MS Windows
briani 27239
fejl i vista ?
Fra : Ukendt

Dato : 13-02-07 16:55

Hejsa

Når man starter et program som har lavet en fejl eller det ikke kan kører,
så går vista selv ind og søger på nettet
nede ved uret får man så at vide at den har fundet en løsning på det problem
der var , men
når man trykker på den kommer der en side op som siger at den ikke kan
vises.. hvad kan der være galt med det ?

mvh

michael

Fra : Janner

Dato : 13-02-07 20:35

"Michael" <michaelatvvs.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> når man trykker på den kommer der en side op som siger at den ikke kan
> vises.. hvad kan der være galt med det ?

Hastala Vista ..... Ikke særlig konstruktivt men er bare glad for jeg ikke
er hoppet på vognen inden MS har styr på det mest bassale

Fra : Ukendt

Dato : 13-02-07 21:01

Tja du har ret , men det er nu sjovt at være med på fronten når der sker
noget nyt, meen det kræver lidt men når er kommet ind i det nye system så er
det faktisk ret cool , bare ærgeligt at alt det gamle sofware og hardware
ikke altid vil fungere sammen med vista ..

Fra : JJ

Dato : 13-02-07 23:14

"Michael" <michaelatvvs.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> er det faktisk ret cool , bare ærgeligt at alt det gamle sofware og
> hardware ikke altid vil fungere sammen med vista ..

Hej Michael
Ikke alene det er cool, det er ganske enkelt meget spændende at være med på
det nye - så må man bare finde sig i lidt begynderproblemer.
Det er jo simpelt hen bare en holdning til nye fremskridt. Der er stadig
nogle, der kører windows 98 - de venter til XP bliver fejlfri!!!
Det må være en kedelig tilværelse - men den er jo nok ikke så dyr, hvis man
er i stand til at holde sig væk fra alt det nye.
Hilsen Jørgen

Fra : emj

Dato : 13-02-07 23:26

JJ skrev:

>Det må være en kedelig tilværelse - men den er jo nok ikke så dyr, hvis man
>er i stand til at holde sig væk fra alt det nye.

Det er nu også en ret kedelig oplevelse, hvis ens værktøj ikke
fungerer.

Hilsen emj

Fra : Ukendt

Dato : 13-02-07 23:50

"JJ" <jjdan@galnet.dk> skrev i en meddelelse

> Ikke alene det er cool, det er ganske enkelt meget spændende at være med
> på det nye - så må man bare finde sig i lidt begynderproblemer.

Det er dog surt, hvis eens originale programmer ikke kører på Vista,
som iøvrigt får en afløser allerede om ca. 2 år.
MS har kørt med ca. 5 år mellem nyt, men nu
skriver de 2 år er normen fremover.

kilde:

www.computerworld.dk

http://www.computerworld.dk/art/37930?cid=1&a=cid&i=1&pos=6

http://en.wikipedia.org/wiki/Windows_%22Vienna%22

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 14-02-07 10:16

On Tue, 13 Feb 2007 23:49:46 +0100, "Egue" <-> wrote:

>MS har kørt med ca. 5 år mellem nyt, men nu
>skriver de 2 år er normen fremover.

Tillæg de normale MS forsinkelser... så går der vel alligevel 5 år.

--
Mvh. Jørgen
[e-mail address is valid]

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 13-02-07 23:52

JJ skrev følgende i et indlæg på Usenet:
> [...]
> er jo nok ikke så
> dyr, hvis man er i stand til at holde sig væk fra alt det nye.

Hellere en 98, der fungerer uden problemer og opfylder ens behov
end en Vista med fejl og en masse overflødigt lir

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 14-02-07 14:24

"Jan Vestergaard" <jan@jve.invalid> wrote in message

> Hellere en 98, der fungerer uden problemer og opfylder ens behov end en
> Vista med fejl og en masse overflødigt lir

Siger vidst mere om 98 brugerens behov end om lir i vista som vidst også kun
fremhæves når man ikke har sat sig ind i hvad nyhederne er i vista..

Fra : KK

Dato : 14-02-07 15:54

"Flemming Lynggaard" <flemmingl@gmail.com> skrev:

> Siger vidst mere om 98 brugerens behov end om lir i vista som vidst også
> kun fremhæves når man ikke har sat sig ind i hvad nyhederne er i vista..

Nemli. Bl.a Vistas fantastisk flotte brugergrænseflade.

KK

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 17-02-07 10:03

KK skrev:

> Nemli. Bl.a Vistas fantastisk flotte brugergrænseflade.

Man kan læse om alle de andre ændringer i de 316 sider som Windows
Vista Product Guide indeholder:

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=bbc16ebf-4823-4a12-afe1-5b40b2ad3725&DisplayLang=en

Hvis man ikke har Office 2007 er det bedst at vælge XPS-dokumentet,
da man kan åbne den med vieweren som er indbygget i .NET Framework 3.

http://www.microsoft.com/whdc/xps/viewxps.mspx

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 17-02-07 13:01

Den 17-02-07 10.02 skrev Peder Vendelbo Mikkelsen følgende:

> Man kan læse om alle de andre ændringer i de 316 sider som Windows
> Vista Product Guide indeholder:

Lyder lige som noget, jeg kan bruge. Og så tilbyder de endda guiden i
hele to formater, som jeg ikke umiddelbart kan se.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Få styr på dine downloads med det gratis og spywarefri program Free

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 17-02-07 13:59

Kim Ludvigsen skrev:

> Lyder lige som noget, jeg kan bruge. Og så tilbyder de endda guiden
> i hele to formater, som jeg ikke umiddelbart kan se.

Kan du ikke se download-knapperne på websiden?

Husk at dokumenterne er pænt store, det tager et stykke tid at hente
dem. Her er de direkte download-links:

I XPS-format (min XP-baserede maskine hentede automatisk XPS-vieweren,
nok på grund af at jeg havde installeret .NET Framework version 3 da
jeg hentede dokumentet første gang, og viser dokumentet automatisk i
IE 7):

http://download.microsoft.com/download/c/9/8/c988dce4-1971-4ad4-a1ef-df99e596a4cc/WVPG%20RTM.xps

I DOCX-format hvis du har Word 2007:

http://download.microsoft.com/download/c/9/8/c988dce4-1971-4ad4-a1ef-df99e596a4cc/WVPG%20RTM.docx

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 17-02-07 16:04

Den 17-02-07 13.58 skrev Peder Vendelbo Mikkelsen følgende:

> Kan du ikke se download-knapperne på websiden?

Jo jo, det er formaterne, jeg bander over. Det er flot, de tilbyder to
formater, men det hjælper jo ikke meget, hvis begge formater kræver
specielle (og platformsafhængige) programmer installeret. De kunne jo
have valgt Word 2007 og et ældre Wordformat, eller endnu bedre: Word
2007 og så HTML eller PDF.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Læs om verdens første webcam og en ekstrem dyr kaffemaskine.

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 17-02-07 18:44

Kim Ludvigsen skrev:

> [...]
> De kunne jo have valgt Word 2007 og et ældre Wordformat, eller
> endnu bedre: Word 2007 og så HTML eller PDF.

DOCX-formatet er da standard i Word 2007, du mente nok Word 2003 og
du kan hente en udvidelse som gør at du kan læse Word 2007 dokumen-
ter deri (udvidelsen virker fra Office 2000 og fremefter):

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=da&FamilyID=941B3470-3AE9-4AEE-8F43-C6BB74CD1466

HUSK: "Brugere af Word, Excel eller PowerPoint i Microsoft Office XP
og 2003: installer alle opdateringer med høj prioritet fra Microsoft
Update, før kompatibilitetspakken hentes."

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 17-02-07 19:17

Den 17-02-07 18.43 skrev Peder Vendelbo Mikkelsen følgende:

> DOCX-formatet er da standard i Word 2007, du mente nok Word 2003 og
> du kan hente en udvidelse som gør at du kan læse Word 2007 dokumen-
> ter deri (udvidelsen virker fra Office 2000 og fremefter):

Nej, jeg mente det, jeg skrev. At når de vælger et nyt format, som ikke
ret mange kan læse, så kunne det have været en ide også at tilbyde et
ældre format, som kan læses i ældre Word-versioner - og som kan læses i
andre programmer, der kan læse ældre Word-formater. At man laver en
udvidelse til gamle Word-versioner hjælper ikke meget på de andre
programmer.

Men når man tilbyder et alternativ, ville det have været endnu mere
oplagt at tilbyde det i et format, hvor folk ikke skulle til at
downloade og installere ekstra programmer (som kun virker på nogle
computere). Pdf lever i høj grad op til det, html endnu bedre.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Beskyt de små mod porno på internettet.

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 17-02-07 10:04

Michael skrev:

> [...]
> , men når man trykker på den kommer der en side op som siger at den
> ikke kan vises.. hvad kan der være galt med det ?

Jeg var selv ude for det samme igår, da jeg prøvede et par minutter
senere virkede det fint.