slideshow hvordan
Fra : Monty\(7000\)

Dato : 14-02-07 21:00

Hejsa

Er der nogen der kender et sted på nettet hvor man kan finde et slideshow
som man kan kopiere over og bruge uden at det giver de helt store problemer?

Jeg har fundet nogen udmærket inde på dynamicdrive. com og @-begynder.dk men
når jeg kopiere dem over og jeg efterfølgende prøver at validere dem får jeg
fejl på siden.

Jeg har lagt en prøve herop: http://hjem.wanadoo.dk/~wan60831/vali/

Den fungere fint mens hvis jeg prøver at validere den får jeg fejl.

Det som jeg er ude efter er et slideshow hvor man fx kan lade 30 billeder
køre med xx antal sekunders mellemrum. Det måtte gerne være en form som
kunne bruges på de fleste browser.

Nogen der kender noget?

Monty

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 14-02-07 21:37

Monty(7000) skrev:
> [...]
>
> Jeg har lagt en prøve herop: http://hjem.wanadoo.dk/~wan60831/vali/
>
> Den fungere fint mens hvis jeg prøver at validere den får jeg fejl.

Det er et temmelig gammelt script, du har fundet på
dynamicdrive.com, så den valideringsfejl du får
vedr. manglende type-erklæring på dine JavaScripts.

> Det som jeg er ude efter er et slideshow hvor man fx kan lade 30 billeder
> køre med xx antal sekunders mellemrum. Det måtte gerne være en form som
> kunne bruges på de fleste browser.
>
> Nogen der kender noget?

Jeg har for nylig opdateret min artikel
på JavaScript slideshows, hvor for eksempel

http://www.webdesign101.dk/slideshow/eksempel_4.php

omfatter såvel stylesheet som JavaScript i eksemplet -
lige til at kopiere.

Scriptet er med vilje pindet ud på mange små funktioner,
ikke særlig smart, men til gengæld overskueligt for
os der ikke er så ferme til JavaScript.

Eksemplerne 1 til 4 er rigeligt kommenterede, og
er der noget, du får bøvl med er du velkommen enten
her i gruppen eller ved at e-maile mig via Webdesign 101.

Jørgen Farum Jensen
Håndbog i websidekonstruktion:
http://webdesign101.dk/wwwbog/udgave2/
..