stretch et baggrundsbillede eller tekst ov~
Fra : Mighty_Pooh

Dato : 14-02-07 08:59

Hey jeg har forsøgt at søge lidt på tekst oven på billeder eller
på stretch af et baggrundsbillede, så min side kan være dynamisk
i forhold til den der bruger den. Jeg er ved at lave en boks til
den hvor der skal stå noget tekst i hertil har jeg lavet et
billede som teksten helst skulle stå inde i, mit problem er at
når jeg bruger background på et table så tager det kun billedets
størrelse og bruger det igen og igen til baggrund er der mulighed
for at stretche det?

Eller bør jeg måske bruge en eller anden kommando til at skrive
teksten oven på boksen.
Der skal både være links og et nyt table oven på så det skal
helst være nemt at arbejde med hvis teksten skal oven på billede
:)

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Allan Vebel

Dato : 14-02-07 14:45

Mighty_Pooh skrev:

> background på et table så tager det kun billedets
> størrelse og bruger det igen og igen til baggrund er
> der mulighed for at stretche det?

Nej, du kan ikke strække et baggrundsbillede.

> Eller bør jeg måske bruge en eller anden kommando
> til at skrive teksten oven på boksen.

Giv et link til din side, så er det meget nemmere at hjælpe
dig, og komme med alternativer til hvad du kan gøre!

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 14-02-07 17:59

Mighty_Pooh skrev:

> [...]
> Der skal både være links og et nyt table oven på så det skal
> helst være nemt at arbejde med hvis teksten skal oven på billede

Du kan ikke strække et baggrundsbillede, som Allan også
skriver, men du kan bruge %-vise bredder på html billeder.

De forskellige muligheder, du har, er beskrevet i artiklen
http://www.webdesign101.dk/www/background/index.php
og
http://www.webdesign101.dk/www/background/eksempel_14.html

Jørgen Farum Jensen