Deadline til Ungdomshuset. D.19.02.2007.
Fra : Patruljen

Dato : 09-02-07 16:25

Naboerne i området omkring Stevnsgades Skole har flere gange udtrykt
bekymring for, at et Ungdomshus i området vil udsætte børnene på en
nærliggende folkeskole for dårlige forbilleder. Samtidig frygter de,
at en flytning til skolebygningen kan give uro og hærværk i
kvarteret.

Trods dette tilbyder Københavns kommune de autonome huset. Man vælger
altså at ignorere de skatteydere, som skal betale gildet for at tækkes
de autonome.

Moralen er. Ønsker du noget, som " de andre " skal betale for, skal du
altså bare smadre biler, cykler, barnevogne. Hærvrke et helt kvarter
og alvorligt kvæste et par betjente med brosten. Fantastisk dårlig
pædagogik - hvis nogen skulle spørge en pædagog.

" Kommunen har tilbudt, at de unge kan dele faciliteterne på den
nedlagte skole med en skole for handicappede børn."
Jeg vil heller ikke modsige det faktum, at Forbrugerforeningen
formentlig kan henvises til en handicapgruppe.
Som pædagog vil jeg dog gøre indvendinger mod den stærkt uhomogene
sammensætning mellem handicapgrupperne på Stevnsgade Skole. Det svarer
til at sætte stærkt udafrettede udviklingshæmmede i samme gruppe som
kørestolsbrugere. Hjælp - www.politiken.dk/indland/article242536.ece

Venlig hilsen Bruun