Lad os i fællesskab bek
Fra : Lyrik

Dato : 12-02-07 03:24

Vi kan bekæmpe hver især på vores arbejdsplads.

Lad mig tage et eksempel jeg har lige ved hånden.
A skal have udbetalt indefrosne dyrtidsportioner.

Han kan først få dem når han fylder 60.
Så træder bureukratiet an:
Du skal bestille et stykke papir som du skal udfylde for at få dem. Du må
først bestille papiret når du fylder 60.
Gav man ham nu papiret et stykke tid i forvejen så kunne de få ansøgningen
hurtigere.

Så ringer A. for at bestille papiret. Vi sender det først om en uge!
A. Jamen der går da post hver dag? Svar:Jamen vi samler posten sammen til
en uge af gangen!
Hvis posten gik hver dag blev bureukratiet mindre.

Efter en uge kommer papiret som straks returneres på dagen.
14 dage efter kommer brev. Er det pengene? Nej! Vi bekræfter at have
modtaget papiret og vil udbetale pengene om 14 dage.

I hele denne sagsgang kunne man rationalisere en god del af bureukratiet
væk.

Andet eksempel.
En plejehjemsbeboer har brug for en pude.
Plejehjemmet har ikke et rum med hjælpemidler og puder.
Først skal en ergoterapeut rekvireres som skal diskutere omkring puder. Så
skal ergoterapeuten bestille puden. Efter 3 måneder! ankommer puden som
bliver overrakt til beboeren.
Forskelligt personale har hver deres idé om hvordan puden skal ligge.
Beboeren som skal ligge/sidde med den har ingen indflydelse på sin egen
pude. Snart skal der en "pudeekspert" til at afgøre hvordan puden skal
ligge!
Snart er der magtkampe mellem personalet om hvem der skal bestemme hvordan
puden skal ligge. Vinderen bliver "pudedronning" som har myndigheden over
puderne. Ingen andre har "pudekompetance" beboeren tør ikke selv lægge sin
pude:"Det ved jeg jo ikke noget om. Du er jo eksperten!"))

BUREUKRATI-regelknepperi-magt/og bestemmelsessyge!

Jeg opfordrer til at vi alle giver selvbestemmelsen tilbage til folk og
sætter "pudedronningen" fra bestillingen. At vi bekæmper bureukrati der
hvor vi selv befinder os. At vi ikke forlanger blanketter fra folk men
betjener dem her og nu.

Hilsen
Jens

--
Sendt med Operas banebrydende postklient:
http://www.opera.com/mail/

Fra : Bo Warming

Dato : 12-02-07 04:57

"Lyrik" <lyrik@heaven.dk> wrote in message
news.tnl59nancof222@jens-erik-bechs-computer.local...
> Vi kan bekæmpe hver især på vores arbejdsplads.

Ja og ved pr husfacade at vise at staten må aldrig blande sig i privat
ejendomsret

BZ er her lidt gode
men jeg er især et symbol mod rådhusnazister der forbyder mejsekasse
på 4salsaltan på højhus

Helt rigtigt