Problemer efter opdatering af explorer?
Fra : Betina

Dato : 15-02-07 08:47

Hej,
jeg har lavet en hjemmeside for en venindes bror, som lige
pludselig ikke virker mere!

Det har så vist sig, at der er kommet en ny version af explorer
til Windows og det er der problemet er.

Er der andre der er stødt på det problem og ved hvad der sker?

http://dearbeloved.dk/sider/titan_2.html

Billederne kommer ikke ordentlig frem og linker ikke videre til
de store billeder.

HJÆLP!!!

Betina

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 15-02-07 10:05

Den 15-02-07 08.47 skrev Betina følgende:

> Det har så vist sig, at der er kommet en ny version af explorer
> til Windows og det er der problemet er.

Der er også et problem i Firefox. Billederne kommer fint frem, men det
er ikke muligt at klikke på de fire billeder længst til venstre. Jeg må
erkende, at jeg ikke umiddelbart kan se, hvad der skulle være årsagen,
koden ser både fin og overskuelig ud.

Jeg tror ikke, det gør en forskel med hensyn til problemet, men prøv
lige at validere siden. Du har ikke fået afsluttet dine META-koder.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Synkroniser dine data med Allway Sync. Programmet kan synkronisere

Fra : Ukendt

Dato : 15-02-07 11:17

Jeg ser ikke problemer i IE 7

> [...]
> ikke muligt at klikke på de fire billeder længst til venstre. Jeg må
> erkende, at jeg ikke umiddelbart kan se, hvad der skulle være årsagen,

Det skyldes den overdrevne brug af position: absolute og z-index, men
hvorfor det kun er Firefox som ikke kan hitte ud af det må jeg blive et svar
skyldig på Bemærk hver enkelt billede er absolut placeret med hver sin
z-index, ligesom resten af indholdet i øvrigt

Så Betina hvis du lader noget af indholdet finde på plads af sig selv, vil
du ikke opleve disse problemer. Det er_ikke_nødvendigt_at give alt fast
position.

Og se i øvrigt denne:
http://csnet.dk/html/eksempler_og_testsider/center.html

--
Med venlig hilsen - Carsten Sørensen

Arbejde søges!
Gode råd til webdesigneren - http://csnet.dk/html/

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 15-02-07 11:04

Betina skrev:
> [...]
>
> http://dearbeloved.dk/sider/titan_2.html
>
> Billederne kommer ikke ordentlig frem og linker ikke videre til

Jeg har kigget på din side i Fire 2.0 og Internet
Explorer 7, og der er ingen problemer med
visningen af billederne eller med indlæsningen af
de websider, der viser småbillederne i større
udgave.

Kort sagt - jeg kan ikke se der er noget problem
overhovedet.

Flot ren kode med et minimum af Dreamweaver crap,
men kig lige på din validering, der er en del banale
fejl, som egentlig ikke har større betydning, men
det ville pynte lige at få dem udryddet.

Jørgen Farum Jensen
Håndbog i websidekonstruktion:
http://webdesign101.dk/wwwbog/udgave2/
..

Fra : Betina

Dato : 15-02-07 20:20

Jørgen Farum Jensen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> [...]
> men kig lige på din validering, der er en del banale
> fejl, som egentlig ikke har større betydning, men
> det ville pynte lige at få dem udryddet.

God aften, og tusind tak for svarene, som jeg vil kigge nærmere på.

Jeg har i dag fået fortalt, at i explorer 7 er der så meget
sikkerhed og den formentlig kontrollere alle billederne, første gang
(kan indstilles så den ikke gør det). Så med lidt tålmodighed kommer
siden.

Jeg har indtil videre kun haft adgang til min mac og så en
windowsmaskine med explorer 6, så jeg har ikke haft mulighed for
selv at checke det.

En ekstra tak til dig, Jørgen Farum Jensen. For det er bl.a. igennem
dine bøger og hjemmeside og www.html.dk, jeg er kommet i gang med at
lave hjmmesider og kode dem i css

Så tak fra en "gammel kone"

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 15-02-07 22:50

Betina skrev:

> En ekstra tak til dig, Jørgen Farum Jensen. For det er bl.a. igennem
> dine bøger og hjemmeside og www.html.dk, jeg er kommet i gang med at
> lave hjmmesider og kode dem i css
>
> Så tak fra en "gammel kone"

Meget beæret!

Læs lige Carstens svar - han så
noget som jeg overså, nemlig overdreven brug af
position:absolute.

Fra : Ukendt

Dato : 15-02-07 20:14

"Betina" skrev i:
> Billederne kommer ikke ordentlig frem og linker ikke videre til
> de store billeder.

Hos mig virker de to første i hver række ikke i FF2.

I serien med #billede_1 #billede_2 … virker det. Og i serien #billede_01
#billede_02 … virker det ikke. I den sidste serie har du samme z-index ved
dem alle. Måske virker det hvis du genbruger z-index fra første serie.

--
Mvh SNA
http://siggis.dk/