For meget salt dræber 2600 om året.
Fra : N_B_DK

Dato : 12-02-07 15:45

Når man satidigt holdet op imod at rygere generelt er livs nydere og derved
også god mad, er det svært at sige omd det er for meget salt eller røgen der
er skyld i dødsfald, der er utrolig mange faktorer man skal have med i
ligningen, og ikke 2 er ens, så det er umuligt i praksis at sige om det
skyldes det ene eller andet.

Forbud alt, incl livet det må være den ultimative drøv for tosserne der
elsker forbud.

--
MVH.
N_B_DK

Fra : Poul E Hansen

Dato : 12-02-07 15:59

On 12 Feb., 15:44, "N_B_DK" <N_B_DKS...@hotmail.com> wrote:
> [...]
> skyldes det ene eller andet.
>
> Forbud alt, incl livet det må være den ultimative drøv for tosserne der

Det at røgen dræber bruges måske som argument for begrænsningen af
steder man må ryyge, men det at det generer mig og andre på den måde
det gør er argument nok.

Fra : N_B_DK

Dato : 12-02-07 17:13

In news:1171292322.135979.232110@p10g2000cwp.googlegroups.com,
Poul E Hansen <ook@ofir.dk> typed:

> Det at røgen dræber bruges måske som argument for begrænsningen af
> steder man må ryyge, men det at det generer mig og andre på den måde
> det gør er argument nok.

Diesel os er mindst ligeså generende, men det er ikke lige sådan at forbyde,
og nogle skal generes og så tager man rygerne istedet for.

--
MVH.
N_B_DK

Fra : Poul E Hansen

Dato : 12-02-07 18:20

On 12 Feb., 17:13, "N_B_DK" <N_B_DKS...@hotmail.com> wrote:
> Innews:1171292322.135979.232110@p10g2000cwp.googlegroups.com,
> Poul E Hansen <o...@ofir.dk> typed:

> Diesel os er mindst ligeså generende,
Nej - så skal man holde meget af røg. Men bilos problemet skal også
bekæmpes. Der er allerede indført skærpede krav til alle nye tunge
køretøjer.

Fra : Kasper Madsen

Dato : 12-02-07 19:07

"Poul E Hansen" <ook@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
Nej - så skal man holde meget af røg. Men bilos problemet skal også
bekæmpes. Der er allerede indført skærpede krav til alle nye tunge

Enig. Både i at bil-os bør begrænses (det er dog en hel anden snak, i og med
at vores infrastruktur er bygget op omkring bl.a. bil-transport - det er pt
en nødvendighed) og i at tobaks-røg er langt mere generende end bil-os.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 12-02-07 19:42

Kasper Madsen wrote:
> [...]
> og med at vores infrastruktur er bygget op omkring bl.a.
> bil-transport - det er pt en nødvendighed) og i at tobaks-røg er

Bilos tjener i de fleste tilfælde også andet formål end ren nydelse.

/FL

Fra : Frank Leegaard

Dato : 12-02-07 19:41

N_B_DK wrote:
> [...]
> praksis at sige om det skyldes det ene eller andet.
>
> Forbud alt, incl livet det må være den ultimative drøv for tosserne

Jeps .. Det er ikke godt. Men så længe mit saltoverforbrug ikke dræber dig,
passer sammenligningen ringe.

Men ingen tvivl om at saltforbrug kunne nedsættes.

/FL

Fra : Bruno Christensen

Dato : 12-02-07 21:07

On Mon, 12 Feb 2007 19:40:30 +0100, Frank Leegaard wrote:

> Jeps .. Det er ikke godt. Men så længe mit saltoverforbrug ikke dræber dig,
> passer sammenligningen ringe.
>
> Men ingen tvivl om at saltforbrug kunne nedsættes.

Har du nogensinde tænkt på at nyde livet?

Salt dog din mad som du vil.

Jeg kan lide røget kød og fisk, og helst med en smøg bagefter, til
gengæld bruger jeg ikke ret meget salt

--
Med Venlig Hilsen
Bruno Christensen

Fra : Kasper Madsen

Dato : 13-02-07 01:52

> Har du nogensinde tænkt på at nyde livet?
>
> Salt dog din mad som du vil.
>
> Jeg kan lide røget kød og fisk, og helst med en smøg bagefter, til
> gengæld bruger jeg ikke ret meget salt

Det er helt din egen sag, med mindre du går rundt og presser salten ned i
halsen på de andre kunder....

Fra : Bo Warming

Dato : 13-02-07 07:46

"Kasper Madsen" <desmersnaps@hotmail.com> wrote in message

> Det er helt din egen sag, med mindre du går rundt og presser salten
> ned i halsen på de andre kunder....

Hvis salt-elskere påvirker madindustrien til at sælge meget saltholdig
mad, så presser de andre cirka så meget som rygere presser til
passivrygning - så regn med at sundhedsregler er et trin mod
forbudslovgivning

Fra : Bruno Christensen

Dato : 13-02-07 16:05

On Tue, 13 Feb 2007 07:45:57 +0100, Bo Warming wrote:

> [...]
> mad, så presser de andre cirka så meget som rygere presser til
> passivrygning - så regn med at sundhedsregler er et trin mod

Det er ikke så tit det sker:

Enig.

Er der ikke noget med at salt binder vand (læs pumpet) i mad, dvs det
er smart at bruge ekstra salt når man sælger pr gramvægt.
--
Med Venlig Hilsen
Bruno Christensen

Fra : Henning Sørensen

Dato : 12-02-07 22:18

> [...]
> sige om det skyldes det ene eller andet.
>
> Forbud alt, incl livet det må være den ultimative drøv for tosserne der

Se mere:
http://www.worldactiononsalt.com/health/shocking_facts.htm
Hvoraf det fremgår, at salt er stærkt medvirkende til den største dræber:
blodtrykket.
http://www.alun.dk/shop/Celtic-Sea-Salt.asp
Hvoraf det fremgår, at hvis bare man spiser dette fantastiske salt - så
bliver man meget sundere.

Take a pick...

/Henning.

Fra : Poul E Hansen

Dato : 12-02-07 23:55

On 12 Feb., 22:18, "Henning Sørensen" <hkksn...@privat.dk> wrote:

> [...]
> blodtrykket.http://www.alun.dk/shop/Celtic-Sea-Salt.asp
> Hvoraf det fremgår, at hvis bare man spiser dette fantastiske salt - så

Tak for informationen - jeg bruger selv både havsalt og almindelig
salt, men måske skulle man mere konsekvent bruge havsalt. Det med at
man generelt får for meget salt tror jeg skal tages med et gran salt.
Når man har spist en bakke pomfritter er der en risiko for man har
fået for meget salt.
Men hvis man nogle dage i træk laver sin egen mad og tænker at salt
kan man kun få for meget af risikerer man at få for lidt. (min egen
erfaring).

Fra : N_B_DK

Dato : 13-02-07 00:06

In news:1171320898.864707.173280@p10g2000cwp.googlegroups.com,
Poul E Hansen <ook@ofir.dk> typed:
> Tak for informationen - jeg bruger selv både havsalt og almindelig
> salt,

Hvad er forskellen ?

--
MVH.
N_B_DK

Fra : Bo Warming

Dato : 13-02-07 00:16

"N_B_DK" <N_B_DKSPAM@hotmail.com> wrote in message
> In news:1171320898.864707.173280@p10g2000cwp.googlegroups.com,
> Poul E Hansen <ook@ofir.dk> typed:
>
> Hvad er forskellen ?

Middelhavssalt er grovere mht partikelsstørrelse end groft køkkensalt

Stensalt kan have lidt andre sporstoffer og
magnesium-calciumforurening end havsalt

Det der ikke er natriumjoner, chloridjoner eller jodidjoner har aldrig
nogen sundheds eller smags effekt.

Fra : emilsen

Dato : 13-02-07 01:09

Bo Warming frembragte:

> Middelhavssalt er grovere mht partikelsstørrelse end groft køkkensalt

Læs mere her:
<http://www.techmedia.dk/default.asp?Action=Details&Item=705>
Dansk Kemi nr. 4, 2004: Livets salt

m.v.h. Emil

Fra : Poul E Hansen

Dato : 13-02-07 00:25

On 13 Feb., 00:05, "N_B_DK" <N_B_DKS...@hotmail.com> wrote:
> Innews:1171320898.864707.173280@p10g2000cwp.googlegroups.com,
> Poul E Hansen <o...@ofir.dk> typed:

> Hvad er forskellen ?

I følge linket består det moderne salt (hvad de så mener med det -
åbenbart ikke havsalt, selvom det heller ikke er svært at få fat på)
af 98% natriumklorid og mangler vigtige mineraler samt en naturlig
balance.
Jeg ved at der skal være en hvis balance mellem kroppens indhol af
kalium og natrium. Tilsvarende er der også andre mineralpar der skal
forekomme i det rigtige forhold.

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 14-02-07 17:28

"N_B_DK" <N_B_DKSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:f2f288e46d64a844f6800c9fdacd76c0@spamme-dyndns.dk...

"For meget salt dræber 2600 om året."

Man kan i vært fald gøre en indsats selv, som nedestående bl.a.
( fra dk.helbred )

Jan Rasmussen