DR bruger tvangsfinancierede midler til lo~
Fra : dktekno

Dato : 10-02-07 19:45

http://www.dr.dk/Regioner/Kbh/Nyheder/Koebenhavn/2007/02/10/121912.htm

Hvordan kan det være, at licensbetalerne skal betale for, at DR kan bygge et
koncerthus? Hvorfor skal det være via tvangsfinancierede kroner?

Et koncerthus har INTET at gøre med public-service!

Og alligevel spilder DR de tvangsfinancierede licenskroner til at bygge
lorte-koncerthuse!

Fra : @

Dato : 10-02-07 20:12

On Sat, 10 Feb 2007 19:45:21 +0100, "dktekno" <dktekno@gmail.com>
wrote:

>http://www.dr.dk/Regioner/Kbh/Nyheder/Koebenhavn/2007/02/10/121912.htm
>
>Hvordan kan det være, at licensbetalerne skal betale for, at DR kan bygge et
>koncerthus? Hvorfor skal det være via tvangsfinancierede kroner?

det er fordi pøblen altid har været tvinget til at financiere de riges
"finkultur"

>Et koncerthus har INTET at gøre med public-service!

korrekt, men da de rige aldrig selv vil til lommerne
så må deres fritidsfornøjelser nødvendigvis financieres med
tvangsinddrevne midler,
sådan var det også i den forrige enevældes tid

>Og alligevel spilder DR de tvangsfinancierede licenskroner til at bygge
>lorte-koncerthuse!

afskaf licensfinancieret TVog radio hurtigst muligt

/Albert Camus/

Fra : RD

Dato : 10-02-07 21:56

"@" <1[at]invalid.net> skrev >
>http://www.dr.dk/Regioner/Kbh/Nyheder/Koebenhavn/2007/02/10/121912.htm
>Et koncerthus har INTET at gøre med public-service!
> afskaf licensfinancieret TVog radio hurtigst muligt.

Enig! Et koncerthus har INTET at gøre med public-service!
Public-service og god nyhedsdækning kræver slet ikke et prestige palads. Det
kan klares med skurvogne, gode medarbejdere og noget godt teknisk udstyr.

Ja! Det er på tide man afskaffer tvangs-licensen. Der er så mange
alternativer, idag så mange vil hel givet kunne undvære DR radio og TV.

Jeg fatter ikke, hvorfor topledere og ansvarlige i DR, som Nissen, Lisbeth
Knudsen og alle andre som har ansvaret for byggeriet bare kan få lov til
traske ud af døren med gyldne aftrædelsesordninger og den udbetalte løn i
behold. De har vel fået den store løn for at tage et ansvar. Den har de
åbenlyst ikke kunnet leve op til....... Derfor må de aflevere lønnen med
tilbagevirkende kraft fra projektets start, pånær et eksistensminimum
svarende til bistandshjælp. Ude på det private arbejdsmarked giver man jo
ikke uduelige idioter kæmpelønninger med forgyldte aftrædelsesordninger,
hvis de er heldige få de arbejde på et beskyttet værksted til nogle få
kroner i timen.

Mvh RD

Fra : Per Hagemann

Dato : 11-02-07 00:17

"RD" <rasmus@dahl.mail.dk> skrev i en meddelelse

> "@" <1[at]invalid.net> skrev >
>

> Enig! Et koncerthus har INTET at gøre med public-service!
> Public-service og god nyhedsdækning kræver slet ikke et prestige palads.

Jeg fatter ikke så mange tilsyneladende fornuftige debatdeltagere er hoppet
på publicservice-vrøvlet.

Det begreb blev opfundet af BBC for at kunne opretholde sugerøret i de
britiske licensbetaleres lommer, og blev selvfølgelig gentaget af DR uden
oversættelse. I realiteten er det indholdstomt, idet alt det der vil være en
bredere offentlig interesse omkring automatisk vil blive sendt af de
kommercielle stationer. Det virker som om man vil bilde seerne ind at der
ikke ville blive sendt nyheder, hvis DR mistede sine privilegier.