Har forsøgt mig med negativ margin og padding og ingen border -
der er lige nu en sort border for at jeg kan se, hvad der sker -
men ingenting fungerer og jeg står totalt uvidende overfor, hvad
det er, der forårsager problemet..

Nu har jeg så givet op, og beder om hjælp. Hvad er det, jeg ikke
kan se? Jeg gætter på, jeg har fået pillet for meget ved koden
eller at der er noget kode, der går ind og overskriver noget
andet ...

Spørgsmål: er der nogen, som har et bud eller måske endda en
forklaring på, hvorfor det virker til at der er luft mellem
menupunkterne i min submenu?

På forhånd tak. Håber, der er nogen, der kan hjælpe..

/Malene

Link: www.atra.dk/pages/test6a.html
CSS: www.atra.dk/css/atratest6a.html

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Malene Arno

Dato : 15-02-07 09:38

Malene Arno wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> Jeg har været igang med Stu Nicholls css drop down menuer og
har
> hentet denne: http://cssplay.co.uk/menus/dd_valid.html

UPS ...

Forkert link - her er det rigtige:
http://cssplay.co.uk/menus/drop_variation.html

/Malene

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 15-02-07 09:45

Malene Arno skrev:

> [...]
> har tilpasset størrelse og farver på, for at den passer til min
> side. Og det fungerer fint i de nye versioner af både IE, Opera

Originalen virker ikke i min Opera 9.1. Din side virker fint. I
Opera er stregerne røde, i FF 2 og i IE 6 er de sorte. I IE
mangler den øverste streg, og menuen blinker når man kører musen
ned over valgmulighederne. Det sker ikke i de to andre browsere.

> Men når jeg tjekker siden i IE6, er det, som om, der er luft
> mellem menupunkterne i submenuen, så man kan risikere at "tabe"
> drop down menuen på vej ned med musen.

Den fejl kan jeg ikke genskabe. Der er samme luft i alle tre
browsere.

--
Bertel

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 16-02-07 01:31

Malene Arno wrote:

> Men når jeg tjekker siden i IE6, er det, som om, der er luft
> mellem menupunkterne i submenuen, så man kan risikere at "tabe"
> drop down menuen på vej ned med musen.

> Link: www.atra.dk/pages/test6a.html

Hos mig kommer der slet ikke nogen dropdown i IE 6.

I FF 2 kan jeg ikke se menuen, hvis ikke jeg enten lukker en værktøjslinje
eller alle andre faneblade - eller maksimerer mit browservindue.

Jeg har tidligere nævnt problemet med, at siden har en fast defineret højde
og lodret centrering, men det har åbenbart ikke gjort det store indtryk.

Et seriøst firma er ikke tjent med at deres hjemmeside er utilgængelig for
en del af de potentielle brugere/kunder.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk

Fra : Ukendt

Dato : 16-02-07 10:50

"Erik Ginnerskov" <erik@donotspammeplease.invalid> skrev i en meddelelse

> Hos mig kommer der slet ikke nogen dropdown i IE 6.
>
> I FF 2 kan jeg ikke se menuen, hvis ikke jeg enten lukker en værktøjslinje
> eller alle andre faneblade - eller maksimerer mit browservindue.

Samme her. Problemet med at menuen ikke kan ses er dog aktuel i alle
browsere, hvis man har mere end standardværktøjslinjerne

> Et seriøst firma er ikke tjent med at deres hjemmeside er utilgængelig for
> en del af de potentielle brugere/kunder.

Firmaet må jo have kunder nok. Og hvad skal man da også med kunder som enten
ikke gider maksimere deres browservindue, eller ikke kan gøre vinduet stort
nok ved deres opløsning?

--
Med venlig hilsen - Carsten Sørensen

Arbejde søges!
Gode råd til webdesigneren - http://csnet.dk/html/

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 16-02-07 14:14

Carsten Sørensen skrev:

> Firmaet må jo have kunder nok. Og hvad skal man da også med kunder som enten
> ikke gider maksimere deres browservindue, eller ikke kan gøre vinduet stort
> nok ved deres opløsning?

Det er jo et arkitektfirma. Sådanne
er sammen med museumsdirektører,
balletchefer og billedkunstnere
blandt dem, der mener at design er
til for designets egen skyld. For
eksempel at ringe kontrast er smart.

Jørgen Farum Jensen
Håndbog i websidekonstruktion:
http://webdesign101.dk/wwwbog/udgave2/
..

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 16-02-07 14:25

Jørgen Farum Jensen wrote:

> Det er jo et arkitektfirma.

Det bemærkede jeg da.

> Sådanne
> er sammen med museumsdirektører,
> balletchefer og billedkunstnere
> blandt dem, der mener at design er
> til for designets egen skyld. For
> eksempel at ringe kontrast er smart.

Det er da også rigtigt, design før brugervenlighed.

Mmens vi snakker om arkitekter (helt OT), skal man aldrig lade en arkitekt
om at tegne et nyt køkken. Den slags skal man overlade til en, der har
rutine i at lave mad, så bliver køkkenet designet sådan, at alting er
tilgængeligt lige der, hvor man skal bruge det, i stedet for at skulle stæse
rundt om kågeøer i samtalekøkkener.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk

Fra : Allan Vebel

Dato : 17-02-07 00:47

Erik Ginnerskov skrev:

> [...]
> slags skal man overlade til en, der har rutine i at lave
> mad, så bliver køkkenet designet sådan, at alting er

Hvem har designet dit køkken?

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 17-02-07 01:08

Allan Vebel wrote:

> Hvem har designet dit køkken?

Det har en god ven, der er en mester til at lave mad.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk