Scary Movie 2. Den første var halv-genial ~
Fra : Thomas Mouritsen

Dato : 30-06-01 16:49

Har lige siddet og set Scary Movie, og jeg synes dælme at den er vanvittig
sjov ! Dens spoof's rammer da plet !!

Hentede traileren til 2'eren, og jeg kan sagtens forestille mig, at den er
ligeså morsom.

Hey ! James Wood's er med i den !! Og Woods styrer verden ! Ik' osse !!!???
Jo han gør så.

http://www.movie-list.com/s/scarymovie2.shtml

Thomas

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 30-06-01 20:50

"Thomas Mouritsen" <thomas_m@post10.tele.dk> skribis:

> Har lige siddet og set Scary Movie, og jeg synes dælme at den er vanvittig
> sjov ! Dens spoof's rammer da plet !!

Ja, som spoof-film klarer den sig glimrende. Den er i al fald lysår bedre
end konkurrenten "Shriek if you know what I did last Friday the 13th".
Umiddelbart så jeg rødt, da jeg hørte om en Scary to'er, men efter at have
set traileren er jeg alligevel interesseret. Fedt at udvide konceptet til at
omfatte gamle gyserklassikere, og fedt at se Tim Curry igen.

Mvh.
Peter

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 01-07-01 13:24

Peter Bjerre Rosa wrote:

> "Thomas Mouritsen" <thomas_m@post10.tele.dk> skribis:

> Ja, som spoof-film klarer den sig glimrende. Den er i al fald lysår bedre
> end konkurrenten "Shriek if you know what I did last Friday the 13th".

Så vidt jeg husker var arbejdstitlen til scary movie: "Scream if you
know what I did last Halloween".

Fra : Henrik Bøgh

Dato : 01-07-01 15:12

Lars Hoffmann (larshoffmann@teleline.es) expressed in
<3B3F165D.3A05E7F2@teleline.es>:

> Så vidt jeg husker var arbejdstitlen til scary movie: "Scream if you
> know what I did last Halloween".

Tæt på. IMDB afslører ( http://us.imdb.com/Trivia?0175142 ):

The script for Scary Movie is actually a combination of two scripts
Dimension Films bought in 1998: "Last Summer I Screamed Because Halloween
Fell On Friday The 13th" written by the Wayans brothers and Phil Beauman;
and "Scream If You Know What I Did Last Halloween" by Jason Friedberg and
Aaron Seltzer. The latter was the working title for this project.

--
` Med Venlig Hilsen | Regards
` H e n r i k B ø g h

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 01-07-01 15:48

"Henrik Bøgh" <h_nospam_@boegh.net> skribis:
> The script for Scary Movie is actually a combination of two scripts
> Dimension Films bought in 1998: "Last Summer I Screamed Because Halloween
> Fell On Friday The 13th" written by the Wayans brothers [...]

Hvor mange Wayans-brødre er der egentlig? Der er naturligvis de to, der er
med i filmen og i øvrigt har deres egen sit-com, men er det en tredje
Wayans, der skriver manuskripter og instruerer?

Mvh.
Peter

Fra : Morten Steen

Dato : 02-07-01 15:51

Ja, Keenen Ivory Wayans. Har lavet en gigant-morsom film, "I'm Gonna Get You
Sucka!" (1987, tror jeg nok). Fantastisk komedie!

Morten

Fra : Kasper

Dato : 13-07-01 04:53

On Sun, 1 Jul 2001 16:48:29 +0200, Peter Bjerre Rosa ("Peter Bjerre
Rosa" <Peter.rosa@mobilixnet.dk>) wrote:

>Hvor mange Wayans-brødre er der egentlig? Der er naturligvis de to, der er
>med i filmen og i øvrigt har deres egen sit-com, men er det en tredje
>Wayans, der skriver manuskripter og instruerer?

Ja, og så er der også Damon Wayans som var med i Last Boy Scout

--
Kasper

E-mail: rbb at rocketmail.com

Fra : Anders Houmark

Dato : 04-07-01 15:44

Thomas Mouritsen skrev i meddelelsen <9hksh6$bu2$1@news.inet.tele.dk>...

> [...]
>ligeså morsom.
>
>Hey ! James Wood's er med i den !! Og Woods styrer verden ! Ik' osse !!!???

hvordan ser man den film ting? Jeg gider ikke have det quicktime stads til
at inficere min pc :(

--
Anders Houmark
Man skal ikke kassere den gamle spand,

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 13-07-01 19:56

Thomas Mouritsen wrote:

> Har lige siddet og set Scary Movie, og jeg synes dælme at den er vanvittig
> sjov ! Dens spoof's rammer da plet !!

Nu så jeg den lige for første gang igår og syntes ærlig talt den var
dødsyg! Der var da et par sjove spoofs i den (den sjoveste har nok været
wassuuuup-joken), men ellers var det da bare en omgang sex-pjat, man nok
skal være amerikaner for at kunne grine af. Det var Scream, der blot
bevidst var gjort latterlig (i modsætning til den oprindelige Scream der
ganske vidst også er latterlig, men ikke bevidst.) Flere steder i Scary
Movie var der jo scener med, blot for at få den samme handling som i
Scream og ikke så meget fordi scenen var morsom.
Men hva, nu fik jeg den da set og så er den prut slået!
/Lars