IE 7 og installation.
Fra : VET

Dato : 16-02-07 16:29

Hej
Nuværende system: WinXP Media Center SP2 og IE6.
Da autoopdateringen blev tilbudt sagde jeg nej tak (jeg tror da jeg blev
tilbudt det, men er ikke helt sikker, idet jeg kun har denne ene Media
Center og resten er XP pro)
Nu vil jeg gerne opdatere og har læst mig til at det skal gøres mauelt. Jeg
har også fundet hvor hos MS.
Problemet er, når jeg har downloadet den danske IE7 fil og vil installere
den, oplyser maskinen, "at valgte sprog ikke svarer til operativ
system".
Mit operativ system er efter nærmere eftersyn nok engelsksproget (jeg er
ikke sikker, men under "om Windows" er oplysningerne om OS på engelsk.
Hidtil har jeg dog opfattet alt som dansk, min IE6 og alt andet jeg i
Windows brugerfladen optræder da på dansk.
Er der nogen der ved hvordan jeg kommer over dette problem?
Vh J

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 16-02-07 16:58

"VET" <vet@ofir.dk> skrev :

> [...]
>system".
>Er der nogen der ved hvordan jeg kommer over dette problem?

Venter på at MS laver en sprogpakke til IE 7 (eller laver em
installationsfil, hvor dansk IE 7 kan installeres).

Men er det så slemt med en engelsk IE?

--
Kerim
(Sura 3, vers 87)

Fra : HansAndersen

Dato : 19-02-07 15:57

On Fri, 16 Feb 2007 16:57:54 +0100, Kerim Ellentoft
<kerim@mail.tele.invalid> wrote:

> Venter på at MS laver en sprogpakke til IE 7 (eller laver em
> installationsfil, hvor dansk IE 7 kan installeres).
>
> Men er det så slemt med en engelsk IE?

Ja det er det, hvis man tror man har købt en dansk!
--

Hasta no Vista!

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 16-02-07 17:33

VET skrev følgende i et indlæg på Usenet:
> Er der nogen der ved hvordan jeg kommer over dette problem?
> Vh J

Kig tilbage i gruppen - det har været oppe at vende en del
gange - både her i gruppen og i Windows-gruppen.

Problemet er at din Windows MCE er engelsk med en dansk
sprogpakke oveni - så IE7 på dansk vil ikke lade sig installere,
da den ikke kan installeres på en engelsk Windows MCE.

Men du kan godt installere den engelske IE7 - og der skulle komme
en dansk sprogpakke til IE7 her i de første måneder af året.

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : VET

Dato : 16-02-07 19:16

Tak skal I have for et gódt svar.
Det ser ud til at I har forstået mit spm.
Hvordan ser man egentlig helt sikkert om man har en engelsk
eller dansk Mediacenter?
Jeg har behov for at vide det for at hente en ny Forceware
driver.
Jens

"

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 16-02-07 19:50

> [...]
> eller dansk Mediacenter?
> Jeg har behov for at vide det for at hente en ny Forceware

Mig bekendt finde der ikke en dansk MCE.

Man får den engelske med en dansk sprogpakke ovenpå, der "gør den
dansk".

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : Kent

Dato : 16-02-07 19:54

VET skrev:
> Hvordan ser man egentlig helt sikkert om man har en engelsk
> eller dansk Mediacenter?
Du har sagt nej til at opdatere IE på et tidspunkt og har så vel hakket
af for aldrig at vise dette opdatering igen?

Og så burde du kunne have brugt punktet vis skjulte opdateringer igen
(eller noget i den retning). Windows update burde så automatisk tilbyde
IE i den korrekte version, som passer til din maskine. Hvilket ind
direkte giver svaret på, hvilke sprog din XP-version er på.

--

Kent

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 16-02-07 21:20

Kent <kentF_JERNmagnussen@aim.com> skrev :

>Og så burde du kunne have brugt punktet vis skjulte opdateringer igen
>(eller noget i den retning). Windows update burde så automatisk tilbyde
>IE i den korrekte version, som passer til din maskine.

Nej, ikke til Mediacenter.

--
Kerim
(Sura 3, vers 87)

Fra : VET

Dato : 17-02-07 12:48

OK Tak for svar.
Så er det nok den internationale Forceware/nvdia driver 93.71 man skal
bruge. Den understøtter bl.a. "dansk" og dermed må der jo menes
"sprogpakken" ovenpå en ikke US engelsk MCE.
Vh jesn