aux temperatur
Fra : kim ell

Dato : 17-02-07 06:49

er der en der kan fortælle mig hvad det er der bliver målt ved aux
temperatur, som er rimlig høj i forhold til cpu og motherboard ved spil er
det normalt den ligger på ca 60 grader eller derover
motherboard er et asrock conroe 865pe, kan ikke finde noget i manuelen eller
på nettet om det

cpu pentium d 945 3,4 ghz

grafikkort ati radeon x850xt rev 481

ram kingston pc3200 2* 512 dual ram

motherboard asrock conroe 865pe

--
venligst kim ell
som kører Mitsubishi Pajero 3.0 automatgear benzin

Fra : Taba

Dato : 19-02-07 22:00

> [...]
> det normalt den ligger på ca 60 grader eller derover
> motherboard er et asrock conroe 865pe, kan ikke finde noget i manuelen

Var nu ikke synderligt svært at finde noget om en AUX temperatur på nettet:
http://www.lavalys.com/forum/index.php?showtopic=964

Svaret er:

Q#18: What does the "Aux" temperature shown on the Computer / Sensor page
mean?

A#18: There is no standard for sensor registers layout, so the "Aux"
temperature could show the temperature of the CPU or the motherboard, or
might be a non-connected wire of the sensor chip, and so it could show a
bogus value.

Kort sagt kan det være en reel temperatur der aflæses eller også har det
ingen betydning.

--
/Taba - www.ITzonen.dk - Anmeldelser, Nyheder og Forum

Fra : kim ell

Dato : 20-02-07 07:10

> [...]
> bogus value.
>
> Kort sagt kan det være en reel temperatur der aflæses eller også har det

ja jeg har ikke kunnet finde noget hvis det ingen betydening har burde den
så ikke stå på det samme hele tiden bruger lavalys til at se temp med det er
ved belastning af pc den stiger ret voldsomt(60 grader +) hvis pc'en bare
står falder den til omkring 35 grader, cpu temp overstiger aldrig 45 grader
´det gør mb heller ikke, gpu'en bliver nu heller ikke varmer en 48 grader

Fra : Taba

Dato : 20-02-07 09:23

> [...]
> grader ´det gør mb heller ikke, gpu'en bliver nu heller ikke varmer en 48

Tyder på at det ikke er noget du skal være nervøs for. Hvis du allerede har
identificeret temperaturene på CPU, chipsæt og GPU så er den højst
sandsynlig "til overs". Men det kunne reelt være en sensor der sad på f.eks.
spændingsregulatorene på bundkortet, men hvis manualen til bundkortet intet
siger så kan det være svært at finde det rigtige svar. Du kunne prøve at
maile producentens support og høre hvad de siger....?

--
/Taba - www.ITzonen.dk - Anmeldelser, Nyheder og Forum

Fra : kim ell

Dato : 22-02-07 07:10