Halløj - Eftermontering af turbo i Mazda 6~
Fra : Christian Juel 8900

Dato : 13-02-07 22:37

Halløjsa i gruppen!

Er der nogle der ved om det er muligt at foretage sådan en eftermontering i
en Mazda 6 fra 2006?? (Altså sådan at den tilnærmelsesvis kommer til at
ligne storebror MPS???)

Venlig hilsen

Christian

Fra : FJ

Dato : 13-02-07 22:48

"Christian Juel 8900" <chr.juel@_remove_gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> i en Mazda 6 fra 2006?? (Altså sådan at den tilnærmelsesvis kommer til at

Spørg i forum på: www.mazda-style.dk

Der er masser af kloge folk.

Mvh
Frank
Mazda 626

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 14-02-07 07:49

Hej

FJ wrote:
> Spørg i forum på: www.mazda-style.dk
>
> Der er masser af kloge folk.

Det er meget muligt, at der er kloge folk, men jeg har oprettet mig som
bruger med begge mine Mazda'er og jeg må stadigvæk ikke skrive derinde.

> Mazda 626

Mazda 6 + 626

--
Med venlig hilsen Karsten Feddersen - http://www.feddersen.dk

Fra : FJ

Dato : 14-02-07 10:00

"Karsten Feddersen" <karsten@feddersen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Det er meget muligt, at der er kloge folk, men jeg har oprettet mig som
> bruger med begge mine Mazda'er og jeg må stadigvæk ikke skrive derinde.

Lyder mystisk. Klag til formanden !!!

Mvh
Frank

Fra : BJ

Dato : 13-02-07 22:50

"Christian Juel 8900" <chr.juel@_remove_gmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Er der nogle der ved om det er muligt at foretage sådan en eftermontering
> i en Mazda 6 fra 2006?? (Altså sådan at den tilnærmelsesvis kommer til at
> ligne storebror MPS???)

En søgning på nettet "Mazda 6 turbo kit" giver en del hits...

eks.: http://www.hiboost.com/KITMAZDA6.htm

Du kunne også tage en snak med dem her: http://www.vae.dk/

Husk nu at tage rigelig med sparepenge med..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 14-02-07 07:53

Hej

Christian Juel 8900 wrote:
> Er der nogle der ved om det er muligt at foretage sådan en eftermontering i
> en Mazda 6 fra 2006?? (Altså sådan at den tilnærmelsesvis kommer til at
> ligne storebror MPS???)

Ja, som der skrives, så søg på Turbo Kit på nettet og du finder en
række. De ender typisk omkring de 230hk bagefter.

Husk, at du skal til syn bagefter og muligvis betale lidt afgift da din
tuning langt overstiger de 20%.

Du skal heller ikke regne med, at det er nok med en turbo. Du skal nok
også kigge på din undervogn, bremser og drivlinie. Det er ikke sikkert
at alle dele er ok til de mange kræfter.

--
Med venlig hilsen Karsten Feddersen - http://www.feddersen.dk

Fra : Hr. Jensen

Dato : 14-02-07 08:10

On Wed, 14 Feb 2007 07:52:45 +0100 Karsten Feddersen
<karsten@feddersen.dk> sent the following smoke signals:

> [...]
>række. De ender typisk omkring de 230hk bagefter.
>
>Husk, at du skal til syn bagefter og muligvis betale lidt afgift da din

Er det fordi at MPS'en findes i forvejen?
For selve tuningen koster ikke afgifter, når det er originalmotoren der
tunes op over 20%.

Men hvis den derved kan betegnes som en MPS, så har du nok ret.

--
Jeg belemres af den gratis SPAMfighter til nærigrøve.
Den har indtil videre genereret 1503 spam-mails på usenet.

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 14-02-07 08:33

Hej

Hr. Jensen wrote:
> Er det fordi at MPS'en findes i forvejen?
> For selve tuningen koster ikke afgifter, når det er originalmotoren der
> tunes op over 20%.
>
> Men hvis den derved kan betegnes som en MPS, så har du nok ret.

Spørgsmålet er hvad den bagefter ligner mest og det er desværre noget
Skat bestemmer. Det var også derfor jeg skrev muligvis. En ændring af
bremser kan nemlig medføre en ny gang afgift.

Min søster havde en gammel Boble, hvor hun ville skifte tromlebremserne
foran ud med skivebremser. Det var nok til at den så ændrede så meget
karakter at hun skulle betale ny afgift hvis hun gjorde det.

Afgiftsspørgsmålet bør man dog kunne få afklaret ved at snakke med Skat
inden man gik igang.

--
Med venlig hilsen Karsten Feddersen - http://www.feddersen.dk

Fra : Peter Frost

Dato : 14-02-07 12:45

Karsten Feddersen skrev:
> [...]
> karakter at hun skulle betale ny afgift hvis hun gjorde det.
>
> Afgiftsspørgsmålet bør man dog kunne få afklaret ved at snakke med Skat

Og det er egentlig pudsigt... Jeg har en Volvo 850 '94 der ligger en 2.5 20v
i den, dvs det er en GLT. I sommers fik jeg et dokument fra SKAT's motor
ansvarlig Tom Jerwiarz, som giver mig lov til, uden at skulle betale afgift,
ligge en 2.5 lavtryks turbo motor i, dvs det bliver en 2.5T, der kostede
næsten 100.000 kr mere, fra ny. Jeg fik oven i købet lov til også at skifte
gearkasse så længde jeg holdte mig til 850 gearkasser.

Det er ikke alt der er lige til at forstå ved SKAT...

Med Venlig Hilsen
Peter Frost

Fra : Benny

Dato : 15-02-07 01:06

"Peter Frost" <peterfrost@cph-metronet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> kostede næsten 100.000 kr mere, fra ny. Jeg fik oven i købet lov til også
> at skifte gearkasse så længde jeg holdte mig til 850 gearkasser.

Dette her ligger nogle år tilbage.

Min fætters kone krøllede deres gulpladede Volvo 245 i forenden. Han
monterede kofanger, grill, motorhjelm og begge forskærme fra en 264'er på
bilen. Næste gang den skulle til syn (gulplade) blev den kaldt ind til
omvurdering. Han arbejde kostede 35000 i afgift.

Benny

Fra : KASO

Dato : 14-02-07 17:24

> [...]
>
> Du skal heller ikke regne med, at det er nok med en turbo. Du skal nok
> også kigge på din undervogn, bremser og drivlinie. Det er ikke sikkert at

Til sidst skal du så til Tyskland eller Sverige for at få målt
brændstofforbrug og forurening (=dyrt) - så den kan godkendes med det nye
forureningsniveau - og grøn ejerafgift fastsættes efter det nye forbrug.

Alt i alt en dyr affære - og du kan forvente at den falder hurtigere i værdi
end en "ægte" MPS....

Fra : Christian

Dato : 14-02-07 18:08

"Christian Juel 8900" <chr.juel@_remove_gmail.com> wrote in message
> [...]
> i en Mazda 6 fra 2006?? (Altså sådan at den tilnærmelsesvis kommer til at

Tak for alle svar... Jeg vil undersøge det nærmere, men det er jo i sagens
natur en besværlig omgang :)

Venlig hilsen

Christian

Fra : BJ

Dato : 14-02-07 18:12

"Christian" <chr.juel@_remove_gmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Tak for alle svar... Jeg vil undersøge det nærmere, men det er jo i sagens
> natur en besværlig omgang :)

Derfor ikke og vi har jo selv valgt tingenes tilstand i Danmark.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~