Mobil som modem ???
Fra : Jas

Dato : 13-02-07 13:23

Hejsa

Jeg har en SE K800i, som kører både 3g samt GPRS.
Nu skal jeg snart i sommerhus og tænkte så på, om jeg kan bruge den som en
slags modem så jeg kan komme på internettet på min bærbare og så altså bruge
mobiltelefonen som livlinie ud...

Men hvad skal jeg gøre og hvilket evt. ekstra udstyr skal jeg bruge....

Kan det lade sig gøre... skal afsted fredag så håber nogen kan hjælpe og
guide mig...

Jan

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 13-02-07 14:11

Jas wrote:

> Jeg har en SE K800i, som kører både 3g samt GPRS.

Dejlig telefon. Har selv en.

> Nu skal jeg snart i sommerhus og tænkte så på, om jeg kan bruge den
> som en slags modem så jeg kan komme på internettet på min bærbare og
> så altså bruge mobiltelefonen som livlinie ud...

Det er ikke noget problem, det har jeg gjort jævnligt.

> Men hvad skal jeg gøre og hvilket evt. ekstra udstyr skal jeg
> bruge....

Du skal installere den medfølgende software på den bærbare. Når du gjort
det, er af de valgmuligheder du får når telefonen er tilsluttet med det
medfølgende USB-kabel, at benytte telefonen som modem.

> Kan det lade sig gøre... skal afsted fredag så håber nogen kan hjælpe
> og guide mig...

De skulle da gerne spille senest en timestid efter du har startet
installationen

Ebbe

Fra : Jas

Dato : 13-02-07 19:39

"Ebbe Kristensen" <ebbe@ekologic.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> det, er af de valgmuligheder du får når telefonen er tilsluttet med det
> medfølgende USB-kabel, at benytte telefonen som modem.

Jamen skal jeg så have et internet abonnement eller hvordan får jeg
forbindelse... jeg tænker på, skal telefonen sættes op til noget specielt
nummer eller....

Jan

Fra : Jeppe Vestergaard

Dato : 13-02-07 20:58

> Jamen skal jeg så have et internet abonnement eller hvordan får jeg
> forbindelse... jeg tænker på, skal telefonen sættes op til noget specielt
> nummer eller....

Når du har sat telefonen til og ladet computeren installere driverne skal du
lave en opkaldsforbindelse. Den opkaldsforbindelse skal bruge din telefon
som modem (din telefon kommer til at ligge som et almindeligt modem).

Hvilket nummer du skal ringe op til afhænger af din operatør. Ved Sonofon er
det fx *99# og intet brugernavn/password.

--
Jeppe Vestergaard, København
Email: Jeppe at dailyrush denmark

Fra : JL

Dato : 13-02-07 22:49

> Hvilket nummer du skal ringe op til afhænger af din operatør. Ved Sonofon
> er
> det fx *99# og intet brugernavn/password.

det er det samme for TDC

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 13-02-07 20:35

Jas skrev:

> Kan det lade sig gøre... skal afsted fredag så håber nogen kan hjælpe
> og guide mig...

Har jeg prøvet i vores fritidshus - jeg opgav da det tog en krig...
Hans

Fra : Jeppe Vestergaard

Dato : 14-02-07 16:36

> Har jeg prøvet i vores fritidshus - jeg opgav da det tog en krig...

Med 3G har jeg en hastighed i praksis på ca. 300 kbit/s - teoretisk
hastighed er op til 384 kbit/s. Altså har jeg en hastighed der ca. svarer
til en 256/128 kbit ADSL - hvilket jeg synes er ganske acceptabelt til
almindeligt surf/mail, hvor man ikke lige er ved sin stationære computer.

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 14-02-07 18:42

Jeppe Vestergaard skrev:

> [...]
> svarer til en 256/128 kbit ADSL - hvilket jeg synes er ganske
> acceptabelt til almindeligt surf/mail, hvor man ikke lige er ved sin

Ja, du har ret; med 3G

Jeg snakkede bare ud fra 2G GRPS
Hans