Problem med tekst i indbyggede rammer
Fra : Martin christiansen

Dato : 14-02-07 23:00

Hej..

Jeg er ny her, og håber derfor at det er det rette forum jeg
poster mit indlæg i. På en foreningshjemmeside jeg har lavet, har
jeg brugt indbyggede rammer fra frontpage. Jeg har det problem,
at når siden vises på en laptop med wide-screen, så virker det
som om, at teksten i rammen er for stor for ikke den hele kommer
til syne i rammen.

Hvordan kan jeg løse dette problem?

Sidens URL er: http://www.daiwaklubben.dk

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Allan Vebel

Dato : 15-02-07 03:42

Martin christiansen skrev:

> Jeg er ny her, og håber derfor at det er det rette
> forum jeg poster mit indlæg i.

Ja, enten her eller i frontpagegruppen.

> På en foreningshjemmeside jeg har lavet, har jeg
> brugt indbyggede rammer fra frontpage.

Hvorfor har du dog ikke spurgt her inden du gik i gang?

Jeg kan se at du har brugt en ældre version af
Frontpage der skriver en dybt forældet kode, som man
slet ikke bruger i dag. Derudover har du html-kode der
er genereret af Word, det gør det endnu værre

Jeg prøvede lige at køre nogle sider igennem en validator:

http://www.htmlhelp.com/cgi-bin/validate.cgi?url=http%3A%2F%2Fwww.daiwaklubben.dk%2F&warnings=yes&spider=yes

Det dækker 83 sider med fejl i dem alle.

> Jeg har det problem, at når siden vises på en laptop
> med wide-screen, så virker det som om, at teksten i
> rammen er for stor for ikke den hele kommer til syne i
> rammen.

Det kan skyldes at du har givet en størrelse på et element,
height og width, og teksten i virkeligheden fylder mere end
dette.

Det er dog umuligt at finde rundt i din kode, så du skal nok
være mere specifik med præcis hvilken side der gør det.

> Hvordan kan jeg løse dette problem?

Jeg vil foreslå at starte helt forfra - og skrotte dit gamle
rustne skib

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk