Rikke Hvilshøj kan ikke sige ja eller nej.~
Fra : Ukendt

Dato : 08-02-07 13:18

I tv2 nyhederne i aftes blev Rikke Hvilshøj spurgt om de psykisk syge
flygtninge, der alledere er sendt hjem, kan komme tilbage til DK, når det nu
viser sig, at de ikke kan få den hjælp i Kosovo der er behov for... Dette
undlod hun at svare på også da spørgsmålet blev gentaget... Hvor svært kan
det være, at svare "ja" eller "nej"???
Hun er godt nok (efter min mening) en usympatisk kvinde!!!

Anna

Fra : Peter B. P.

Dato : 08-02-07 13:27

"anna" <anna7913(snabela)stofanet.dk> wrote:

> [...]
> det være, at svare "ja" eller "nej"???
> Hun er godt nok (efter min mening) en usympatisk kvinde!!!

Naturligvis, hun har jo ikke dine holdninger.... :P

Det kan ikke være Danmarks opgave at være socialkontor og mentalhospital
for alverdens ildestedte. Touch shit.

--
regards , Peter B. P. - http://titancity.com/blog , http://macplanet.dk

If guns kill, do pencils cause spelling errors?

Fra : Rane

Dato : 08-02-07 13:53

On Thu, 8 Feb 2007 13:27:10 +0100, peter@DIESPAMMERDIE.dk (Peter B.
P.) wrote:

>Naturligvis, hun har jo ikke dine holdninger.... :P
>
>Det kan ikke være Danmarks opgave at være socialkontor og mentalhospital
>for alverdens ildestedte. Touch shit.

Det undrer jeg mig også lidt over. Asylansøgere der bliver afvist
skal ganske efter reglerne sendes hjem igen. Men hvis de har en
psykisk sygdom, så må de blive? Dvs. alle der er psykisk syge må
gerne komme til DK, hvis man skal følge den holdning. Det giver jo
ingen mening.

Fra : Frank

Dato : 08-02-07 15:00

Hej

"Rane" <ranemandenSLET@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> psykisk sygdom, så må de blive? Dvs. alle der er psykisk syge må
> gerne komme til DK, hvis man skal følge den holdning. Det giver jo

Argumentet for at give dem asyl er vist nok at de er blevet psykisk syge
iforbindelse med den lange sagsbehandling, der er opstået pga. gentagne
anker, indsigelser ect.

Der har desuden været en lang ventetid på tilbagesendelse pga. UNHCR ikke
ville stille de nødvendige behandlingstilbud til rådighed og derfor afviste
hjemsendelse.

Mvh
Frank

--
Husk at krigen i Irak er ført på samme folkeretslige grundlag som krigen om
Kosovo.

Fra : Anonym

Dato : 08-02-07 18:17

"Frank" <far@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Der har desuden været en lang ventetid på tilbagesendelse pga. UNHCR ikke
> ville stille de nødvendige behandlingstilbud til rådighed og derfor

I så fald burde den danske stat ikke lægges til last, at UNHCR har ventet
for længe.
Desuden har personerne jo hele tiden haft mulighed for at undgå den lange
sagsbehandlingstid ved ganske enkelt at give efter for myndighedernes
afvisning.
Det er lige så åndssvagt som at bebrejde myndighederne at en person sidder
på dødsgangen i flere år, fordi den dødsdømte selv forhaler eksekveringen af
dommen med endeløse appelsager.
Hvis myndighederne i stedet for var pålagt at behandle alle asylsager på 60
dage, ville ingen mere risikere at blive psykisk syg på grund af den lange
sagsbehandling.
Men så ville det jo blot hedde sig, at myndighederne var inhumane og
ufølsomme, fordi de hjemsendte afviste personer inden for en tidsfrist.

Fra : Jan Bang Jensby

Dato : 08-02-07 14:31

"Peter B. P." skrev i en meddelelse

> Det kan ikke være Danmarks opgave at være socialkontor og mentalhospital
> for alverdens ildestedte. Touch shit.

Er du i virkeligheden så egoistisk og ondskabsfuld Peter - eller er det ren
retorik fra din side?

- Jensby

Fra : Peter B. P.

Dato : 08-02-07 15:35

Jan Bang Jensby <jbjFJERN@FJERNarosrevision.dk> wrote:

> Er du i virkeligheden så egoistisk og ondskabsfuld Peter - eller er det ren
> retorik fra din side?
>
> - Jensby

Hvis det er egoistisk og ondskabsfuldt at være realist, i den forstand
at jeg erkender at lille Danmark ikke kan være servicekontor for
alverdens stakler, ja, så er jeg.

Hvad er dit alternativ? At skatteyderne i Danmark skal forsørge en
milliard ildestedte fra fremmede lande? I så fald vil du passe godt ind
hos de Radikale....

Fra : Michael Kirkegaard

Dato : 08-02-07 15:39

> Naturligvis, hun har jo ikke dine holdninger.... :P
>
> Det kan ikke være Danmarks opgave at være socialkontor og mentalhospital
> for alverdens ildestedte. Touch shit.
>
> --
Touch shit......rør ved lort...Hvorfor skulle anna røre ved lort?!
Er det dit niveau?

Michael

Fra : Frank

Dato : 08-02-07 16:04

Hej

"Michael Kirkegaard" <flirtinggoose@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Touch shit......rør ved lort...Hvorfor skulle anna røre ved lort?!
> Er det dit niveau?

Jeg gætter på at Peter ønskede at skrive "tough shit" i stedet for "Touch
shit".

Men det er kun et gæt, alternativet er at han ikke kan stave til
"tough".....

Mvh
Frank

--
Support the Neo-con American Right-wing Zionist Christian Imperialist
Conspiracy in the Middle-east!

Fra : Peter B. P.

Dato : 08-02-07 21:14

Frank <far@nospam.dk> wrote:

> [...]
> shit".
>
> Men det er kun et gæt, alternativet er at han ikke kan stave til

Utroligt at en simpel slåfejl skal skabe så meget debat.... suk.

Fra : Elliot

Dato : 08-02-07 16:08

"Michael Kirkegaard" <flirtinggoose@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Touch shit......rør ved lort...Hvorfor skulle anna røre ved lort?!
> Er det dit niveau?
>
> Michael

Mon ikke der skulle ha' stået --- tough shit ??
Det viste du faktisk godt, ikke også?

Elliot

Fra : BigBother

Dato : 08-02-07 16:01

"anna" <anna7913(snabela)stofanet.dk> wrote in message

> Hvor svært kan det være, at svare "ja" eller "nej"???

Det er traditionelt en af de ting, politikere har sværest ved. Specielt hvis
en journalist spørger "kan jeg få et klart svar - ja eller nej" så ved man
med 99% sikkerhed at der ikke kommer et ja/nej-svar.

Grunden til, at politikerne er så ureelle som de er, er først og fremmest
fordi deres arbejdsgivere, vælgerne, accepterer det.

Fra : Ukendt

Dato : 08-02-07 20:22

"BigBother" <uyuyffyg7yg@d8hf7e.com> skrev i en meddelelse
> Grunden til, at politikerne er så ureelle som de er, er først og fremmest
> fordi deres arbejdsgivere, vælgerne, accepterer det.

Og måske en tv-station men en forbeholden politisk neutral holdning