MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Simpel sag-åbning af vindue
Fra : Hans-Henrik

Dato : 13-02-07 19:21

Hej!

Nå jeg trykker på en genvej på skivebordet, åbner filen sig i process
linien, dvs. man skal så klikke på linket i pcesslinien før filen/pogrammet
åbner sig. Hvofor kan man ikke bare åbne filen/programmet ved at trykke på
genvejen? Er der et flueben for meget ét eller andet sted?

mvh
hh

Fra : Peter Jensen II

Dato : 13-02-07 19:46

"Hans-Henrik" <hh.husen@it.dk> skrev i en meddelelse
> Nå jeg trykker på en genvej på skivebordet, åbner filen sig i process
> linien, dvs. man skal så klikke på linket i pcesslinien før
> filen/pogrammet

Prøv at højre musseklik på din genvej

Egenskaber > Genvej

Tjek i feltet 'Kør' om den står til maksimeret vindue.
Ellers rettes det der

Mvh
Peter Jensen

Fra : Carsten

Dato : 14-02-07 12:59

Hej
Jeg har samme problem, og har prøvet med at ændre egenskaber for genvej, men
det ændrede desværre ikke ved den kendsgerning at filen stadig åbner sig i
processlinien

Carsten

Fra : Ukendt

Dato : 15-02-07 21:21

"Carsten" <skjul@tdcadsl.dk> wrote in message
> Hej
> Jeg har samme problem, og har prøvet med at ændre egenskaber for genvej,
> men det ændrede desværre ikke ved den kendsgerning at filen stadig åbner
> sig i processlinien

Her er et par idéer, men jeg ved ikke om de virker:

1) Hvis det er Explorer eller Internet Explorer I prøver, så åben
programmet, tilpas det i størrelse og position og tryk så shift knappen ned
mens i lukker programmet
2) Start programmet via genvejen. Ændr opløsningen til noget anderledes end
nu, gem og sæt tilbage til normal igen.. Tilpas programmets position, og luk
programmet. Prøv at åbne igen. Idéen er at "grænserne" bliver genopfrisket
for programmet - jeg læser på nettet at programmer der positionerer sig uden
for skærm-billedet kan have den funktion at de minimerer sig for at få
opmærksomhed.
3) Check med hinanden om I kører samme grafikkort(driver) - det kan være et
monitor-utility som nview der driller. Prøv at disable sådanne utilities via
msconfig (skriv det i Run...)

mvh
///M