BF2 simpelt spørgsmål
Fra : Bo Hellum

Dato : 14-02-07 09:54

Hej alle

Nu kastede jeg mig ud i MP igår og det gik over al forventning, men kom til
at tænke på en ting.

Kan I fortælle mig hvad symbolerne betyder når man klikker på stats knappen.
Den første er selvfølgelig antal dræbte, og den sidste er ens ping. Men hvad
er de andre?

Bo

Fra : Lars Balker Rasmusse~

Dato : 14-02-07 10:23

"Bo Hellum" <sofus@post1.tele.dk> writes:
> Kan I fortælle mig hvad symbolerne betyder når man klikker på stats knappen.
> Den første er selvfølgelig antal dræbte, og den sidste er ens ping. Men hvad
> er de andre?

Den 1. kolonne er faktisk dine samlede point, ikke antal dræbte.
2. kolonne er den del af dine point der kommer fra teamwork.
3. kolonne = antal dræbte.
4. kolonne = antal dødsfald.
5. = ping.

I bf2 får du 2 point per kill, så oftest vil følgende gælde:
kolonne 1 = kolonne2 + 2 * kolonne3
--
Lars Balker Rasmussen

Fra : Bo Hellum

Dato : 14-02-07 12:00

"Lars Balker Rasmussen" <lars@balker.dk> wrote in message

> [...]
> 4. kolonne = antal dødsfald.
> 5. = ping.
>
> I bf2 får du 2 point per kill, så oftest vil følgende gælde:

Ja selvfølgelig det var også point jeg mente, hehe.

Takker Lars, så blev jeg så klog.

Bo

Fra : Lars Jensen

Dato : 14-02-07 17:20

Lars Balker Rasmussen skrev:

> Den 1. kolonne er faktisk dine samlede point, ikke antal dræbte.
> 2. kolonne er den del af dine point der kommer fra teamwork.
> [...]

Det er en af de ting man lige skal vænne sig til i BF2142 - første gang
jeg spillede tænkte jeg "fårk - jeg får da ALDRIG ret mange point når
man kun får 1 pr. kill"...

Men så lærte jeg at teamwork er vejen frem - man kan få sig en DEL point
når man laver teamwork....

Det er det fede ved 2142 frem for BF2...

Lars B

Fra : Jakob

Dato : 14-02-07 17:41

In article <45d336b2$0$4164$ba624c82@nntp02.dk.telia.net>, lars@zulfo.dk
says...

> Men så lærte jeg at teamwork er vejen frem - man kan få sig en DEL point
> når man laver teamwork....
>
> Det er det fede ved 2142 frem for BF2...

Men kan spillere på nettet finde ud af det?

BF2 kunen være det fedeste spil, bare ærgeligt at 95 % spiller det som
counterstrike med store maps.

Hygge

Jakob

Fra : Lars Jensen

Dato : 14-02-07 17:55

Jakob skrev:
> In article <45d336b2$0$4164$ba624c82@nntp02.dk.telia.net>, lars@zulfo.dk
> says...

> Men kan spillere på nettet finde ud af det?

Ja, og nej :)

Når man endelig rammer en server, hvor begge hold spiller med squads, og
teamwork i højeste klasse, så er det det fedeste spil.

Rammer man en server, fyldt med folk på jagt efter deres Squadleader
badges, så man har 10 suqadleaders - så er det intet værd, og ganske
forfærdelig at spille - især hvis modstanderne teamer op...

> BF2 kunen være det fedeste spil, bare ærgeligt at 95 % spiller det som
> counterstrike med store maps.

Enig - i BF2 var det uhyggelig udpræget med Lone Wolfs, men i 2142 har
man en gulerod man ikke har i BF2 - du får simpelthen unlocks og flere
point, hvis du teamer op, og spiller godt i squads...

> Hygge
>
> Jakob

Lars B

Fra : Hagar

Dato : 14-02-07 20:57

> [...]
> en gulerod man ikke har i BF2 - du får simpelthen unlocks og flere point,
> hvis du teamer op, og spiller godt i squads...

Jeg er enig i at det kan være svært at finde en server hvor det kører som
"hånd i handske", men så igen, hvis man nu gør noget for den server man
udvælger, så kan man nu godt få banket et godt ry op, og det tiltrækker så
de seriøse spillere som er mere end villige til at joine ens squad. Vi har
spillet en del på Jolt nu, efter at været kørt træt af TV2, og det er da de
fleste runder der går som det skal. Det kan ikke undgås, tror jeg i noget
online spil, at der vil være nogen der skal være på tværs. Jeg har flere
gange set folk med -25 eller mere, men de gider ikke at være der i længere
tid.

Hagar

Fra : Jakob

Dato : 14-02-07 21:59

In article <45d36996$0$170$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, nogo31
@hotmail.com says...

> [...]
> gange set folk med -25 eller mere, men de gider ikke at være der i længere

ER lige blevet lidt mere positiv efter lidt gaming på cafe her til
aften. Det kørte for godt. Vi var 5-6 mand i mit squad, de 4 var ukendte
fra nettet men der blev spillet vildt godt sammen. Alle gik efter
udpegede mål og rykkede ind i kollone.

Cooool det er et HELT andet spil på den måde.

Hygge

Jakob

Fra : Lars Jensen

Dato : 14-02-07 22:30

Jakob skrev:
> [...]
> udpegede mål og rykkede ind i kollone.
>
> Cooool det er et HELT andet spil på den måde.

Det er så lækkert når det virker!

Vi er 2-3 mand der ofte spiller sammen i BF2142 - og har så
kommunikation via headsets og Skype - det fungerer rigtig godt, og det
er så lækkert at kunne sige til sine kammerater "Jeg fik lige en NAD i
nakken fra bygningen lige overfor - så nak ham lige for mig", eller
"stop lige engang med den tank - der sidder en sniper derover, ham kan
jeg lige tage ud"....

> Hygge
>
> Jakob

Lars B

Fra : Lars Jensen

Dato : 14-02-07 22:28

Hagar skrev:

> [...]
> udvælger, så kan man nu godt få banket et godt ry op, og det tiltrækker så
> de seriøse spillere som er mere end villige til at joine ens squad.

Jeg har forsøgt flere gange at "råbe" folk op - se nu at joine nogle
squads, i stedet for at sidde 1 i hvert squad - men ofte er folk komplet
ligeglade... og så får de klø, og så begynder de at spille endnu
dårligere, TK'e osv. af frustration...

Tåber

> [...]
> gange set folk med -25 eller mere, men de gider ikke at være der i længere

Folk med -25 har ikke en skid at gøre i spillet - de er latterlige, og
ødelægger det for resten...

Jeg savner at der er lidt flere admins online på de servere jeg spiller
på - selv de servere der hedder noget med EA er der sjældent admins
online på....

> Hagar

Lars B

Fra : Brian Lund

Dato : 15-02-07 00:15

> [...]
> squads, i stedet for at sidde 1 i hvert squad - men ofte er folk komplet
> ligeglade... og så får de klø, og så begynder de at spille endnu

Jeg vil gerne lige tilføje her, at der nogen gange er squad bug så man kun
kan lave et eller to squads, eller endda slet ingen! Jeg har før set folk
sidde og skrige "squad up" i dén situation... Det er så især irriterende
hvis en-eller-anden når at lave sit eget 1-mands squad og så låser det...

Men ja, squads er vejen frem! - Hvis så bare folk gad at spille squad-leader
på en fornuftig måde i BF2, men det er en sjældenhed, nok specielt fordi man
ikke får ekstra point for at være SL, så kan man jo lige så godt bare storme
frem... Hvis man nu f.eks. fik ekstra point for flag-capture som SL, det var
måske en idé!

Brian

Fra : Hagar

Dato : 15-02-07 01:09

> [...]
> storme
> frem... Hvis man nu f.eks. fik ekstra point for flag-capture som SL, det

Der er for almindeligt at der ikke er admin på serverne, og i få tilfælde så
når der endelig er nogen, så følger de ikke deres egne regler, eller overser
venners tåbelige opførsel, derfor spiller vi ikke på TV2 mere. Klager man så
over dem, og fortæller hvor det var at kæden hoppede af for dem, så er man
barnlig ??? !!!

MEN noget andet der undre mig, det er at vi er nationen nummer 10 i verden
med flest spillere, vi er 5737 spillere her i landet, men det er nu ikke
ofte vi møder dem, med undtagelse af på UBA, Kunne vi ikke lave en liste
over de servere vi alle spiller på, så skal jeg gerne samle op på det, og
ligge det på vores hjemmeside ? Jeg kan, hvis der er stemning for det, lave
en ny tråd hvor vi kan skrive hvor vi spiller, og så samle op der ?

Hagar

Fra : Brian Lund

Dato : 15-02-07 14:14

> [...]

> over dem, og fortæller hvor det var at kæden hoppede af for dem, så er man

En ting der er lidt træls ved TV2 er deres "swear filter", bare det at man
skriver "FFS" kan være nok til at man bliver banned fra serveren, dog kun i
60 sekunder...
En anden ting der er ret irriterende er at ved end-round tager det nogen
gange 30 sekunder hvor der bare står "there is a problem with your
connection" - sikkert fordi de kører alt for mange servere på én maskine...

> [...]
lave
> en ny tråd hvor vi kan skrive hvor vi spiller, og så samle op der?

Du kan jo ikke inde på serveren se hvilket land folk er fra? Ihvertfald ikke
medmindre de har et ".dk" i enden af navnet!
Der er sikkert en del af de danske spillere der spiller på boomtown, jeg
selv og alle dem jeg kender spiller hovedsageligt på TV2 norges...

Der er også nogle hollandske servere, de hedder noget med "i3d" som vi har
spillet en del på, men ikke så meget mere.

Brian

Fra : Dorthe Aagaard Niels~

Dato : 16-02-07 01:42

Brian Lund skrev:

> En anden ting der er ret irriterende er at ved end-round tager det nogen
> gange 30 sekunder hvor der bare står "there is a problem with your
> connection" - sikkert fordi de kører alt for mange servere på én maskine...

Nej faktisk ikke, jeg har set det på utallige servere, selv på BF2
server der hostes på dual quad Core, så har intet med serverens
preformance at gøre. Men nærmere gamespy, kun når forbindelsen til
gamespy mistes at man får lostconection på servere og i væreste fald
knalder servern ned når den ikke kan få forbindelse til gamespy.

Her for nogle dage siden var der maintaince hos gamespy, hvilket
resulterede den ene server efter den anden gik ned ved mapchange, da den
netop requester mapinfo fra gamespy af ved mapchange. Hvis gamespy er
nede eller der er loss hos gamespy vil man oplevet lost connection ved
mapchange. Så det har som sagt intet med selve serveren BF2 servern
hostet på, men gamespy serverne. Hvis en server er for overbelastet gør
det sig ikke ud i lost connection, men derimod vil fps på servern falde
og man vil opleve et lag o rama.

Hygge

[C&B]AngelFire

Fra : Bo Hellum

Dato : 15-02-07 08:37

Er der nogen steder på nettet hvor man kan læse om MP delen af BF2

Nu snakker I meget om joine squads o.s.v. men når man bliver kastet ind i en
kamp med 41 spillere for første gang så aner man jo ikke hvad man skal, ud
over at følge strømmen, nakke det der kan nakkes, og så se hvad der sker.

Kunne være rart med lidt baggrundsviden så man kan spille det på den rigtige
måde.

Da jeg spillede forleden for første gang i MP, der kom der en masse
afstemninger i bunden da vi startede igen, hvad går det nu ud på?

Bo

Fra : BuFFer

Dato : 15-02-07 12:32

> Da jeg spillede forleden for første gang i MP, der kom der en masse
> afstemninger i bunden da vi startede igen, hvad går det nu ud på?

Afstemingerne er folk der vil smide andre ud. Typisk Teamkillere eller
deres egen comamnder fordi de ikke selv blev det.'

Ellers spil nogle timer så lærer du mere og mere for hver gang.
(manualen er også god)

Fra : Hagar

Dato : 15-02-07 13:18

> Afstemingerne er folk der vil smide andre ud. Typisk Teamkillere eller
> deres egen comamnder fordi de ikke selv blev det.'

På nogle servere sker det automatisk, jeg har flere gange været ude for at
jeg har skullet stemt nogen ud, selv om jeg ikke har sat noget som helst i
gang.

Hagar

Fra : Brian Lund

Dato : 15-02-07 14:16

> På nogle servere sker det automatisk, jeg har flere gange været ude for at
> jeg har skullet stemt nogen ud, selv om jeg ikke har sat noget som helst i
> gang.

Ja det er en gamamel bug fra version-tidlig som de aldrig har fået fikset...
Men mutiny votes er ofte fordi folk ikke selv blev det, eller fordi
commanderen stinker! ;)

Brian

Fra : Lars Jensen

Dato : 15-02-07 17:12

Bo Hellum skrev:
> Er der nogen steder på nettet hvor man kan læse om MP delen af BF2

Et godt sted at starte, som jeg selv har brugt meget, er EA's eget BF
forum/community. Man kan samle en del gode fifs op - bl.a. om teamplay.

> [...]
> over at følge strømmen, nakke det der kan nakkes, og så se hvad der sker.

Det bedste er simpelthen bare at joine et squad så snart du spawner
første gang, og så håbe at det faktisk er et suqad der spiller sammen.
Sådan lærer du måske fra dine squadmates.

Hvis du rimeligt hurtigt vil have skrabt nogle point sammen i BF2, så
spil som Medic! Det er som Medic jeg har haft flest timer i BF2, og det
er som Medic jeg har fået mine guldmedaljer :) (især på Wake Island,
hvis der kun er et spawnpoint tilbage der skal besættes, er du gal man
kan få nogle reviwes...)

> Kunne være rart med lidt baggrundsviden så man kan spille det på den rigtige
> måde.

Den bedste måde, er at spille på de måde der passer dig og din stil! Men
prøv at lære fra dine medspillere...

> Da jeg spillede forleden for første gang i MP, der kom der en masse
> afstemninger i bunden da vi startede igen, hvad går det nu ud på?

Det er, som de andre har skrevet, kickvotes og mutinyvotes mod
commanderen - du kan vælge i din opsætning altid at vælge ikke at stemme...

Jeg har haft en enkelt kickvote imod mig i BF2 - hvor jeg "stjal" en
fjendtlig kampvogn i fjendens lejr - det måtte man åbenbart ikke på den
server :)

> Bo

Lars B

Fra : Bo Hellum

Dato : 16-02-07 07:13

Takker til alle for en go debat, jeg er blevet klogere.

Hygge

Bo

Fra : Lars Balker Rasmusse~

Dato : 17-02-07 18:52

Lars Jensen <lars@zulfo.dk> writes:
> [...]
> man kun får 1 pr. kill"...
>
> Men så lærte jeg at teamwork er vejen frem - man kan få sig en DEL point

Teamwork er een ting - alle de point man kan få for pins, badges og ribbons
hjælper MEGET hurtigere på vej.

Jeg har gennemsnitligt 2,37 point i minuttet i bf2. I bf2142 er det kun
1,79 for den almindelige score, men 4,87 hvis man tæller bling-bling med.
Og det gør man jo for ranks...

Så det er plat at de satte pointkravet for generel ned fra 180.000 til
57.700, når det er mere end dobbelt så let at få pointene...
--
Lars Balker Rasmussen