Københavnske politikere under mistanke
Fra : Tveskaeg

Dato : 10-02-07 00:47

http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=4237094/

Københavnske politikere under mistanke
Medlemmer af Borgerrepræsentationen i København mistænkes for at have
afkrævet entreprenørkoncernen NCC bestikkelse som betingelse for at
støtte et boligprojekt i Sydhavnen. Det skriver Politiken lørdag.

NCC kantaktede tirsdag Socialdemokraternes ordfører, Anne Vang, og
fortalte om sagen. Anne Vang gik til Københavns Kommunes
administrative ledelse, hvorefter den politiske og administrative
ledelse i fællesskab besluttede, at anklagerne var så alvorlige, at de
skal undersøges af politiet.

NCC's kommunikationschef, Bo Dybkær, bekræfter over for Politiken, at
NCC's koncernledelse er blevet afhørt af politiet i sagen.

Ifølge Politikens oplysninger blev entreprenørkoncernen bedt om bidrag
til en partikasse eller opfordret til at blive kunde i et firma ejet
af en politiker. Ifølge Politikens oplysninger er en af de mistænkte
en Venstre-politiker.

/ritzau/

Fra : Peter B. P.

Dato : 10-02-07 08:10

Tveskaeg <nobody@noone.com> wrote:

> [...]
> afkrævet entreprenørkoncernen NCC bestikkelse som betingelse for at
> støtte et boligprojekt i Sydhavnen. Det skriver Politiken lørdag.

SÅ skal vi se om det er de røde eller de blå der er korrupte...

--
regards , Peter B. P. - http://titancity.com/blog , http://macplanet.dk

If guns kill, do pencils cause spelling errors?

Fra : Hr. Jensen

Dato : 10-02-07 09:41

On Sat, 10 Feb 2007 08:09:50 +0100 peter@DIESPAMMERDIE.dk (Peter B. P.)
sent the following smoke signals:

>SÅ skal vi se om det er de røde eller de blå der er korrupte...

Der stod noget om en Venstre-politiker et sted.
Men om han er den eneste er tvivlsomt.

--
Ondskabens Hotel bliver nu ryddet...

*Resten er slettet af censuren af hensyn til de sarte mimoser*

Fra : Bo Warming

Dato : 10-02-07 09:56

"Hr. Jensen" <aage.er@musikalsk.invalid> wrote in message
> [...]
> P.)
> sent the following smoke signals:

> Der stod noget om en Venstre-politiker et sted.

Jo højere skat, jo mere korruption.
Derfor har Glistrup ret

Fra : Bertel Brander

Dato : 10-02-07 10:50

Bo Warming skrev:
> Jo højere skat, jo mere korruption.

Det er omvendt, de lande der har høj skat har lav korruption.

> Derfor har Glistrup ret

Derfor tager Glistrup som sædvangligt fejl.

--
Just another homepage:
http://damb.dk

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 10-02-07 10:41

"Peter B. P." <peter@DIESPAMMERDIE.dk> wrote in message

> SÅ skal vi se om det er de røde eller de blå der er korrupte...

Det undrer mig ikke, at du er klar på at foretage den slags
generaliseringer.

Fra : Peter B. P.

Dato : 10-02-07 14:01

Christian R. Larsen <crlarsen@hotmail.com> wrote:

> "Peter B. P." <peter@DIESPAMMERDIE.dk> wrote in message

> Det undrer mig ikke, at du er klar på at foretage den slags
> generaliseringer.

Det undrer mig ikke at det eneste du kan bidrage med er en dum lille
kommentar som ovenstående.

Voks dg op, mand.

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 10-02-07 17:41

> Det undrer mig ikke at det eneste du kan bidrage med er en dum lille
> kommentar som ovenstående.

Så må det jo undre dig, at det ikke er det eneste, jeg bidrager med.

Fra : Peter B. P.

Dato : 10-02-07 18:27

Christian R. Larsen <crlarsen@hotmail.com> wrote:

> "Peter B. P." <peter@DIESPAMMERDIE.dk> wrote in message

> have

> Så må det jo undre dig, at det ikke er det eneste, jeg bidrager med.

Hvad ryger du? Det ER det eneste du "bidrager" med.

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 10-02-07 11:02

"Tveskaeg" <nobody@noone.com> wrote in message
> [...]
> til en partikasse eller opfordret til at blive kunde i et firma ejet
> af en politiker. Ifølge Politikens oplysninger er en af de mistænkte

Og det efterlader os så med følgende muligheder:

Pia Allerslev
Folkeskolelærer

Leslie Arentoft
Edb-konsulent

Lars Dueholm
Advokat hos kammeradvokaten

Martin Geertsen
Borgmester

Jesper Schou Hansen
Journalist

Martin Hirsch (Gruppeformand)
Indehaver af konsulentfirmaet Hirsch Consult ApS

Søren Pind
MF

Heidi Wang
Rådgiver i Videncenter for Etnisk Erhvervsfremme

---

Hvem gætter I på?

Fra : Hr. Jensen

Dato : 10-02-07 12:03

On Sat, 10 Feb 2007 11:01:54 +0100 "Christian R. Larsen"
<crlarsen@hotmail.com> sent the following smoke signals:

Advokaten, selvfølgelig.

Fra : Tveskaeg

Dato : 10-02-07 12:10

<crlarsen@hotmail.com> wrote:

> [...]
> MF
>
>Heidi Wang
> Rådgiver i Videncenter for Etnisk Erhvervsfremme

På TV2's tekst tv nævnes der at der skulle have været fremsat krav om
bidrag til partikassen eller at NCC skulle blive kunde i den
pågældende politikers firma.

Set i det lys lyder Martin Hirsch som et kvalificeret bud.

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 18-02-07 22:25

On fr, 09 feb 2007 23:46:45 GMT, Tveskaeg <nobody@noone.com> wrote in
dk.politik:

> [...]
> til en partikasse eller opfordret til at blive kunde i et firma ejet
> af en politiker. Ifølge Politikens oplysninger er en af de mistænkte

Hvorfor kontaktede NCC Socialdemokraternes ordfører Anne Vang i stedet for
at gå til politiet?

Fra : Peter B. P.

Dato : 18-02-07 22:41

On 2007-02-18 22:25:26 +0100, Axel Hammerschmidt <hlexa@hotmail.com> said:

> On fr, 09 feb 2007 23:46:45 GMT, Tveskaeg <nobody@noone.com> wrote in
> dk.politik:

> Hvorfor kontaktede NCC Socialdemokraternes ordfører Anne Vang i stedet
> for at gå til politiet?

Så Politiken kan lave en kioskbasker!

--
"Democracy is the theory that the common people know what they want,
and deserve to get it good and hard." - H. L. Mencken

http://titancity.com/blog/

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 18-02-07 22:59

On su, 18 feb 2007 21:41:27 GMT, Peter B. P.
<spamtrap@SPAMMERSMUSTDIEmacplanet.dk> wrote in dk.politik:

> Så Politiken kan lave en kioskbasker!

Kan du da henvise til oplysninger der viser, at NCC kontaktede politiet
og ikke Socialdemokraternes ordfører Anne Vang først?

Fra : wilstrup

Dato : 18-02-07 23:43

"Peter B. P." <spamtrap@SPAMMERSMUSTDIEmacplanet.dk> skrev i en meddelelse
> On 2007-02-18 22:25:26 +0100, Axel Hammerschmidt <hlexa@hotmail.com> said:
>
> Så Politiken kan lave en kioskbasker!

Du er simpelthen for dum og useriøs til at have gående løs - ned i filteret
med dig!

Fra : Alucard

Dato : 18-02-07 23:53

On Sun, 18 Feb 2007 23:43:16 +0100, "wilstrup" <nix@invalid.com>
wrote:

>Du er simpelthen for dum og useriøs til at have gående løs - ned i filteret
>med dig!

ROTFL.... Wilstrup strikes again.... ))