Skærme
Fijala 3554
Dell 2007FP
Fra : Anders Houmark

Dato : 16-02-07 15:09

Så er der igen tilbud på Dell 2007FP skærme..
http://accessories.euro.dell.com/sna/productlisting.aspx?c=dk&category_id=5194&cs=dkdhs1&image_flag=True&l=da&s=dhs&show_summary=False

Skærmen ser udmærket ud. Kan godt lide at det er 1600x1200.
Panelet skulle i følge en test på flatpanals.dk enten kunne være et Samsung
eller et Philips. Hvad er bedst, og hvorfor laves skærmen med to forskellige
paneler? Man kan jo ikke vide hvilken man modtager?
I testen nævnes der, at hvis man ser skærmen direkte på, så kan farverne
være lidt dårlige.. Hvor udpræget er det? Jeg skal bruge skærmen til alm.
surfing, billedredigering og til at se film på.

Går netop efter sådan en type skærm her, da paneltypen den bruger skulle
have rigtig god farvegengivelse.

Hvilken farve skal jeg vælge?
Den lyse er jo TCO03 og den sorte er TCO99, pga. den er sort.. Bør jeg vælge
den lyse, selvom alle andre dele af min computer er sort?

Jeg har en 19" Samsung 959NF crt skærm som jeg er rigtig glad for.. Kunne
dog godt bruge at den ikke fyldte så meget og ikke brugte så meget strøm
(100-110W). Skal jeg købe den Dell skærm eller er det andet som er bedre,
eller kommer der noget revolutionerende nyt som er værd at vente på?

Håber på lidt hjælp, jeg er vist lidt forvirret

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : J

Dato : 16-02-07 16:06

On Fri, 16 Feb 2007 15:08:48 +0100, "Anders Houmark"
<sunsitenews@andersh.dk> wrote:

> [...]
>eller kommer der noget revolutionerende nyt som er værd at vente på?
>
>Håber på lidt hjælp, jeg er vist lidt forvirret

http://www.prad.de/guide/hersteller116.html

Der er 4 link på deres liste for 2007FP under 20".

De 2 øverste er LG Philips, S-IPS panel, 16 msec

De 2 nederste er Samsung, S-PVA, 16 msec.

Hvad der er bedst ved jeg sørme ikke (lige godt ?).

Når rammen er så tynd, som den skærm, synes jeg, at farven er mindre
vigtig.

Jeg sidder her med en LG Flatron L2000c

http://www.prad.de/guide/screen2750.html

Den synes jeg da også, at du kunne overveje, - især hvis den er
billigere. Det er en s-ips.

mvh

John

Fra : Anders Houmark

Dato : 16-02-07 18:01

J wrote:

> [...]
>
> Jeg sidder her med en LG Flatron L2000c
>
> http://www.prad.de/guide/screen2750.html
>
> Den synes jeg da også, at du kunne overveje, - især hvis den er

Hej John, tak for svaret.

Den LG skærm ser jo god ud.. samt billigere.. Den fåes både i en L2000C-SF
og en L2000CN-SF og begge koster lidt over 2700 på edbpriser.. Gad vide om
de er lige så gode, eller måske endda bedre end Dell skærmen? Må lige læse
lidt tests

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Allan Kristensen

Dato : 18-02-07 15:13

> [...]
> de er lige så gode, eller måske endda bedre end Dell skærmen? Må lige læse

Hej, jeg sidder med en 20" aoc som jeg er rigtig glad for, men har da
overvejet at købe en Mirai 22" til 2300,- jeg har ikke set pc skærme fra
Mirai i funktion, men deres 42" lcd tv synes jeg da har meget skarpe
billeder.