patos
Fra : Bo Warming

Dato : 08-02-07 19:32

news:1170945577.944243.260070@l53g2000cwa.googlegroups.com...

> Du har måske sat dig helt ud over normale menneskelige
> følelsestilkendegivelser for at samle alle disse standardiseringer og
> konventionstilbøjeligheder sammen til en mere samlet og fokuseret, men
> ikke mindre tvangspræget, udladning i fx en ubændig skrivetrang her på
> usenet?
-----------------------------
Du skriver om standardisering og tvangspræget udladning

Bør alle være ens standardiseret mht skrivelyst og er vi ikke alle i samme
grad tvunget af vort sind til at gøre hvad vi gør?

Fobipatienter og folk med ufrivillige bevægelser, fx jeg da jeg i min
barndom stammede, havde lidt ubehagelig tvang, men ellers ?

Tvangstanker er et boldegaskældsord, når man er uenig.

"It takes all kinds of people to make a world"

Fra : Martin

Dato : 08-02-07 20:30

On 8 Feb., 19:32, "Bo Warming" <b...@bwng.dk> wrote:

> -----------------------------
> Du skriver om standardisering og tvangspræget udladning
>
> Bør alle være ens standardiseret mht skrivelyst og er vi ikke alle i samme
> grad tvunget af vort sind til at gøre hvad vi gør?

Når du spotter Achilleus for at være ufri, sammenholdt med din
påfaldende skrivemani, så virker Friedrich Wilhelms samtale 3/1 1889
med en hest, som et lærestykke i ophøjet selvkontrol - men sådan
opfatter du det måske også?
Det er muligt jeg misforstår din legende holdning til de formelle
aspekter af en tekst.

Mvh
Martin

Fra : Bo Warming

Dato : 08-02-07 22:38

"Martin" <mlarsen@post7.tele.dk> wrote in message

> [...]
opfatter du det måske også?
Det er muligt jeg misforstår din legende holdning til de formelle

BW: Nietsche afrundede i 1888 sit livsværk med "Ecce Homo" og skrev
til sine selskabelige venner og veninder at han nu kun gad sin søster
og mor (opvartersker) og sin sekretær og musik-spillesammen-ven og en
filosofven
Han var i extase over at forlade selskabeligheden og fik det spøjse
indfald at have medlidenhed med en hest hvis ejer piskede den og han
omfavnede den

Hans pensionaltsværtinde så det og kaldte på Nietzsches
universitetskolegaer for at få ham på nervesanatorie, og det var han
pisse ligeglad med - han var glad og nød sit otium med minimal
legemlig eller anden sygdom i de næste 11 år.

Han sked på selvkontrol - hvad skal meditationskunstnere med det pjat.
Akileus var en flæber og hykler der ønskede smiger og ros

"Når kvinder begræder deres elskedes død, er det i reglen ikke så
meget, fordi de har elsket dem, som det er for at vise, at de selv er
værd at elske." Voltaire

BW:

Nietzsche

Fra : Martin

Dato : 08-02-07 23:52

On 8 Feb., 22:38, "Bo Warming" <b...@bwng.dk> wrote:

> [...]
> legemlig eller anden sygdom i de næste 11 år.
>
> Han sked på selvkontrol - hvad skal meditationskunstnere med det pjat.

Hvad ved vi om indholdet FWN's meditationer udover hvad vi kan skønne
af et brev fra Binswanger til Overbeck:

"...als er zusammenhängender spricht und Erregung mit Schreien etc.
seltener sind. Wechselnde Wahnideen treten noch immer auf, auch
Gehörshalluzinationen bestehen noch... Seine Umgebung erkennt er nur
zum Teil, s. z. B. bezeichnet er den Oberwärter als Fürst Bismarck
etc. Er weiß nicht genau, wo er ist... Die Aussichten auf Genesung
sind allerdings gering, aber noch nicht völlig zu verneinen."

Binswanger mente det var neurosyphilis.

Mvh
Martin

Fra : Bo Warming

Dato : 09-02-07 05:21

> [...]

etc. Er weiß nicht genau, wo er ist... Die Aussichten auf Genesung
sind allerdings gering, aber noch nicht völlig zu verneinen."

BW: Men da Wasserman-blodtesten først opfandtes 12 år efter Nietzsches
død, så talte han som denblinde om farverne
En særlig sårtype som syfilis giver er IKKE beskrevet af læger, der
blot kaldte det sygt at Nietzsche onanerede
Ingen mikroskopi, kun sladder.

Nietzsche var allerede i sin studentertid med avanceret humor - en
spasmager - og spillede sindsyge, og for at søsteren kunne få solgt
hans avancerede bøger, så genoptog han legen som olding og var aldrig
sindsyg, kun neurologisk smertelidende - og det var han allerede i
underskolen og hospitalerne var magtesløse
SimonSpiesagtig reklame sikrede at de geniale bøger ikke blev glemt
i de hundred år der gik indtil idag tiden er moden til deres kunst og
ideologi.

Freud fik spredt løgn om syfilis fordi Freuds ideer alle er hentet fra
Zarathustra-bogen, og det måtte ikke spolere PR for det ny
psykoanalytikernetværk i USA

Nietzsche var ikke voldelig så hvordan kan han behøve lægehjælp - som
han aldrig bad om i sin alderdom.

Han var så u-blufærdighedskrænkende som jeg - hans værtinde måtte bøje
sig til hans nøglehul for at se ham danse nøgen i sit hotelværelse -
og derfor opfandt hun næste dag løgnen om hesteomfavnelse . som ikke
er sagligt bekræftet og nok i bedste fald en grotesk overdrivelse, men
er det sindsyge at være sød ved dyr? Eller synge glad på gaden? Biler
støjer værre.

Lægefjolser digter også sindsyge ind i HCAndersens, Goethes ,
Grundtvigs, Strindbergs , Glistrups og andre geniers liv. Kan det
undskyldes?