sommertid?
Fra : Charlotte P. Korsør

Dato : 12-02-07 22:35

Hej igen

Når jeg modtager SMS viser telefonen, under "besked detaljer" at jeg har
modtaget den en time senere end jeg i virkeligheden gjorde. Hvordan kan det
være?
Tiden som jeg ser den på telefonen er korrekt.

Mange hilsner

Charlotte Korsør

Fra : Anders \(6400\)

Dato : 13-02-07 07:39

Når man sender en SMS, så går den ikke direkte til modtageren, men over en
SMS central først.

Og der kan der godt være ventetid, inden den sendes videre.

"Charlotte P. Korsør" <Taarnborgvejfjerndette@gmail.com> skrev i en
meddelelse news:45d0dc7a$0$13978$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 13-02-07 08:32

"Anders \(6400\)" <helthen@iskoven.dk> wrote in

> Når man sender en SMS, så går den ikke direkte til modtageren, men
> over en SMS central først.
> Og der kan der godt være ventetid, inden den sendes videre.

Og det skulle forklare at Charlotte tilsyneladende kan læse SMS'er 1 time
FØR de ankommer til hendes telefon?

Fra : Anders \(6400\)

Dato : 13-02-07 08:52

Jeps.

Har selv været ude for det samme...

Min ven sender en sms fra TDC og jeg bruger Telia, så går der i mange ekstra
tid..

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 13-02-07 13:42

> Har selv været ude for det samme...
> Min ven sender en sms fra TDC og jeg bruger Telia, så går der i mange
> ekstra tid..

[Clevin mode on]
Klokken er 13 og det er en dejlig dag i Charlottes liv. <KACHIIIING> Nøøøøj
jeg har fået en SMS! Hov? Hvad er den af? Under besked detaljer står der at
jeg først får den kl. 14??? Hvordan dælen kan jeg så læse den allerede nu,
kl. 13?
[Clevin mode off]

Din forklaring er såmænd godnok Anders... den passer bare ikke til
spørgsmålet.

Fra : Lars C

Dato : 13-02-07 15:07

Kent Oldhøj skrev:

> [...]
>kl. 13?
>[Clevin mode off]
>
>Din forklaring er såmænd godnok Anders... den passer bare ikke til

Altså endnu et "goddav mand økseskaft" svar fra Anders

--
Lars C

Fra : sls\(2770\)

Dato : 14-02-07 10:50

> [...]
> det være?
> Tiden som jeg ser den på telefonen er korrekt.

Hvis jeg sender en besked kl 12, står der i loggen at jeg har sendt den kl.
11.
Så det er nok i telefonen det ligger... Måske det der GSM+1 ??

// Sid

Fra : Daniel

Dato : 15-02-07 09:09

I meddelse: news:45d0dc7a$0$13978$edfadb0f@dread15.news.tele.dk,
griflede Charlotte P. Korsør:
> Når jeg modtager SMS viser telefonen, under "besked detaljer" at jeg
> har modtaget den en time senere end jeg i virkeligheden gjorde.
> Hvordan kan det være?
> Tiden som jeg ser den på telefonen er korrekt.

Jeg tror ikke du kan gøre så meget ved det... Jeg har også problemet, men
KUN når jeg får sms'er fra min kæreste der har Telia. Hvis jeg får fra andre
er tiden god nok. Og hvis jeg så prøver at ændre telefonens tidszone kan jeg
få det til at passe. Men så er det forkert fra alle andre... Og for at skabe
forvirringen total, så er det ikke altid at tiden er forkert når jeg får fra
min kæreste...

Hygge...